MuscleMeat

Rug oefeningen,

  • Topic starter Walid
  • Startdatum
  • Reacties 48
  • Weergaven 3K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Kan het overbelasting zijn?
Al veel dingen geprobeerd om sterkere armen te krijgen ?
 
Kan het overbelasting zijn?
Al veel dingen geprobeerd om sterkere armen te krijgen ?
Zelfs als ik 2 dagen rust neem voor ik rug+biceps train krijg ik krampen, laatste keer heb ik alle gewichten zo licht mogelijk gepakt en nog eerste wat gebeurt voel me onder armen meteen vol lopen hard worden, en na de training krampen…
 
Zou je winstrol maar weggooien
 
Hoe erg zijn die krampen dan?
 
Zelfs als ik 2 dagen rust neem voor ik rug+biceps train krijg ik krampen, laatste keer heb ik alle gewichten zo licht mogelijk gepakt en nog eerste wat gebeurt voel me onder armen meteen vol lopen hard worden, en na de training krampen…
Probeer eens een week rust. Je groeit tijdens rust. Tijdens trainen breek je alleen maar af.
Je hersteld nu niet voldoende, voor de frequentie waarin je traint. Of je doet te veel, of je eet te weinig of neemt niet lang genoeg rust.
 
Als ik mijn onderarmen, grip train krijg ik juist krampen in mijn onderarmen…. Ik snap wat je bedoelt maar ik heb zelfs krampen met lichte rug oefeningen…
Krampen, ook spierpijn, ook aahechtingspijn?

Hoelang na je training zijn die krampen en voor hoelang? Alleen als je zwaar traint, ook als je licht traint?
Wordt het meer of minder naarmate je vaker onderarmen traint?
 
Probeer eens een week rust. Je groeit tijdens rust. Tijdens trainen breek je alleen maar af.
Je hersteld nu niet voldoende, voor de frequentie waarin je traint. Of je doet te veel, of je eet te weinig of neemt niet lang genoeg rust.
Hmm 1 week rust? Me focus is zoiezo meer boven lichaam maar voor dat ik weer met rug begin zitten er 2-3 dagen tussen dus snap het niet maat 1 week rust lijkt me veel?
 
Hoe erg zijn die krampen dan?
Erg bro, einde van me training voel ik de spier in me onderarm al pijn doen, als ik mijn armen dan pas ontspan, dan voel ik de krampen.. ik heb meer de keren met gebogen armen gezeten omdat ik ze niet kon strekken me spieren zaten vast door de kramp… onder warme douch gestaan voordat ze beetje weer tot ontspanning kwamen
 
Krampen, ook spierpijn, ook aahechtingspijn?

Hoelang na je training zijn die krampen en voor hoelang? Alleen als je zwaar traint, ook als je licht traint?
Wordt het meer of minder naarmate je vaker onderarmen traint?
Geen spierpijn echt krampen,
Meestal voel ik het halfuur na de training,
Na halve dag is het weer weg,
Vorige week licht getraind rug en ja ook hier voelde ik me onder armen meteen vol lopen en hard worden,
Als ik al krampen krijg bij mijn onder armen trainen durfde ik niet oefeningen te doen om me onder armen te trainen…
Ik snap er geen bal meer van,

Als ik het ook zo bekijk heb ik het alleen bij trek bewegingen, en dus niet als ik van me af duw, zoals bankdrukken, incline dumbells, opdrukken dit lukt allemaal…
 
Geen spierpijn echt krampen,
Meestal voel ik het halfuur na de training,
Na halve dag is het weer weg,
Vorige week licht getraind rug en ja ook hier voelde ik me onder armen meteen vol lopen en hard worden,
Als ik al krampen krijg bij mijn onder armen trainen durfde ik niet oefeningen te doen om me onder armen te trainen…
Ik snap er geen bal meer van,

Als ik het ook zo bekijk heb ik het alleen bij trek bewegingen, en dus niet als ik van me af duw, zoals bankdrukken, incline dumbells, opdrukken dit lukt allemaal…
Zou best eens een flinke overbelasting van de pezen in en rond de onderarmen kunnen zijn (zo komt het op mij over als je het zo omschrijft). In dat geval is het enige remedie helaas rust, kan best een paar weken zijn. Aangepast doortrainen (freeweight) werkt in mijn ervaring dan niet zo goed, dan kan het herstel zomaar maanden duren.
Als je met apparaten traint zou je wel oefeningen kunnen doen waarbij je je armen niet of nauwelijks gebruikt.
 
Ik vindt one arm cable alle varianten ook wel lekker en is minder belastend, probeer eens uit. en ander ffn langs de fysio!
 
