MuscleMeat

Stelling Andere opzet Sterkste man van Nederland!!!

Bezoekers in dit topic

Ik heb met mijn gewichtje diverse auto's aan de bumper van de grond getild. Handen gingen wel helemaal open, maar zie een normaal mens dat niet nadoen.:D;)
 
Jarno mag wel uitkijken volgend jaar: ik ga een bananenkuur doen vanaf 3 maanden voor de voorronde.:D
Ik ga iedere dag 5 bananen eten en dan tijdens die wedstrijd zo veel bananenscheten laten dat de rest het opgeeft zodat ik lekker de strijd met Jarno kan aangaan in de A-klasse.;)
Zijn 140kg tegen mijn 85kg. Misschien ga ik dan wel 10 bananen per dag eten.???:) en stinken...
 
Ik ben het sowieso eens met een andere opzet.
Misschien eens de B en C wedstrijden nationaal maken.
Sterkste Man van NL A-klasse
,, B-klasse
,, C-klasse:D

Of t/m 100kg en daarboven.

Kan ook: zoals bij BB naturals en Pro's.

Zijn diverse mogelijkheden om sporters die niet 120-150kg wegen ook een leuk kampioenschap te bezorgen en ook heel leuk voor het publiek denk ik.:D;)

Internationaal is er een tot -105kg klasse. Er zijn niet veel wedstrijden van. En deze "lichtgewichten" draaien meestal dan ook mee in de reguliere wedstrijden. Zoals Fouad en Bas Roessen. in NL doen..

En officieel is er helemaal geen A-B of C klasse.
en duidelijke richtlijnen zijn er ook niet. Dus hoe wil je daar een NK van maken?
Wie mag er wel mee doen. Wanneer ben je A-B of C atleet?
Ga je uit van hoeveel wedstrijden iemand gedraaid heeft?
Of hoe sterk iemand is?
Of een aantal top3 of top5 plaatseringen heeft gehad?
En dan over moet naar een hogere klasse?

Zoals het nu gaat gaat het goed. Er zijn veel nieuwe jongens die het proberen. En er zit echt talent tussen.
In de toekomst zal er misschien wel wat moeten veranderen om het interessant voor atleten en publiek te houden.
Maar ik denk niet dat dat nu al is.
 
Allereerst natuurlijk respect voor je prestaties. Maar ga eens na: ik heb in de C-klasse??? wel eens vrachtwagentrekken met 10.000 kilo gedaan tegen een jongen van 145kg. (weeg zelf 85kg)
Is het dan nog een eerlijke strijd?
Of een ander voorbeeld touwtrekken tegen iemand van 120kg.
Ik heb dat allemaal gedaan, maar begin mezelf een beetje af te vragen of het dan niet niet verkrachten van het eigen lichaam is en ik denk dat velen wel eens een voorronde willen uitproberen, maar of te licht zijn of al denken bij voorbaat kansloos te zijn.:D
Vergeet niet Jarno bij je laatste titel waren er mensen in het publiek die jou toeschreeuwden: "Geef er eens 1 weg".
Maar die voorronde ga ik zeker doen: Bananen etend of niet.;)
Ik ga toch over een jaartje of 3 emigreren en neem aan dat ik de lichtste ben die ooit mee heeft gedaan aan een voorronde.:D
 
Allereerst natuurlijk respect voor je prestaties. Maar ga eens na: ik heb in de C-klasse??? wel eens vrachtwagentrekken met 10.000 kilo gedaan tegen een jongen van 145kg. (weeg zelf 85kg)
Is het dan nog een eerlijke strijd?
Of een ander voorbeeld touwtrekken tegen iemand van 120kg.
Ik heb dat allemaal gedaan, maar begin mezelf een beetje af te vragen of het dan niet niet verkrachten van het eigen lichaam is en ik denk dat velen wel eens een voorronde willen uitproberen, maar of te licht zijn of al denken bij voorbaat kansloos te zijn.:D
Vergeet niet Jarno bij je laatste titel waren er mensen in het publiek die jou toeschreeuwden: "Geef er eens 1 weg".
Maar die voorronde ga ik zeker doen: Bananen etend of niet.;)
Ik ga toch over een jaartje of 3 emigreren en neem aan dat ik de lichtste ben die ooit mee heeft gedaan aan een voorronde.:D

