Fitness Seller

Allochtonen worden GEK van blanken

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
'Meer schizofrenen in gemengde wijken'

Nederlandse allochtonen die in gemengde wijken wonen, hebben een hogere kans op schizofrenie dan allochtonen die in 'zwarte' wijken wonen. Dat concluderen Nederlandse onderzoekers in een onderzoek dat maandag is verschenen in het tijdschrift The American Journal of Psychiatry.

Volgens een van de onderzoekers, Wim Veling van de Parnassia Bavo Groep, hebben allochtonen in de Haagse wijken Transvaal en de Schildersbuurt geen verhoogd risico op schizofrenie. Maar in de rest van de stad lopen Marokkanen volgens hem vier keer zoveel kans op de ziekte op, en Surinamers en Turken bijna twee keer.

Het is al lang bekend dat schizofrenie bij immigranten vaker voorkomt. Volgens Veling is het nieuw dat er een link is aangetoond tussen de ziekte en de mate waarin de immigranten met autochtonen worden geconfronteerd.

Veling noemt discriminatie als een mogelijke oorzaak van de verhoogde druk waaraan de allochtonen blootstaan. Identiteitsvorming kan volgens hem een andere verklaring zijn. Jongeren zouden hun persoonlijkheid in de gemengde wijken moeilijker kunnen vormen. Het onderzoek is uitgevoerd onder allochtonen van de eerste en tweede generatie.

Misschien toch maar beter om je blanke zoontje niet bij allochtonen op school te zetten, daar komt alleen maar ellende van.

Hehe hoorde het vanochtend. Zou misschien kunnen komen omdat ze in een meer blanke wijk meer gepest en gediscrimineerd worden.

Die arme jongens kunnen gewoon niet tegen al die coïtusuele prikkels die ze van de blanke dames krijgen. Hun harde schijf trekt dat niet en slaat op hol.
Iets wat in het land van herkomst 2000 jaar geleden al door hadden. Vandaar dat al die vrouwen met een hoofddoek of zelfs een boer K. rondlopen

• Topic Starter Topic Starter
Tsja ik zou ook gek worden om tussen twee culturen heen en weer geslingerd te worden.

burka - bikini
allah - sinterklaas
hangplek - school
uitkering - werken
moskee - café
roestige BMW - Opel

Goh, wat een onderzoek weer hé.... :rolleyes:

Mijn god, waar gaat dit over :roflol:

Begon me al een beetje vreemd te voelen....

Ik dacht al wat is er met me aan de hand maar nou weet ik het, er wonen hier in de buurt te veel blanken, snel naar psychiater een afspraak maken.

Mijn pa is een Nederlander en moeke niet, dat maakt mij een allochtoon. Betekent het dat de aanwezigheid van mijn vader mij onbewust helemaal gek en schizofreen maakt?

Veling noemt discriminatie als een mogelijke oorzaak van de verhoogde druk waaraan de allochtonen blootstaan.
Haha het was te voorspellen..., werkloosheid? discriminatie criminaliteit? discriminatie mislukte integratie? discriminatie en nu gek worden, jawel...discriminatie! :yawn:

Die arme jongens kunnen gewoon niet tegen al die coïtusuele prikkels die ze van de blanke dames krijgen. Hun harde schijf trekt dat niet en slaat op hol.
Iets wat in het land van herkomst 2000 jaar geleden al door hadden. Vandaar dat al die vrouwen met een hoofddoek of zelfs een boer K. rondlopen

:roflol:

Mijn pa is een Nederlander en moeke niet, dat maakt mij een allochtoon. Betekent het dat de aanwezigheid van mijn vader mij onbewust helemaal gek en schizofreen maakt?

Haha, goed punt!
Denk niet dat je de kans op schizofrenie kan bepalen aan je woonlocatie en het aantal blanke mensen die daar wonen. Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn.

Schizofrenie is een ernstige hersenziekte die zich kenmerkt door het optreden van psychoses. Dit zijn perioden waarin het contact tussen de buitenwereld (realiteit) en de binnenwereld (gedachten en belevingen) is verstoord. Psychoses kunnen zich uiten in verschijnselen zoals hallucinaties, angst, verwardheid en wanen. Iemand met schizofrenie hoort bijvoorbeeld stemmen die er niet zijn, of denkt dat hij of zij achtervolgd wordt. Naast deze heftige gedachten en gevoelens is de andere kant van deze ziekte dat de patiënt juist heel vlak is en nauwelijks emoties vertoont. Begrijpelijk dus dat door deze stoornis deze mensen heel anders reageren op bepaalde situaties dan verwacht wordt: soms heel afgevlakt en dan weer onverwacht heftig. Omdat de beleving van mensen met schizofrenie zo anders is dan voor anderen is de wereld om hen heen moeilijk te begrijpen en vaak beangstigend en bedreigend. Daarnaast zijn er nog problemen met de concentratie, met denken en vermoeidheid. Schizofrenie heeft niet, zoals vaak wordt gedacht, te maken met ´een gespleten persoonlijkheid´.
Bron: www.lilly.nl - gezondheid

weer een hoop crap over een crap cultuur ....

Allochtoon zijn is een cultuur ?

Ja ja, en indirect zijn wij zelf dus de schuldige aan dat criminele tuig.:rolleyes:

Criminele tuig ?

Ik gok op maximaal vbo.

vbo ?

Terug
Naar boven