AndroidHealthClinic

Allerbovenste deel borst optimaal trainen

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Hoe train je volgens jullie het allerbovenste deel van je borstspieren, dat aan je sleutelbeen vastzit? Het zogenaamde claviculaire deel dus. Ik heb hier namelijk een schromelijk tekort aan massa.

Wat werkt het beste? Incline flyes/presses, hoeveel graden incline? Military press misschien? Front raises... Zeg het maar.

Voor bovenkant borst, doe ik incline presses, en dat werkt voor mij wel aardig. voor de rest nog niet echt op gelet..

Incline press en shoulder press (voorlangs)

Incline press. Bij mij werkt een hoek van 20 graden prima, maar dat kan per persoon verschillen. Als de hoek te groot is, gebruik je meer je schouders en schiet je je doel voorbij. Ik zou zeggen varieer een beetje tussen 10 en 30 graden en kijk wat werkt. Military press is een compound oefening, maar de betrokkenheid van bovenkant borst lijkt me niet zo groot.

incline press bij 20 graden meestal, moet je zelf ff voelen denk ik, succes!

veel;

incline flyen,pressen, crossoveren ( helemaal krom staande, zie ''most musculaier pose'' etc...

veel front pressen/military press. Veel voorlangs (power) shruggen, front raises en varianten dragen ook wel enigszins bij aan goede bovenkant gevormde pecs.

En zelfs al is de pullover een lats oefening, ik heb het idee dat de upperchest ook een lichte stimulance krijgt.

Off topic: Sjezus, Zelda !!!! wat een schatje die Nathalie !!!

Cable crossover dacht ik. Teminste als je verder voorover hangt.

incline (dumbbell) bench denk ik het best, mp doet bij mij ook wel iets als ik em breder pak, maar over het algemeen waarderen mijn schouders dat niet.

shoulder press en dan bankje minder als 90 graden naar achteren

Incline oefeningen, dus 30 - 40 graden.

meer eten en meer trainen

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, toch lijkt het bij mij niet aan te slaan, ik hoopte op vernieuwende ideeën maar ik ben bang dat ik gewoon niet zoveel aanleg heb daar. Ik denk namelijk dat incline presses en flyes vooral net daaronder hun werk doen, als je de hoek te zeer vergroot (+30) ga je idd de schouders aanspreken. Ik zie nog steeds wel wat in MP en frontraises.

Toch bedankt mannen.

in rugligging een ****ing zware dumbbell op je borst zetten en heel diep inademen, vervolgens langzaam uitademen.

en verder de klassieke borstoefeningen met een zo groot mogelijke ROM

Hmm, toch lijkt het bij mij niet aan te slaan, ik hoopte op vernieuwende ideeën maar ik ben bang dat ik gewoon niet zoveel aanleg heb daar. Ik denk namelijk dat incline presses en flyes vooral net daaronder hun werk doen, als je de hoek te zeer vergroot (+30) ga je idd de schouders aanspreken. Ik zie nog steeds wel wat in MP en frontraises.

Toch bedankt mannen.

Kreeg al die indruk, incline werk was je zelf wel opgekomen, mss dat als je gewoon meet massa kweekt op de bovenkant dat het zich vanzelf wat opvult, anders is er nog altijd synthol.

Schuin dumbbelldrukken en schuine fly's

probeer anders eens als je tenminste nog niet eerder gedaan hebt incline calbe fly's. Die doe ik nu sinds kort ook omdat mijn bovenkant ook moeilijk mee wilt komen en bij deze oefening heb ik nu meer het gevoel dat ik de bovenkant ook meepak.

Terug
Naar boven