Met de beste bedoelingen vd wereld dumba, maar ik denk niet dat we bij de STM een compromis moeten gaan maken naar lichtere jongens.
Er mag wat mij betreft een element van onbereikbaarheid in zitten, das gelijk ook de charme voor het publiek.
Die willen zoals strongman het al zei, "beesten" zien. En geen kerel van 80kg die met 80kg farmers loopt.
vervelend en frustrerend voor diegenen die dat nivo nooit zullen bereiken, maar zo geldt dat voor meerdere sporten, zo niet alle. ;):D
 
Op zich misschien wel een waarheid die staat.
Hoewel ik wel erg vaak toegezongen wordt door het publiek zien ze misschien liever 140+kg jongens aan de gang.
Mijn oplossing zou de volgende zijn:
C-klas <90kg B-klas <120kg A-klas daarboven en als je als C of B-klasser een stap hoger wil dan kan dat, maar niet in de lichte klasse.:D
Ik heb BTW wel eens met 2x120kg gelopen bij Wout.;)
 
Op zich misschien wel een waarheid die staat.
Hoewel ik wel erg vaak toegezongen wordt door het publiek zien ze misschien liever 140+kg jongens aan de gang.
Mijn oplossing zou de volgende zijn:
C-klas <90kg B-klas <120kg A-klas daarboven en als je als C of B-klasser een stap hoger wil dan kan dat, maar niet in de lichte klasse.:D
Ik heb BTW wel eens met 2x120kg gelopen bij Wout.;)

Gewicht zegt ook niet alles. Ik heb laatst bijv. bij een C-wedstr. hele zware jongens gezien die tegenvielen en lichtere die hoog klasseerden, dus zeg het maar.
Dan heb ik ooit eens van jou vernomen dat je niet heel specifiek traint, maar te allround in zowel kracht als conditie-werk. Dat bijt met elkaar. Als jij echt zwaarder wil worden, moet je dat hardlopen en fietsen enz. laten voor wat het is. Een basketballer doet geen voetbaltraining en een marathonloper geen powerlifttraining. Snappie ;)
 
Gewicht zegt ook niet alles. Ik heb laatst bijv. bij een C-wedstr. hele zware jongens gezien die tegenvielen en lichtere die hoog klasseerden, dus zeg het maar.
Dan heb ik ooit eens van jou vernomen dat je niet heel specifiek traint, maar te allround in zowel kracht als conditie-werk. Dat bijt met elkaar. Als jij echt zwaarder wil worden, moet je dat hardlopen en fietsen enz. laten voor wat het is. Een basketballer doet geen voetbaltraining en een marathonloper geen powerlifttraining. Snappie ;)

Dat hardlopen is vanwege mijn darmen;die reageren daar positief op, maar je hebt gelijk het hoort niet bij elkaar.:D
 
Allereerst natuurlijk respect voor je prestaties. Maar ga eens na: ik heb in de C-klasse??? wel eens vrachtwagentrekken met 10.000 kilo gedaan tegen een jongen van 145kg. (weeg zelf 85kg)
Is het dan nog een eerlijke strijd?
Of een ander voorbeeld touwtrekken tegen iemand van 120kg.
Ik heb dat allemaal gedaan, maar begin mezelf een beetje af te vragen of het dan niet niet verkrachten van het eigen lichaam is en ik denk dat velen wel eens een voorronde willen uitproberen, maar of te licht zijn of al denken bij voorbaat kansloos te zijn.:D
Vergeet niet Jarno bij je laatste titel waren er mensen in het publiek die jou toeschreeuwden: "Geef er eens 1 weg".
Maar die voorronde ga ik zeker doen: Bananen etend of niet.;)
Ik ga toch over een jaartje of 3 emigreren en neem aan dat ik de lichtste ben die ooit mee heeft gedaan aan een voorronde.:D

Je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het heet niet voor niets de Sterkste Man en niet de Sterkste Man tot ??kg
Ik neem het ook op tegen zwaar gewichten.
Je bent met 85kg gewoon erg licht van gewicht. maar op een loop onderdeel of conditie ben je in het voordeel op een C atleet van 145kg.

