AndroidHealthClinic

Allerbovenste deel borst optimaal trainen

De vraag blijkt natuurlijk, als activatie hoger is in de uitvoering, betekend dat ook meer stimulatie?

de kans op hypertrophy wordt er iig door verhoogd. Of het daadwerkelijk optreedt is natuurlijk van meer zaken afhankelijk.

hehe ik heb een iets betrouwbaarder bron gevonden en je hebt gelijK! :D

The influence of grip width and forearm pronation/supination on upper-body myoelectric activity during the flat bench press.

* Lehman GJ.

Department of Graduate Studies and Research, Canadian Memorial Chiropractic College, Toronto, Ontario, Canada. glehman@cmcc.ca

The myoelectric signal of the sternoclavicular and clavicular portions of the pectoralis major, the biceps brachii, and the lateral head of triceps brachii of 12 healthy men was collected during an isometric hold of 5 different bench press exercises. Grip width (narrow, mid, and wide) and the level of supination/pronation was varied to determine how these factors influence myoelectric amplitude during the flat bench press. A supinated grip resulted in increased activity for the biceps brachii and the clavicular portion of the pectoralis major. Additionally, moving from wide to narrower grip widths increased triceps activity and decreased the sternoclavicular portion of the pectoralis major. However, if the grip was supinated, moving to a narrower grip position did not result in a decrease in muscle activity of the sternoclavicular portion of the pectoralis major. The increase in triceps brachii activity when moving to a narrower grip width was not influenced by the level of supination. Considering the small changes that occur during changes in grip width, the choice of grip position should be determined by the positions athletes adopt during their sport. Sport specificity should supercede attempts to train specific muscle groups.

PMID: 16095407 [PubMed - indexed for MEDLINE]

nou dat wlde ik ff horen :D

het staat in muscle & fitness ik heb geen scanner

Heb het erover gehad op de sportschool (heb zondag ook die muscle en fitness gelezen), heb hem ook gelijk gedaan, hij is inderdaad gelijk een stuk moeilijker maar kan niet echt zeggen dat ik hem meer naar bovenborst toe voelde trekken. Maargoed dat kan ook omdat het gewicht nu miniem was.
Moet ik wel bij zeggen dat mijn vader zegt dat ze dit vroeger ook veel deden en daarmee inderdaad een groot deel van de bovenborst mee pakten. Zij deden hem alleen niet als bovenborst oefening maar gewoon als afwisseling voor het normaal banken.

Heb het erover gehad op de sportschool (heb zondag ook die muscle en fitness gelezen), heb hem ook gelijk gedaan, hij is inderdaad gelijk een stuk moeilijker maar kan niet echt zeggen dat ik hem meer naar bovenborst toe voelde trekken. Maargoed dat kan ook omdat het gewicht nu miniem was.
Moet ik wel bij zeggen dat mijn vader zegt dat ze dit vroeger ook veel deden en daarmee inderdaad een groot deel van de bovenborst mee pakten. Zij deden hem alleen niet als bovenborst oefening maar gewoon als afwisseling voor het normaal banken.

idd is een zware oefening ik had hem best wel zwaar gepakt 60 ofzo moest wel ff hulp hebben om hem er af te tillen maar dan ging het wel

idd is een zware oefening ik had hem best wel zwaar gepakt 60 ofzo moest wel ff hulp hebben om hem er af te tillen maar dan ging het wel

Yup, starten en eindigen is het zwaarst, als je eenmaal bezig bent gaat het opzich wel maar verwacht niet gelijk je normale bp gewicht te pakken.

close grip inclines werkt bij mij goed. Het was niet mijn opzet om een dikkere bovenborst te krijgen, maar het is zeker een plesant bijverschijnsel

om deze reden heb ik toen dat anatomie topic aangemaakt:

daar staat het volgende over borst:

omdat ik vind dat het om de hoogte van de vezels gaat die voor het grootste gedeelte ingekort worden heb ik de borst opgedeeld in 4 delen

35bywt0.jpg

het bovenste deel

1--- de beste oefening voor dit gedeelte is nergens te vinden op het internet, omdat het geen standaard oefening is. ik zal het proberen uit te leggen en zal er voor jullie volgende week een filmpje van proberen te maken.

je gaat zitten op een incline bankje tussen de pulleys.
je zorgt dat ongeveer je heupen in de lijn tussen de 2 pulleys zit.
zorg dat je armen op 45 graden van de pulley zit en 45 graden van het bankje.....je hebt je armen dus schuin tussen het bankje en de pulley. nu trekken de pulleys je armen al naar buiten, maar span je bovenkant borst aan dit te voorkomen.
nu maak je een fly beweging en zorg je dat je handvaten boven je bovenkant borstbeen met gestrekte armen elkaar raken.

2---neutral to supinated grip incline [15-30 graden] dumbbell press

3---neutral to supinated grip incline [15-30 graden] dumbbell fly

het tweede deel

1---incline cable fly

2---incline dumbbell press

3---incline dumbbell fly

4---incline bench press

6---flat bench press

7---flat dumbbell press

deel 3

1---decline [15-30 graden] cable fly

2---chest press machine

3---decline [15-30 graden] dumbbell press

4---decline [15-30 graden] dumbbell fly

5---decline [15-30 graden] bench press

deel 4

- crossover naar beneden [meer dan 60 graden]

- parralel bar dips

in principe gewoon een fly maar dan met cables, of zie ik dat verkeerd? Als ik het goed zie dan is dat er eentje die ik ook weleens pak (als vervangen voor de dumbbell fly)

Ah, wacht, zie ik het toch verkeerd..

