MuscleMeat

Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

1. Wat voor werk doe je op dit moment?
Vliegtuigengineer (technisch officier) bij de Luchtmacht.

2. Heb je het naar je zin op je werk? (Waarom wel, niet)?
Ja. Ik krijg redelijk veel vrijheid en ruimte om te doen waar ik goed in ben en wat ik leuk vind. Er zijn diverse mogelijkheden om mijzelf te blijven ontwikkelen en opleidingsmogelijkheden en de werkdruk is acceptabel.

3. Wat zou je droombaan zijn?
Heb ik niet. Als ik dit zou hebben, zou ik niet blijven dromen, maar er werk van maken. Je bent immers nooit te oud om te studeren en je dromen na te jagen en ik heb geen gezin en wel de financiële ruimte. Op dit moment zou ik mijzelf echter onvoldoende kunnen motiveren en niet alle sport willen opgeven om naast mijn werk een studie erbij te doen. Been there, done that. Vind 't wel mooi zo; ik heb geen ambities om te promoveren. Als ik jonger was geweest had ik dit wellicht nog wel gehad.

Om toch iets te moeten noemen wat absoluut irreëel is: als ik vet goed zou kunnen basketbalen had in de NBA spelen mij supermachtig geleken. :P

4. Welke bij-baantjes heb je gehad?
Niets bijzonders: folder-/krantenwijk en vakkenvuller. Ben na m'n VWO direct bij Defensie gegaan waar ik in loondienst kon studeren en heb verder gestudeerd deeltijd naast m'n werk.
 
1. Wat voor werk doe je op dit moment?
Programmeur.

2. Heb je het naar je zin op je werk? (Waarom wel, niet)?
Hell no. Kantoren en ergens aanwezig moeten zijn is deprimerend. Gemanaged worden door mensen die je zelfstandigheid niet kunnen respecteren is vreselijk. Vervelende onprofessionele of manipulatieve mensen die geen verantwoordelijkheid voor hun fouten kunnen nemen en dat altijd op een of andere manier kunnen verdraaien. En dan van die onzin zoals vrijmibo en teamuitjes en gezamelijke lunch in kantines pfff. Zieldodende omgevingen. en overal mensen met mislukte persoonlijkheden en verwachtingen alsof je in een kleuterklas bent.
Programmeren op zich is wel prima, slim praktisch en creatief bezig zijn tegelijk. Wel jammer dat het eigenlijk een soort van fulltime huiswerk maken is waarbij er altijd een probleem ligt dat nog afgerond moet worden. Als de werkdag/uren over zijn kun je altijd nog in je hoofd nadenken over wat er op dat moment in de planning staat om opgelost te worden. Zou wel liever iets doen dat meer in het moment blijft denk ik.

3. Wat zou je droombaan zijn?
Met rust gelaten worden. Daytraden komt het best in de buurt denk ik. Of ik weet het niet. Zou toch liever niet hoeven werken.

4. Welke bij-baantjes heb je gehad?
Geen.

Zijn er nog banken die meer dan 0,2% rente geven?
Overigens zijn er wel investeringen en beleggingen die wat opleveren. Heb de laatste e.e.a. in grondontwikkeling gestoken. Dat loont wel. :)
Dividend?
 
Laatst bewerkt:
Beetje dubbel. Het werk is goed te doen maar de zomermaanden zijn zo druk dat ik alleen aan het werk ben, in de wintermaanden veel vrije tijd. Ik werk nu nog met personeel, dus veel stress. Misschien ga ik het later alleen doen als ik er genoeg aan over zal houden en de stress veel minder wordt.
Kun je die drukte niet deels delegeren?
 
1. Wat voor werk doe je op dit moment?
Programmeur.

2. Heb je het naar je zin op je werk? (Waarom wel, niet)?
Hell no. Kantoren en ergens aanwezig moeten zijn is deprimerend. Gemanaged worden door mensen die je zelfstandigheid niet kunnen respecteren is vreselijk. Vervelende onprofessionele of manipulatieve mensen die geen verantwoordelijkheid voor hun fouten kunnen nemen en dat altijd op een of andere manier kunnen verdraaien. En dan van die onzin zoals vrijmibo en teamuitjes en gezamelijke lunch in kantines pfff. Zieldodende omgevingen. en overal mensen met mislukte persoonlijkheden en verwachtingen alsof je in een kleuterklas bent.
Programmeren op zich is wel prima, slim praktisch en creatief bezig zijn tegelijk. Wel jammer dat het eigenlijk een soort van fulltime huiswerk maken is waarbij er altijd een probleem licht dat nog afgerond moet worden. Als de werkdag/uren over zijn kun je altijd nog in je hoofd nadenken over wat er op dat moment in de planning staat om opgelost te worden. Zou wel liever iets doen dat meer in het moment blijft denk ik.

