AndroidHealthClinic

Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders

Teveel allochtonen in hun buurt. Dit betekend niet teveel allochtonen in Nederland. Ik als allochtoon vind ook dat allochtonen teveel opgehoopt zijn in sommige buurten en zou graag verandering willen zien in de allochtoon/autochtoon verhouding in sommige buurten.

Ik ben blij dat er geen allochtonen op 't kamp wonen. Ordnung muss sein! :D

Teveel allochtonen in hun buurt. Dit betekend niet teveel allochtonen in Nederland. Ik als allochtoon vind ook dat allochtonen teveel opgehoopt zijn in sommige buurten en zou graag verandering willen zien in de allochtoon/autochtoon verhouding in sommige buurten.

Het zou inderdaad beter zijn als er meer spreiding was, maar zodra allochtonen het kunnen betalen gaan ze vanzelf weg uit die wijken mag je aannemen. Nogmaals, doen alsof het een soort complot is geweest van de overheid dat het nu is zoals het is, is onzin.

De maakbare samenleving bestaat dan ook niet. Maar het is nog wel iets anders dan zo'n beetje alle nieuwkomers dumpen in dezelfde wijken. Natuurlijk moet je op basis van inkomen een selectie maken en ontkom je er niet aan om bepaalde wijken zwaarder te belasten. Maar nogmaals, de nieuwkomers hadden geen enkele keuze in welke wijk ze terecht kwamen. Begrijp dus ook niet dat jij neerzet dat die nieuwkomers wel die keuze hadden.

Een iets grotere spreiding was dus wel gewenst. Het andere uiterste om nieuwkomers in villawijken te plaatsen is natuurlijk een belachelijke voorstelling van zaken. Er zijn/waren genoeg wijken in grote steden waar ruimte ligt/lag voor het beter uitvoeren van een spreidingsbeleid.

Helaas is het nu te laat om verplichte spreiding nog door te voeren aangezien je dan zo'n beetje hele groepen zou moeten deporteren uit de wijken waar ze nu wonen.

Het gaat hier niet eens om integratie maar meer om het voorkomen van ghetto's die de autochtone bevolking het idee geven dat ze zich begeven in een ander land. Die beeldvorming is misschien nog wel belangrijker dan integratie op zich.

Een belangrijke maatregel had kunnen zijn om in wijken te werken met quota's. Als een quota dan eenmaal gehaald is kan een bepaalde groep zich daar niet meer vestigen. Door de hervorming van veel aanbodmoddelen helaas onhaalbaar geworden tegenwoordig. In die zin lopen we iets van 20 jaren achter de feiten aan.

Het zou inderdaad beter zijn als er meer spreiding was, maar zodra allochtonen het kunnen betalen gaan ze vanzelf weg uit die wijken mag je aannemen. Nogmaals, doen alsof het een soort complot is geweest van de overheid dat het nu is zoals het is, is onzin.

Geen complot, wel een groot gebrek aan inzicht. Gemeenten en overheid bepaalden de spreiding van allochtone nieuwkomers, niet de allochtonen zelf. Je kan moeilijk allochtonen verwijten dat ze nu nog samenklonteren als die mogelijkheden er gewoon liggen. Maar dan heb je het wel over een verhuizing en niet meer over de eerste inplaatsing, het stadium waar het fout is gegaan.

Zoals ik net gepost heb, een veel strakker beleid van verplichte spreiding en quota's had veel ellende kunnen voorkomen. Het is niet zo dat er in de jaren 80 niet al gewaarschuwd is voor de gevolgtrekkingen van het toenmalige spreidingsbeleid.

Multiculturele samenlevingen zijn in een land zoals Nederland (of ieder ander land in de oude wereld -lees: niet de VS en Canada-) niet reeel en ook niet wenselijk. Er zijn al meerdere onderzoeken geweest die aantonen dat hoe hoger de variatie is binnen een wijk hoe meer mensen van elkaar vervreemden en mensen elkaar wantrouwen. Dit geldt denk ik ook op hogere niveau's zoals het landelijk niveau bijvoorbeeld.

Ikzelf hang die mening ook aan eigenlijk. Dit is niet zozeer een racistisch standpunt, of een standpunt dat zegt dat blank en zwart nooit met elkaar overweg kunnen; integendeel zelfs, maar ik denk juist dat een cultuur en maatschappij die al eeuwen bestaat en geeent is op één volk en cultuur, niet plotseling gedomineerd wil worden door een andere. Een kleine etnische variatie binnen een land kan goedgaan (5% misschien) maar wanneer dit percentage overschreden wordt (en dan met name op korte termijn) zal de autochtone bevolking zich aangevallen voelen in hun eigen bestaansrecht, en vooral in hun eigen identiteit. Dit zie je nu bijvoorbeeld ook gebeuren in Nederland: veel blanke Nederlanders beginnen zich steeds meer uit te spreken voor hun eigen taal en cultuur. Voorbeeld: muziek, 5 jaar geleden was Nederlandse muziek not done, nu is het tof om Jantje Smit te luisteren. Ik denk dat dit wel enigszins gelieerd kan worden aan mijn bovengenoemde standpunt.

De maakbare samenleving bestaat dan ook niet. Maar het is nog wel iets anders dan zo'n beetje alle nieuwkomers dumpen in dezelfde wijken. Natuurlijk moet je op basis van inkomen een selectie maken en ontkom je er niet aan om bepaalde wijken zwaarder te belasten. Maar nogmaals, de nieuwkomers hadden geen enkele keuze in welke wijk ze terecht kwamen. Begrijp dus ook niet dat jij neerzet dat die nieuwkomers wel die keuze hadden.

