MuscleMeat

Allerbovenste deel borst optimaal trainen

Cable fly aan de lage pulley. Scoops heten die???

Goed ik zal de gouden en alles verlossende tip gaan geven!!!!!! Opletten allemaal !!!!

pushups bouwt je chest!!!!

j/k :roflol:

als je een paar dikke platen op je rug legt of een boomstam zal het wel goed werken denk ik :D

probeer anders eens als je tenminste nog niet eerder gedaan hebt incline calbe fly's. Die doe ik nu sinds kort ook omdat mijn bovenkant ook moeilijk mee wilt komen en bij deze oefening heb ik nu meer het gevoel dat ik de bovenkant ook meepak.

Op de site van de fitshow (episode 3 Milos Sarcev-chest training) komt ook de bovenkant van de borst aan bod. Volgens Sarcev kan je, als alternatief voor incline barbell press, ook een flat bench doen waarbij je de halter in de richting van de onderkin beweegt. Op deze manier wordt dus de bovenzijde meer aangesproken. Graag jullie bevindingen hierover, waardig alternatief of toch niet?

Wat bij mij heeft geholpen is meer bovenkant borst trainen.. maandag train ik gewoon borst (Benchpress, incline dumbbell press en flyes) en vrijdag doe ik vervolgens alleen bovenkant borst. Hierdoor ben ik sterker geworden en heb ik meer massa gekregen op de bovenkant van mijn borst!

Hoor bij je schouder, dus druk oefeningen voor je schouders.

Op de site van de fitshow (episode 3 Milos Sarcev-chest training) komt ook de bovenkant van de borst aan bod. Volgens Sarcev kan je, als alternatief voor incline barbell press, ook een flat bench doen waarbij je de halter in de richting van de onderkin beweegt. Op deze manier wordt dus de bovenzijde meer aangesproken. Graag jullie bevindingen hierover, waardig alternatief of toch niet?

Ik zou het niet doen deze manier is erg blessure gevoelig. Geen aanrader dus....

Hmm, toch lijkt het bij mij niet aan te slaan, ik hoopte op vernieuwende ideeën maar ik ben bang dat ik gewoon niet zoveel aanleg heb daar. Ik denk namelijk dat incline presses en flyes vooral net daaronder hun werk doen, als je de hoek te zeer vergroot (+30) ga je idd de schouders aanspreken. Ik zie nog steeds wel wat in MP en frontraises.

Toch bedankt mannen.

I agree met MWB.

Ik zou dan overigens wel voor Push Presses gaan ipv MP, aangezien je bij de PP je pecs ook wat meer kunt aanspreken, doordat je wat meer achteroverhangt. (heeft 3XL pas nog gepost)

Hoeveel benchpress je nu en wat weeg je?

reverse benchpress!

nee geen plaatje wel uitleg:je moet simpel weg gewoon je greep om draaien en en je handen verder uit een dan je schouders dit is onderzocht door een wetenschapper en hij zegt dat de activitiet van de bovenste borst spier meer dan 27% toe te nemen dan met gewoon bankdrukken hierbij maakte hij gebruik van electromyografie om te kunnen zien welke spiervezels actiever waren dan met gewoon bankdrukken maar met schuineflyes,schuindumbbelldrukken ,en schuin bankdrukken moet je een heel eind komen

nee geen plaatje wel uitleg:je moet simpel weg gewoon je greep om draaien en en je handen verder uit een dan je schouders dit is onderzocht door een wetenschapper en hij zegt dat de activitiet van de bovenste borst spier meer dan 27% toe te nemen dan met gewoon bankdrukken hierbij maakte hij gebruik van electromyografie mo te kunnen zien welke spiervezels actiever waren dan met gewoon bankdrukken

vraag die wetenschapper even z'n onderzoek te posten plz. Geloof d'r nog weinig van :D

het staat in muscle & fitness ik heb geen scanner

hehe ik heb een iets betrouwbaarder bron gevonden en je hebt gelijK! :D

The influence of grip width and forearm pronation/supination on upper-body myoelectric activity during the flat bench press.

* Lehman GJ.

Department of Graduate Studies and Research, Canadian Memorial Chiropractic College, Toronto, Ontario, Canada. glehman@cmcc.ca

The myoelectric signal of the sternoclavicular and clavicular portions of the pectoralis major, the biceps brachii, and the lateral head of triceps brachii of 12 healthy men was collected during an isometric hold of 5 different bench press exercises. Grip width (narrow, mid, and wide) and the level of supination/pronation was varied to determine how these factors influence myoelectric amplitude during the flat bench press. A supinated grip resulted in increased activity for the biceps brachii and the clavicular portion of the pectoralis major. Additionally, moving from wide to narrower grip widths increased triceps activity and decreased the sternoclavicular portion of the pectoralis major. However, if the grip was supinated, moving to a narrower grip position did not result in a decrease in muscle activity of the sternoclavicular portion of the pectoralis major. The increase in triceps brachii activity when moving to a narrower grip width was not influenced by the level of supination. Considering the small changes that occur during changes in grip width, the choice of grip position should be determined by the positions athletes adopt during their sport. Sport specificity should supercede attempts to train specific muscle groups.

PMID: 16095407 [PubMed - indexed for MEDLINE]

De vraag blijkt natuurlijk, als activatie hoger is in de uitvoering, betekend dat ook meer stimulatie?

Terug
Naar boven