AndroidHealthClinic

Amandelen eruit

• Topic Starter Topic Starter
Zal aan je denken :(
Vergeet niet om voor de opartie naar paracetamol te vragen. Die waren ze mij vergeten te geven vooraf, en eenmaal na de operatie slikte ik ze toch liever niet :eek:

Oke, zal ik wel even vragen dan.:)

Veel koud water drinken, je kwark wat aanlengen met water en je ma om whey laten gaan en die maken met water. Ik heb als pijnstiller voltaren supo voorgeschreven gekregen en die werkten perfect. Carbo drankjes om je energiepeil omhoog te houden. Na een dag of 3 ben ik begonnen met aardappellen en groentjes te pureren en met wat water aanlengen om het allemaal goed dun te maken. Eten lauw opeten. In plaats van waterijsjes heb ik zelf carboijsjes gemaakt :D

Bedankt voor de tips :D

Nouja, straks ben ik aan de beurt :p om 1 uur is het zover....

En nu ist pijn voor je... :(
Hopelijk kom je de nacht door zonder al te veel pijn. Ik werd er meestal in de vroege ochtend rond 6 uur van wakker omdat het teveel pijn deed.

Beterschap iig!

phoeh, ik ben nu eindelijk thuis.
De nacht die ik in het ziekenhuis moest doorbrengen was wel lang zeg!
Doet trouwens behoorlijk veel pijn bij het slikken, en tog moet je een hoop koud water drinken.
Naja, hopelijk is het snel over.:)

en toch he, hoe meer je drinkt, hoe sneller je herstel zal gaan. Al wat gegeten? Lukt dat een beetje? Niets gebrand bij je? Gewoon de standaard operatie geweest?

Neem absoluut je pijnstillers op tijd, die maken het dragelijk... Sterkte en beterschap!

en toch he, hoe meer je drinkt, hoe sneller je herstel zal gaan. Al wat gegeten? Lukt dat een beetje? Niets gebrand bij je? Gewoon de standaard operatie geweest?

Neem absoluut je pijnstillers op tijd, die maken het dragelijk... Sterkte en beterschap!

Heb nog niet echt goed gegeten eigenlijk, heb wel erge honger maar het doet erg veel pijn met het slikken.
Enigste wat ik tot nu toe gegeten heb is Vla en lauwe soep, ik denk dat ik vanavond maar eens een boterham ga proberen zonder korst.

Volgens mij heb ik gewoon een standaard operatie gehad, teminste ik heb niks gehoord. Er is mij na de operatie niks vertelt over de operatie zelf dus het zal wel goed zijn denk ik dan:p.

Pijnstillers vind ik niet echt heel goed werken. Het enige verschil is dat als ik geen pijnstiller neem dat ik de pijn ook voel als ik gewoon stil zit(zonder slikken) en al heb ik wel een pijnstiller op dan voel ik alleen de pijn bij het slikken.
Oja, en nog iets, ik heb een blad meegekregen waarop staat wat je mag na een bepaalde periode enzo(meestal 1 week) alleen staat er bij "weer normaal eten" 4 dagen. Dat wil zeggen dat ik vanaf zondag weer normaal kan eten? hoe was dat bij jou?

ik heb de eerste week wel gegeten, maar dan nog steeds lauw, niet warm. Veel geprakt eten, zodat ik niet teveel hoefde te kauwen, die bewegingen doen best zeer. Ik heb opgebouwd van wit brood zonder korstjes naar brood met korstjes, veel pijnstilling,ange vingers kon ik ook goed eten, tuurlijk niet het beste om je mee vol te stoppen,maar met een volle buik voelde ik me beter ;) ik nam 4x per dag 2 paracetamol in, alleen op die manier bleef de pijn dragelijk, heeft weer iets te maken met een bepaalde spiegel dat alleen 2 paracetamol tegelijk werken enzo...

