AndroidHealthClinic

alternatieve therapieën

Toon82

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
106kg
Vetpercentage
26%
Er is misschien wel controverse rond en de klassieke wetenschap doet er vaak moeilijk over ( farma-industrie is nu eenmaal big business), maar ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met alternatieve therapieen als aanvulling op training, voeding,.....

Ik heb zelf destijds voor totaal andere problemen zeer goeie ervaringen gehad met acupunctuur daar waar de klassieke wetenschap me niet kon helpen ( heb zelfs voor en na van klassieke wetenschap laten doen en ook daar zag men duidelijk verschil, dus was zeker niet het placebo effect)

Ik vroeg me dus af of iemand ervaringen had met dingen zoals voetreflexologie, osteopathie, reiki en zovele anderen.

Mensen geloven graag dingen en ergens in geloven werkt heel erg goed.

Persoonlijk vind ik het allemaal kwakzalverij.

Zelf geen ervaringen mee.

acupuntuur vind ik niet zulke kwakzalverij, denk dat het tegenwoordig voor een groot stuk wetenschappelijk wel onderlbouwt kan worden.

• Topic Starter Topic Starter
de enige reden is dat het in onze gebieden niet is ingeburgerd zoals in aziatische landen, maar de farmabusiness is hier inderdaad oppermachtig waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is.
Ideaal zou zijn dat mensen gewoon meer toegang en vooral meer geinformeerd zijn rond deze therapieën.
Toen ik acupunctuur had, voelde ik wel degelijk dat mijn lichaam veranderde en als een aandoening die niet vanzelf verdwijnt ook door de westerse wetenschap wordt genezen verklaard, is het dan allemaal geloof? I don't think so.
Je moet natuurlijk het kaf van het koren onderscheiden, maar dat is bij gewone dokters ook zo.

als je er in het verleden goede ervaringen mee hebt gehad kan ik je alleen maar aanraden om het ook nu te proberen;)

Terug
Naar boven