MuscleMeat

Andere oefening tussendoor?

Joey D

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Hallo allemaal!

Een vraagje: Als ik bijvoorbeeld op een maandag de borst-triceps train doe ik tussendoor een oefening voor de biceps i.p.v een paar minuten rusten tussen de sets door en op woensdag rug-biceps en dan een oefening voor de triceps er tussendoor.
Dan geef ik in dit geval de spieren(rug-biceps) even rust door de triceps te trainen en kan ik de volgende set weer vol knallen met de rug-biceps.
Wat vinden jullie hiervan?Doen jullie dit ook of zeggen jullie train alleen de spieren die je moet trainen op die dag en pak minder gewicht op het volgende setje? Ik ben benieuwd

groeten
Joey.

Dus op een dag waarbij je alleen je rug en biceps gaat trainen, train je ook je triceps?

Dan is het toch een rug/ biceps/ triceps dag?

• Topic Starter Topic Starter
Dus op een dag waarbij je alleen je rug en biceps gaat trainen, train je ook je triceps?

Dan is het toch een rug/ biceps/ triceps dag?

Als je het zo ziet wel maar:
Maandag is een rug/biceps dag waar ik in totaal 6 oefeningen doe voor rug/biceps. Tussendoor omdat ik soms de puf niet meer heb om na de vijde set bijv. dumbbellrow gelijk te deadliften doe ik 1 oefening voor de triceps TUSSENDOOR.
Ik vroeg me af of dit verstandig is of dan gewoon rust moet houden omdat ik woensdag weer de triceps train met borst-triceps.

Als je het zo ziet wel maar:
Maandag is een rug/biceps dag waar ik in totaal 6 oefeningen doe voor rug/biceps. Tussendoor omdat ik soms de puf niet meer heb om na de vijde set bijv. dumbbellrow gelijk te deadliften doe ik 1 oefening voor de triceps TUSSENDOOR.
Ik vroeg me af of dit verstandig is of dan gewoon rust moet houden omdat ik woensdag weer de triceps train met borst-triceps.

Lijkt me niet.

Je hebt dan gewoon een rug/ biceps/ triceps en borst/ triceps/ biceps schema.

Post je hele schema anders eens.

Okay, maar wat vind je ervan EPK dat een oefening voor de tricep er tussen zit bijvoorbeeld op rug-biceps train ik dit, bij elke oefening 3 setjes met ongeveer 8-10 herhalingen.

Rug-biceps trainingsdag.
1-Chinnen
<O:p</O:p

2-Deadlift

3-Neck pull-downs

4- Shrugs

5- Bent-over rows

6 dippen (triceps oefening tussendoor)

7-Wide grip cable rows

Ik hoop dat ik het een beetje zo heb duidelijk gemaakt ook voor de rest van de mensen hier op BB.

Ander voorbeeld:

je train je borst/triceps & buik:

wat is beter? borst dan buik dan borst (bv pec min) dan onderkant buik etc.

of

borst, pec min, pec major etc. en dan pas alle buik facetten?

kan iemand aangeven wat beter is?

Ik vind het onzin.. Als je goede spiergroei wil krijgen dan moet je niet zo gaan trainen. Je moet zorgen voor een goeie warming-up en er voor zorgen dat je bloedvaten zo wijd mogelijk (hehe...) open staan. Dan kun je de betreffende spier(en) zo hard mogelijk aanpakken ;)

Aangezien je nu een splitschema hebt zou ik niet 1 oefening tussendoor doen. Gewoon trainen op je vaste trainingsdag.

Ik vind het onzin.. Als je goede spiergroei wil krijgen dan moet je niet zo gaan trainen. Je moet zorgen voor een goeie warming-up en er voor zorgen dat je bloedvaten zo wijd mogelijk (hehe...) open staan. Dan kun je de betreffende spier(en) zo hard mogelijk aanpakken ;)

Aangezien je nu een splitschema hebt zou ik niet 1 oefening tussendoor doen. Gewoon trainen op je vaste trainingsdag.

Okay, bedankt voor de reactie.

Terug
Naar boven