Zou best eens een flinke overbelasting van de pezen in en rond de onderarmen kunnen zijn (zo komt het op mij over als je het zo omschrijft). In dat geval is het enige remedie helaas rust, kan best een paar weken zijn. Aangepast doortrainen (freeweight) werkt in mijn ervaring dan niet zo goed, dan kan het herstel zomaar maanden duren.
Als je met apparaten traint zou je wel oefeningen kunnen doen waarbij je je armen niet of nauwelijks gebruikt.
Hmm no way dat ik maanden rust ga nemen man, eindelijk op een tevreden niveau met trainen, en de gewichten die ik til ga dat niet weggooien😩

Misschien inplaats van 3 rug oefeningen te doen met 3 bicep oefeningen verspreid ik de rug oefeningen en bicep oefeningen over heel de week, zo hoef ik niet allebei in 1,5 uur te doen..
 
Ik vindt one arm cable alle varianten ook wel lekker en is minder belastend, probeer eens uit. en ander ffn langs de fysio!
Ik heb net gym eigenaar gevraagt en die heeft gezegt probeer de spier die ik train meer te isoleren, wellicht dat ik zo minder me armen gebruik
 
Ik heb net gym eigenaar gevraagt en die heeft gezegt probeer de spier die ik train meer te isoleren, wellicht dat ik zo minder me armen gebruik
Hij probeerde dus netjes te zeggen dat je uitvoering ruk is, wat iedereen met verstand wel weet als je jou onderarm/bicep zo drastisch voelt met pull oefeningen.

Beetje hetzelfde als je jou kuit voelt als je doet bankdrukken, doe je toch iets verkeerds.
 
Hij probeerde dus netjes te zeggen dat je uitvoering ruk is, wat iedereen met verstand wel weet als je jou onderarm/bicep zo drastisch voelt met pull oefeningen.

Beetje hetzelfde als je jou kuit voelt als je doet bankdrukken, doe je toch iets verkeerds.
Meer alsof je je kuit voelt verkrampen tijdens legpress.
 
Hmm no way dat ik maanden rust ga nemen man, eindelijk op een tevreden niveau met trainen, en de gewichten die ik til ga dat niet weggooien😩

Misschien inplaats van 3 rug oefeningen te doen met 3 bicep oefeningen verspreid ik de rug oefeningen en bicep oefeningen over heel de week, zo hoef ik niet allebei in 1,5 uur te doen..
Snap ik, maar niet kunnen trainen door blessures is nog slechter voor je progressie. Daarbij ga je niet zo snel veel verliezen en ben je ook snel weer op niveau als je het een beetje verstandig aanpakt.
Zou iig eens minimaal een week totale rust nemen, een redelijke deload doen en goed op je uitvoering focussen. Ook dat hoort bij de sport (hoe f*cked up het ook kan zijn). Groeien doe je tijdens je rust.
 
Ja Walid, rust.
Lang geleden in een niet zo ver land, trok ik ook teveel met de armen tijdens de pull up. Mijn rug was domweg niet sterk genoeg om mijn 90 kg omhoog te trekken. Daardoor haalde ik teveel uit mijn armen.
Na het aanleren van betere pull up, ondersteunt door ... een elastiekje, gingen de pull up's al iets beter.
Maar net als ak was ik ook op zoek naar dikkere armen. Die train ik inmiddels met fatgrips, waardoor ik tevens mijn vrouw beter kan vasthouden tijdens doggystyle.

Nu zijn mijn armen consistent constant moe, een paar setje is genoeg, mits je de verhouding tussen reps en gewicht goed hebt. De repeted bout effect doet de rest.

Maar dit alles werkt alleen als je hersteld en als je geen blessures hebt.
Neem gewoon rust, vorig jaar heb ik drie weken in mijn welverdiende vakantie niet getraind, no problemo, blijf gewoon goed eten, dan gebeurt er niets, behalve dat je eens goed hersteld, spieren, pezen, de hele santecraam.
Succes :thumb:
 
Ps

Nu ga ik trainen want ik krijg er een kick van dat ik als ouwe natty er beter uitzie dan anavar en of winstrol misbruikers :D

Nope, jij moet rust nemen.
 
Meer benieuwd hoor maar heb je geprobeerd om alleen 1-2 oefeningen rug te doen zonder die 3 bicep oefeningen er nog eens na? (en ook niet tig rugoefeningen maar gewoon 1 pulldown 1 row voor enkele sets)

Wat voor "last" krijg je nou precies? RSI achtig, gewrichtpijn, kramp in de spier, spierpijn, spasmes, zenuwpijn, tintelingen, overmatige (bloed)druk?

Al meteen bij de eerste set van de eerste oefening of pas later tijdens of pas echt na het trainen?
 
Back
Naar boven