Sterkte verder!

ik heb de eerste week wel gegeten, maar dan nog steeds lauw, niet warm. Veel geprakt eten, zodat ik niet teveel hoefde te kauwen, die bewegingen doen best zeer. Ik heb opgebouwd van wit brood zonder korstjes naar brood met korstjes, veel pijnstilling,ange vingers kon ik ook goed eten, tuurlijk niet het beste om je mee vol te stoppen,maar met een volle buik voelde ik me beter ;) ik nam 4x per dag 2 paracetamol in, alleen op die manier bleef de pijn dragelijk, heeft weer iets te maken met een bepaalde spiegel dat alleen 2 paracetamol tegelijk werken enzo...

Sterkte verder!

Oke, ik heb gisteravond maar eens soep gemaakt en laten afkoelen tot het lauw was. Toen 3 witte bolletjes indopen en opeten, ging opzich wel goed.
Idd, kauwen is niet zo fijn. Maar ik merk ook niet echt vooruitgang met nu en de 1e dag na de operatie ???.
Ik neem 4x op een dag paracetamol in, overigens als ik sóchtends wakker word sterf ik wel van de pijn en moet ik echt snel een paracetemol innemen en een half uurtje later is die pijn weg...
Ook is mijn gehemelte helemaal wit uitgeslagen(ziet er niet echt lekker uit) maar had gelezen dat dit normaal is, wanneer trok dit bij jou weg?

Amandelen eruit? ... 1 tip:

Veel ijs eten! :)

Tip 1: Pasta met gerookte zalm! Zeer zacht en prima weg te werken. Ik at de 2e dag dat ze eruit waren al.
Tip 2: GEEN bananen. Je gaat door de grond!!! (denk door de scherpe zaadjes).
Tip 3: Veeel ijskoud water.
Tip 4: Hoe sneller je begint met eten, des te eerder ben je genezen. Tis even doorbijten.

Ze zijn er bij mij op mijn 26e uitgehaald.

Laatst bewerkt:
Bij mij gingen ze er op m'n 7de uit, wist niet eens wat er allemaal gebeurde toen.
Werd eerst opgenomen voor een long-ontsteking en toen werden m'n amandelen eruit gehaald. xD

Tip 1: Pasta met gerookte zalm! Zeer zacht en prima weg te werken. Ik at de 2e dag dat ze eruit waren al.
Tip 2: GEEN bananen. Je gaat door de grond!!! (denk door de scherpe zaadjes).
Tip 3: Veeel ijskoud water.
Tip 4: Hoe sneller je begint met eten, des te eerder ben je genezen. Tis even doorbijten.

Ze zijn er bij mij op mijn 26e uitgehaald.

Ik drink zoiezo veel koud water/appelsap, dat verzacht echt de pijn:)
Heb net voor het eerst weer redelijk gegeten :p 3 witte bolletjes met smeerworst.

Hoelang duurde het bij jou voordat je weer normaal goed kon eten?(dus alles weer) en hoelang duurde het voordat je weer kon trainen??

Ik wil zo graag weer trainen, en ik ben ook aan het afvallen :(ben al 4 kilo kwijt!!! en ik weeg al zo weinig :mad:

Trainde volgens mij binnen een week weer. Echt goed eten na 4-5 dagen geloof ik.
4 kilo kwijt? Ik was zelfs aangekomen. Deed geen reet en nam de hele dag door (vloeibare)voeding.

yup 4 kilo kwijt...
Ik doe ook geen reet maar eet ook zowat niks, net als vandaag enigste wat ik gegeten heb is een bakje vla en sávonds 3 witte bolletjes. thats it.

Oke, morgen is de 4e dag na de operatie en voel me al wat beter, ga weer proberen om normaal te ontbijten, middageten, avondeten.(boterhammen zonder korst dan):)

Edit: Nevermind, zie dat ze al geknipt zijn. Haha had gezien dat je op 19 feb had gepost maar was vergeten dat het al weer maart is!

Hey meteen maar mijn eerste post, ben meer een reader!
Maar op mijn zestiende zijn mijn amandelen verwijderd, dit nadat beide amandelen dusdanig ontstoken waren dat ik niks meer kon eten en moeilijk kon ademhalen etc. Een abces dus. Deze opgelopen op vakantie door een verlaagde weerstand en je weet hoe dat gaat.