3. Wat zou je droombaan zijn?
Met rust gelaten worden. Daytraden komt het best in de buurt denk ik. Of ik weet het niet. Zou toch liever niet hoeven werken.

4. Welke bij-baantjes heb je gehad?
Geen.


Dividend?
Waarom begin je niet voor jezelf of ga je elders werken? Met een informatica-achtergrond (neem ik even aan) moeten de banen toch voor het oprapen liggen?
*Ligt (sorry, deze kon ik niet laten)

Als je doelt op wat dit oplevert is het zo'n 60% winst, maar ik moet het nog uitbetaald krijgen. Voornaamste risico zit m'n in de doorlooptijd.
 
Waarom begin je niet voor jezelf of ga je elders werken? Met een informatica-achtergrond (neem ik even aan) moeten de banen toch voor het oprapen liggen?
*Ligt (sorry, deze kon ik niet laten)
Ben zelfstandige geworden maar kan geen klanten vinden die je dat laten zijn, iedereen wil me/freelancers gewoon op kantoor zien. (mag eigenlijk niet van belastingwet want schijnzelfstandigheid maar juist overheid en belastingdienst werken veel op die manier met zzpers) Soms zie ik op freelance.nl wel een opdracht die zelfstandig mag maar dan moet het ook nog net met de technieken zijn die ik ken en eens per jaar meeloten met tientallen die reageren schiet niet zo op.

Als je doelt op wat dit oplevert is het zo'n 60% winst, maar ik moet het nog uitbetaald krijgen. Voornaamste risico zit m'n in de doorlooptijd.
60% is wel veel, loop je dan geen hoog risico?
 
Waarom begin je niet voor jezelf of ga je elders werken? Met een informatica-achtergrond (neem ik even aan) moeten de banen toch voor het oprapen liggen?
*Ligt (sorry, deze kon ik niet laten)


Als je doelt op wat dit oplevert is het zo'n 60% winst, maar ik moet het nog uitbetaald krijgen. Voornaamste risico zit m'n in de doorlooptijd.
hoop toch dat je hier niet teveel in investeert bert,
als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan...……..
het verdienmodel zal wel zitten waardevermeerdering zijn van zogenaamde ''warme grond''
gaat heel vaak mis helaas.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
hoop toch dat je hier niet teveel in investeert bert,
als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan...……..

het verdienmodel zal wel zitten waardevermeerdering zijn van zogenaamde ''warme grond''
gaat heel vaak mis helaas.
Ik weet wat ik doe:)
Net als met m'n crypto's en tokens destijds :roflol: (sta nog wel op winst though)
 
Ben zelfstandige geworden maar kan geen klanten vinden die je dat laten zijn, iedereen wil me/freelancers gewoon op kantoor zien. (mag eigenlijk niet van belastingwet want schijnzelfstandigheid maar juist overheid en belastingdienst werken veel op die manier met zzpers) Soms zie ik op freelance.nl wel een opdracht die zelfstandig mag maar dan moet het ook nog net met de technieken zijn die ik ken en eens per jaar meeloten met tientallen die reageren schiet niet zo op.
Aha, ik weet dat Galen het wel goed voor elkaar heeft zelf.
60% is wel veel, loop je dan geen hoog risico?
Nee, risico is niet zo hoog en zelfs als het fout gaat blijf ik met de grond zitten en aantrekkelijke regio. Het is de looptijd, die inderdaad niet helemaal volgens planning gaat, maar je moet er ook geen geld insteken dat je niet kan missen.
 
Aha, ik weet dat Galen het wel goed voor elkaar heeft zelf.
Jup deed het in elk geval hoe ik het ook wil. Nu toch op kantoor, of nog steeds vrij?