En we zitten zeker niet te wachten op allerlei gewichtsklassen. -105 en +105 is genoeg. Anders krijg je bij wedstrijden misschien 3 of 4 wedstrijden in één.
Dat maakt het allemaal veel te onoverzichtelijk.
Je moet gewoon zwaarder worden als je wat wil bereiken in de Sterkste Man..
 
Vind ik ook, zeker in benelux is de sport niet groot genoeg om met gewichtsklasses te werken. En -105kg athleten als Fouad kunnen goed mee met de +105kg athleten dus waarom dan alles gaan opsplitsen?
 
het ging niet om nog meer gewichtsklasses te doen ,maar om het aantrekkelijker en spannender te maken voor de atleten en het publiek.

Mijn punten waren
-Een reeks wedstrijden met daaruit de sterkste man van Nederland
-Misschien wat meer op tv
-verscheidenheid onderdelen

Maar even voor Jan dat idee via internet vind ik een goed idee om mee te beginnen.
 
het ging niet om nog meer gewichtsklasses te doen ,maar om het aantrekkelijker en spannender te maken voor de atleten en het publiek.

Mijn punten waren
-Een reeks wedstrijden met daaruit de sterkste man van Nederland
-Misschien wat meer op tv
-verscheidenheid onderdelen

Maar even voor Jan dat idee via internet vind ik een goed idee om mee te beginnen.

Fouad, je moet het maar eens aan Marcel voor leggen.
Kan je bv doen als je weer een keer komt trainen. Want je bent goed uitgerust nu.
Zullen we die truckpull van je eens gaan verbeteren ;) :D
 
Fouad, je moet het maar eens aan Marcel voor leggen.
Kan je bv doen als je weer een keer komt trainen. Want je bent goed uitgerust nu.
Zullen we die truckpull van je eens gaan verbeteren ;) :D


Ik denk dat dat een goed idee is.
Ben benieuwd wat marcel ervan vindt?
Ik had Marcel al gebeld van het weekend maar misschien is hij weer op reis.
Ik kom zeker binnenkort weer even trainen,maar anders kom jij toch een keertje hier bij ons een training doen.
Is misschien wel leuk.
En dat van dat vrachtauto trekken is gewoon een nachtmerrie!!!!!!!
 
Ik denk dat dat een goed idee is.
Ben benieuwd wat marcel ervan vindt?
Ik had Marcel al gebeld van het weekend maar misschien is hij weer op reis.
Ik kom zeker binnenkort weer even trainen,maar anders kom jij toch een keertje hier bij ons een training doen.
Is misschien wel leuk.
En dat van dat vrachtauto trekken is gewoon een nachtmerrie!!!!!!!

Ik weet Marcels antwoord al wel denk ik....
Het zal misschien pijn doen om te zien,
en ik weet niet of ze jouw pull in beeld brengen of die van JP.
Maar dan zal je zien dat je/jullie start niet goed is en daar ligt het grootste probleem. Ik zag het afgelopen zaterdag ook bij Jimmy tijdens de Grand Prix.

Ga je trouwens zondag nog kijken in Belgie?
 
Ik weet Marcels antwoord al wel denk ik....
Het zal misschien pijn doen om te zien,
en ik weet niet of ze jouw pull in beeld brengen of die van JP.
Maar dan zal je zien dat je/jullie start niet goed is en daar ligt het grootste probleem. Ik zag het afgelopen zaterdag ook bij Jimmy tijdens de Grand Prix.

Ga je trouwens zondag nog kijken in Belgie?


Het zal zeker pijnlijk zijn!!!
Maar daar ga ik dit jaar aan werken.
Ik heb in de tussentijd Marcel al gesproken.
En inderdaad hij zei zeg maar hetzelfde als jou,dat het niet haalbaar was en dat het nu wel goed is op zo,n manier:(

Ik weet niet of ik zondag ga kijken aangezien ik dan wil trainen en het zal toch een Jimmy show worden.
Ik zou niet weten wie in Belgie van Jimmy zou kunnen winnen.
Wordt net als Vlaanderen zeg maar maar dan alleen met Belgen.
 