Bij mij hebben ze eerst in de amandelen gesneden om het pus van de ontsteking eruit te halen. Nou weet ik natuurlijk niet hoe erg jou amandelen ontstoken zijn maar bij mij was het ernstige zaak. Na een paar van die snee-en in mijn amandelen was het pus eruit en heb toen de nodige 2 weken rust moeten nemen. Na deze twee weken ben ik weer wezen stappen en had ik het weer(hoera...) dus weer hetzelfde verhaal, toen maar meteen besloten om ze na een paar maanden er uit te halen.

Het eruit halen van de amandelen deed bij mij totaal geen pijn, natuurlijk door de verdoving. En achteraf zat ik al met ijsjes op de uitslaapkamer. Volgens mij was ik een apart geval aangezien ik ontzettend veel ijswater nam en ijsjes terwijl ze dat normaal moeten dwingen om te eten, anders droogt de korst en gaat het weer open. Maar ik had er eigenlijk totaal geen last van en na 1 overnachting kon ik weer naar huis. Thuis heb ik de nodige rust genomen en ijsjes gegeten want dat is wel belangrijk dat je het koel houdt. Maar ik zou er niet op rekenen dat je 2 dagen na de operatie weer kan gaan sporten, want ik weet zeker dat je hoofd er dan ook niet naar staat;) Wellicht kan je je rechterhand gaan trainen. Maar ziek voelde ik me zeker niet, je moet alleen voorzichtig zijn! Mijn amandelen hadden natuurlijk wel al had te verduren gehad dus dat zal de pijn van het knippen minder pijnlijk hebben doen voelen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels precies 1 week geleden dat ik geopereerd ben.
Heb gelukkig nog geen nabloedingen gehad ed.
Praten gaat wel alleen praat wel wat verzichtiger, eten gaat ook met mate na 4 boterhammen vind me keel het niet meer zo leuk.
Morgen ook maar weer voor het eerst naar school, anders mis ik zoveel :p en trainen daar ga ik denk ik maandag weer mee beginnen.
Trouwens als ik moet niezen of gapen doet het verschrikkelijk veel pijn :p moet me elke x inhouden...
Ook gebruik ik nog de pijnstillers, zonder pijnstillers is het nog niet echt uit te houden.

Het is inmiddels precies 1 week geleden dat ik geopereerd ben.
Heb gelukkig nog geen nabloedingen gehad ed.
Praten gaat wel alleen praat wel wat verzichtiger, eten gaat ook met mate na 4 boterhammen vind me keel het niet meer zo leuk.
Morgen ook maar weer voor het eerst naar school, anders mis ik zoveel :p en trainen daar ga ik denk ik maandag weer mee beginnen.
Trouwens als ik moet niezen of gapen doet het verschrikkelijk veel pijn :p moet me elke x inhouden...
Ook gebruik ik nog de pijnstillers, zonder pijnstillers is het nog niet echt uit te houden.

De eerste 4 dagen zijn verbetering en daarna komt er ook steeds een terugval van een dag of 3. Als je water drinkt dan hebt je een verschrikkelijke metaalsmaak in je mond. Nog niemand in je buurt je gezegd dat je stinkt uit je mond. Zoals reeds gezegd elke 6 uur voltaren supo gedurende een 8/9 dagen. Zonder niet uit te houden. Zoveel mogelijk vloeibaar carbo drinken en vloeibaar eten om niet af te vallen. Gericht eten maat. Zo vloeibaar mogelijk en zoveel mogelijk KH en Eiwit op kleine volumes. Na een dag of 8/9 moet het wat beter gaan. Na 2 weken kon ik terug trainen.

ik merk idd een vieze smaak in me mond, en daaraan heb ik al door dat het niet zo fris ruikt :p maar als ik gewoon drink en eet gaat die smaak wel weg. Ook is die witte zooi in me gehemelte aan het wegtrekken:) ik denk dat dat spul die smaak veroorzaakt, elke ochtend heb ik ook een redelijk witte tong van dat spul, dat poets ik dan met de tandenborstel weer weg.

Terug
Naar boven