Hangt af van de juiste klanten weten te vinden (of zij jou) I guess. Passend netwerk.

Nee, risico is niet zo hoog en zelfs als het fout gaat blijf ik met de grond zitten en aantrekkelijke regio. Het is de looptijd, die inderdaad niet helemaal volgens planning gaat, maar je moet er ook geen geld insteken dat je niet kan missen.
Hmm ken dat niet. Op zich als je echt kapitaal hebt kun je natuurlijk in grond/panden investeren met zeer laag risico en op een manier dat gewoon continu huur oplevert. Met dividend doelde ik ook op dat er investeringen zijn die continu een paar % uitbetalen, wat beter dan de spaarrekening.
 
Laatst bewerkt:
Jup deed het in elk geval hoe ik het ook wil. Nu toch op kantoor, of nog steeds vrij?
Gedeeltelijk op kantoor bij klanten, zo'n 25 uur per week. Maar is altijd wel chill bij de klanten waar ik zit. Eén van mijn klanten kookt voor zijn personeel met de lunch, en bijgevolg ook voor mij. Krijg je gewoon een berg gebakken kipfilet, diamanthaas, shoarma, enz. Sfeer altijd goed ook.
 
1. Wat voor werk doe je op dit moment?
Zelfstandig software-ingenieur.

2. Heb je het naar je zin op je werk? (Waarom wel, niet)?
Zeker weten. Uitdagend werk en leer met de jaren veel nieuwe dingen.

3. Wat zou je droombaan zijn?
Wat ik doe komt behoorlijk in de buurt, maar ik denk dat ik boeken schrijven (en de research die daarbij komt kijken) misschien net wat leuker vind. Maar ja, daar verdien ik geen rode cent mee.

4. Welke bij-baantjes heb je gehad?
Krantenwijk (incl. de Telegraaf), verkeersregelaar, bruggendienst (bruggen openen en sluiten op vaste tijden) en visverkoper.
 
Hmm ken dat niet. Op zich als je echt kapitaal hebt kun je natuurlijk in grond/panden investeren met zeer laag risico en op een manier dat gewoon continu huur oplevert. Met dividend doelde ik ook op dat er investeringen zijn die continu een paar % uitbetalen, wat beter dan de spaarrekening.
Nee, ik heb geen serieus kapitaal. :roflol: Ik heb gewoon een modaal inkomen (schamel ambtenaren salarisje) en gewoon wat spaargeld. Als ik echt geld had gehad, had ik wel een huis gekocht en aan studenten verhuurt ofzo, dan word je slapend rijk.:D
Ik heb weleens een goudobligatie gehad, waarbij ik per kwartaal kreeg uitgekeerd.
Verder heb ik niet
 
Wat is daar grappig aan :o?
Ik dacht dat je door expliciet De Televaag te benoemen impliceerde dat je De Televaag eigenlijk niet tot echte krant rekent. In dat geval had ik je mening gedeeld.
 
Ik dacht dat je door expliciet De Televaag te benoemen impliceerde dat je De Televaag eigenlijk niet tot echte krant rekent. In dat geval had ik je mening gedeeld.
Ah nee, doelde ermee op dat ik dus een dagblad liep (vroeg in de ochtend), en niet alleen een krantje in het weekend door de brievenbus plempte.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nee, ijssalon en catering. 80% wordt in half mei/juni/juli/half aug verdient. Deze winterperiode zit ik op mijn luie reet, nog wat kerstborrels maar start vanaf maart weer langzaam op.
Met net iets meer spreiding van inkomsten in overige maanden zou ik het grotendeels alleen of met slechts één partner kunnen bolwerken. Verdien dan netto iets minder, maar nog ruim en de dagen zijn dan wel beter door te komen.
Tover je het in de winter toch om in Kiefts Chocomelsalon?
 
Tover je het in de winter toch om in Kiefts Chocomelsalon?

Meestal tippen ze mij om erwtensoep te verkopen.
Goede ijssalons zijn vanaf oktober altijd gesloten ;)

Een speciaalzaak die andere dingen erbij gaat verkopen heeft vaak een probleem. Voor je het weet ben je een snackbar en is je opgebouwde imago naar de klote.
 
Back
Naar boven