Beste Jarno,

ik heb een zodanig darmprobleem dat zwaarder worden voor mij ondoenlijk is. Ben trouwens ook al 38 jaar. Wat ik ook eet het zet bij mij niet om in gewicht, maar in vastzittende darmen. Het is ook niet zo dat ik niet durf te meten met zwaardere jongens, (heb ik al zo vaak gedaan) maar dat ik wel eens zou willen weten bij onderdelen die me echt liggen hoe ver ik dan van jou of een andere A-atleet afzit.:D
1 hand dumbbell roei = mijn PR 112,5kg. Ik heb het nog nooit iemand zien doen met dat gewicht en collega's van me ook niet, maar misschien roeien jullie wel met 150kg???
Met de opzet van voorrondes kom ik daar nooit achter, maar :eek: ik ga wel een poging doen als de ond. een beetje te doen zijn.:D
Nou worden alle A-klassers al bang.;);)
 
Roeien ?? Dat is niet echt een oefening die ik doe.. In onze hardcore sportschool staat ook niet zo'n ding.
Denk dat het wel een goeie conditie oefening is die ook kracht opleverd.
Ik train vooral onderdelen. Want daar krijg je de conditie door die je hebben moet voor Sterkste Man en kan je aan je techniek werken. Want dat is wel zo belangrijk. Als je techniek goed is maak je weinig fouten.
En als ik verslagen wordt door iemand van 85kg stop ik ermee ;)
 
Roeien ?? Dat is niet echt een oefening die ik doe.. In onze hardcore sportschool staat ook niet zo'n ding.
Denk dat het wel een goeie conditie oefening is die ook kracht opleverd.
Ik train vooral onderdelen. Want daar krijg je de conditie door die je hebben moet voor Sterkste Man en kan je aan je techniek werken. Want dat is wel zo belangrijk. Als je techniek goed is maak je weinig fouten.
En als ik verslagen wordt door iemand van 85kg stop ik ermee ;)
:roflol:Ik lag bijna op de vloer van het lachen Mijn vrouw vond je grap ook heel leuk, maar serieus ik zou best een keer met je willen trainen om van je te leren en misschien kun je mij wijzen op dingen die ik goed/fout doe.;):D
Ik geef je wat Karma (sta nog niet zo lang op het Forum dus het is niet veel) vond je opmerking echt grappig.
 
Beste Jarno,

ik heb een zodanig darmprobleem dat zwaarder worden voor mij ondoenlijk is. Ben trouwens ook al 38 jaar. Wat ik ook eet het zet bij mij niet om in gewicht, maar in vastzittende darmen. Het is ook niet zo dat ik niet durf te meten met zwaardere jongens, (heb ik al zo vaak gedaan) maar dat ik wel eens zou willen weten bij onderdelen die me echt liggen hoe ver ik dan van jou of een andere A-atleet afzit.:D
1 hand dumbbell roei = mijn PR 112,5kg. Ik heb het nog nooit iemand zien doen met dat gewicht en collega's van me ook niet, maar misschien roeien jullie wel met 150kg???
Met de opzet van voorrondes kom ik daar nooit achter, maar :eek: ik ga wel een poging doen als de ond. een beetje te doen zijn.:D
Nou worden alle A-klassers al bang.;);)

Hmm hebben jullie dumbbells van 100kg+ in de gym liggen dan?
Of voer je die uit met farmers?
Maargoed het dumbbellroeien zegt niet zoveel.
Dat is net zo iets als, wat kun je banken?
Ja, lekker belangrijk voor strongman atleten, al zitten daar vaak wel sterke benchpressers tussen.
Zorg dat je basisoefeningen goed voor elkaar hebt en vul dat aan met odd, waarna je richting een wedstrijd je focus op de odd komen te liggen.

Hihi....roeien....wel lachen met jou....:D;)
 
Ik vond hem ook wel grappig; ik heb een dumbbell die tot 122,5 kg volgepropt kan worden. Dat is de laatste stap. Als ik een x met Jarno ga/mag trainen ga ik wel 1 onderdeeltje tegen hem proberen.;):D
Roeien maar niet nee, want dan verliest hij het en dan is er voor Jarno geen STM v NL 2009.:D:D:D;)
 
Back
Naar boven