Een iets grotere spreiding was dus wel gewenst. Het andere uiterste om nieuwkomers in villawijken te plaatsen is natuurlijk een belachelijke voorstelling van zaken. Er zijn/waren genoeg wijken in grote steden waar ruimte ligt/lag voor het beter uitvoeren van een spreidingsbeleid.

Helaas is het nu te laat om verplichte spreiding nog door te voeren aangezien je dan zo'n beetje hele groepen zou moeten deporteren uit de wijken waar ze nu wonen.

Het gaat hier niet eens om integratie maar meer om het voorkomen van ghetto's die de autochtone bevolking het idee geven dat ze zich begeven in een ander land. Die beeldvorming is misschien nog wel belangrijker dan integratie op zich.

Een belangrijke maatregel had kunnen zijn om in wijken te werken met quota's. Als een quota dan eenmaal gehaald is kan een bepaalde groep zich daar niet meer vestigen. Door de hervorming van veel aanbodmoddelen helaas onhaalbaar geworden tegenwoordig. In die zin lopen we iets van 20 jaren achter de feiten aan.

Nogmaals, ik ben het met je eens dat het spreidingsbeleid wel wat beter had gekund, maar de mogelijkheden om arme mensen te huisvesten zijn helaas beperkt tot de goedkopere, slechtere wijken. Binnen die wijken is de spreiding wel mogelijk, en die heeft imo in redelijk grote mate ook gestalte gekregen. Het white trash en de allochtonen wonen redelijk gemengd om het even cru te zeggen. Het kan nog wel iets meer, maar daarmee houdt het qua spreiding wel op. Je kunt die mensen immers niet in betere buurten zetten als ze dat simpelweg niet kunnen betalen.

Vandaar dat ik zo in het geweer kom tegen jouw voorstelling van zake dat men daar 'gedumpt' werd. Er was gewoon weinig keuze en men vond het zelf ook prettig om onder elkaar te blijven. Verregaande spreiding is onmogelijk zolang de inkomens zoveel verschillen tov geïntegreerde en autochtone Nederlanders.

Toch interessant dat de buitenlanders dat zeggen.

Het is op zich logisch : de nieuwe immigranten zijn juist op de arbeids- en woningmarkt de concurrenten van de oude immigranten. Ik bedoel dus immigranten die al langer in Nederland wonen. Een Marokkaanse jongen met een technische LBO opleiding zal niet blij zijn met een nieuwe Poolse loodgieter met ervaring waardoor de eerste een nog lagere kans maakt op de arbeidsmarkt.

Dus: Eigen allochtoon eerst!!! :p

intelligent.jpg

:D

offtopic
Waar komt jou avatar vandaan?

Ik als allochtoon vind ook dat allochtonen teveel opgehoopt zijn in sommige buurten en zou graag verandering willen zien in de allochtoon/autochtoon verhouding in sommige buurten.

Sure, hard werken en hypotheek betalen in plaats van al je geld naar je arme arme familie in het buitenland sturen, zou ik zeggen dan.

Nogmaals, ik ben het met je eens dat het spreidingsbeleid wel wat beter had gekund, maar de mogelijkheden om arme mensen te huisvesten zijn helaas beperkt tot de goedkopere, slechtere wijken. Binnen die wijken is de spreiding wel mogelijk, en die heeft imo in redelijk grote mate ook gestalte gekregen. Het white trash en de allochtonen wonen redelijk gemengd om het even cru te zeggen. Het kan nog wel iets meer, maar daarmee houdt het qua spreiding wel op. Je kunt die mensen immers niet in betere buurten zetten als ze dat simpelweg niet kunnen betalen.

Vandaar dat ik zo in het geweer kom tegen jouw voorstelling van zake dat men daar 'gedumpt' werd. Er was gewoon weinig keuze en men vond het zelf ook prettig om onder elkaar te blijven. Verregaande spreiding is onmogelijk zolang de inkomens zoveel verschillen tov geïntegreerde en autochtone Nederlanders.
Flodder heeft het bewezen: ze kunnen wel degelijk gemengd worden, alleen wie staat in voor de gevolgen ;)

Nee serieus, spreiden is niet zo eenvoudig. Gewoon zorgen dat elke wijk wat leefbaarder wordt en dat immigratie stopgezet wordt als je merkt dat integratie met huidige migranten nog niet helemaal ok is.

Er moet aan de nederlanders gevraagd worden wat zei ervan denken.

Of je leest de kop eens goed door. Nog beter lees de enquete eens goed door. Tekenend genoeg dat de Telegraaf 1 puntje uit de enquete haalt terwijl deze veel breder is.

Dit heb ik erover te zeggen en zo denk ik erover, of het al 1000 x is gezegd interreseert me geen ****.Sorry als het je stoort.

on:doe maar niet verspreiden.Dan zien we hier tenminste nog grootendeels wit.Hou dat zooitje maar daar.:D

Dit heb ik erover te zeggen en zo denk ik erover, of het al 1000 x is gezegd interreseert me geen ****.Sorry als het je stoort.

on:doe maar niet verspreiden.Dan zien we hier tenminste nog grootendeels wit.Hou dat zooitje maar daar.:D

Ben je nou zo dom of doe je alleen maar dom :

De Nederlanders in Den Haag blijken dan beduidend minder ontevreden: slechts 26 procent vindt het aantal allochtonen in de eigen wijk te hoog

Onder Turken leeft dit gevoel het sterkst: maar liefst 73 procent van de Turken vindt het aantal allochtonen in Den Haag te groot. Van de Nederlanders denkt 58 procent er zo over en van de Marokkanen en Surinamers 53 procent.

Dat vinden de Nederlanders er dus van.

Terug
Naar boven