Jij bedoelt dus als het ware dat je armen naar buiten staan, dat je dus een omgekeerde v maakt met je armen?

volgens mij heeft het geen nut om borst op te delen in 4 delen, daar je slechts twee gedeelten in je borst spier hebt en je van elk niet een gedeelte meer of minder kan prikkelen voor groei.

volgens mij heeft het geen nut om borst op te delen in 4 delen, daar je slechts twee gedeelten in je borst spier hebt en je van elk niet een gedeelte meer of minder kan prikkelen voor groei.

volgens mij dus wel

aangezien je nara mijn idee niet 1 geheel gedeelte belast maar gewoon een aantal vezels gebruikt waarbij de 1 harder aanspant dan de ander.

als je kijkt naar origo/insertie kun je de borst in 3 delen opdelen.

het deel met als origo het sleutelbeen.
het deel met als origo het borstbeen
het deel met als origo het Blad van de schede van de M. Rectus abdominis

sguin bankdrukku en sware flijs! ;)

is onderzocht door een wetenschapper en hij zegt dat de activitiet van de bovenste borst spier meer dan 27% toe te nemen dan met gewoon bankdrukken

Is dat dezelfde wetenschapper die dit in z'n conculsie zet

The results of this study also indicate that a supinated grip during the bench press increases the recorded myoelectric signal of the biceps without adversely affecting the muscle recruitment of the prime movers

en 27%

TABLE 2.Sternoclavicular pectoralis major muscle activity (values are expressed as a percentage of the muscle activity found during the forward wide grip bench press)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

aangezien je nara mijn idee niet 1 geheel gedeelte belast maar gewoon een aantal vezels gebruikt waarbij de 1 harder aanspant dan de ander.

Als ik me niet vergis kan je een spiervezel enkel voor 100% aanspreken. Het aantal vezels dat aangesproken word bepaald de kracht die je uitoefend.

Het kwam me al iets bekend voor :D, thanks 3!

The results of this study also indicate that a supinated grip during the bench press increases the recorded myoelectric signal of the biceps without adversely affecting the muscle recruitment of the prime movers

en 27%

TABLE 2.Sternoclavicular pectoralis major muscle activity (values are expressed as a percentage of the muscle activity found during the forward wide grip bench press)
[Link niet meer beschikbaar]

Well, that's quite interesting. De belasting van de biceps is dus blijkbaar als stabiliserende spier. Ik herinner me dat Pavel zelfs beweert dat in de upperclass of BB (for what it's worth) de BP gezien wordt als een zeer goede biceps oefening.

Verder wordt in dit artikel gesproken over de activiteit in verschillende delen van een spier. Kort door de bocht gaat een spier 'aan' of 'uit', in de verschillende 'delen' van een spier komen de vezels wel op verschillende (start)lengte (zoals bijv in de schouders spieren, of de verandering in lengte bij sup. vs pron. grip in de BP uit het onderzoek).
Ik weet dat sarcomeren in een bepaalde stand maximale kracht kunnen genereren, maar heeft het genereren van die kracht dan een uiteindelijke zeggenschap over hypertrofie?
Maw: de spier gaat in z'n geheel aan, maar door ongunstige startlengte van bepaalde delen, treedt hier minder hypertrofie op, onder een gelijke activering? (dan zou de mate waarin kracht wordt gegenereerd door een sarcomeer het één en ander bepalen, het één en ander bepalen, niet alleen de activiteit die erin plaatsvind, of is die activiteit ook afhankelijk van het aantal mogelijke goede actine/myosine koppelingen (die in meer gestrekte toestand kleiner is dan in kortere toestand)

hmz vraag is iets langer geworden dan ik in gedachten had, maar goed :D

Als ik me niet vergis kan je een spiervezel enkel voor 100% aanspreken. Het aantal vezels dat aangesproken word bepaald de kracht die je uitoefend.

daar ben ik ook van overtuigd (overigens speelt het type vezel dat wordt aangesproken ook nog een rol in de uitgeoefende kracht) , maar zoals met alle kennis: hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niet weet. :D

en 27%

[Link niet meer beschikbaar]

het was een canadees onderzoek wetenschapers van het Canadian Memorial Chiropractic Colege in toronto

in principe gewoon een fly maar dan met cables, of zie ik dat verkeerd? Als ik het goed zie dan is dat er eentje die ik ook weleens pak (als vervangen voor de dumbbell fly)

Ah, wacht, zie ik het toch verkeerd..

Jij bedoelt dus als het ware dat je armen naar buiten staan, dat je dus een omgekeerde v maakt met je armen?

klopt helemaal.

ook een goeie oefening vind ik met omgekeerd greep licht incline dumbbell pressen

barbell pressen met omgekeerde greep vind ik hooguit k*t, maar met dumbbells gaat het lekker :)

nu heb je dus 1 goeie isolatie en 1 goeie compound voor je bovenste gedeelte.....wel genoeg tog?:)

Heb je al geprobeerd om je borst 2 keer in de week te trainen?

het was een canadees onderzoek wetenschapers van het Canadian Memorial Chiropractic Colege in toronto

is het onderzoek wat ik in de link geef.

The Influence of Grip Width and Forearm Pronation/Supination on Upper-Body Myoelectric Activity During the Flat Bench Press

Gregory J. Lehman
Department of Graduate Studies and Research, Canadian Memorial Chiropractic College, Toronto, Ontario, Canada

is het onderzoek wat ik in de link geef.

The Influence of Grip Width and Forearm Pronation/Supination on Upper-Body Myoelectric Activity During the Flat Bench Press

Gregory J. Lehman
Department of Graduate Studies and Research, Canadian Memorial Chiropractic College, Toronto, Ontario, Canada

dikke armen heeft goede connecties :D

@ 3XL zou je nog eens naar mijn vraag willen kijken? plz...

Terug
Naar boven