MuscleMeat

Stelling Andere opzet Sterkste man van Nederland!!!

Bezoekers in dit topic

Truckpull hoort er toch in..
Dat kan je wel leren. Stones en truckpull waren vroeger ook niet mijn favo onderdelen, maar ik heb bijgeleerd..
Kan jij ook...

Maar ff wat anders ik heb van verschillende mensen gehoord dat je wou stoppen.. Maar dat is inmiddels veranderd??

Nou Jarno ik wou je eigenlijk daarover bellen,maar eigenlijk kan ik het je hier ook vertellen.

Wat ik wou doen was inderdaad stoppen met Sterkste man en met name de voorrondes en de finale.
Niet dat ik niet tegen mijn verlies kan,maar het blijft moeilijk als je maar heel kort van tevoren de onderdelen weet en ik weet dat je gaat zeggen dat is bij iedereen zo.
Maar 3 weken van te voren is voor mij te kort aangezien ik van die 3 weken minimaal 1 op zee zit en als het rot uitkomt 2 dus totaal geen voorbereiding.
En dan hoor je dat anderen weer zogenaamd wel de onderdelen weten en bij jullie trainen en dan weer zus en dan weer zo.

Dan is het voor mij inderdaad heel erg bitter als je op de finale 5de wordt terwijl ik verder een topjaar draai.
Dat had mij aan het denken gezet en dacht ik ach waarvoor doe ik het dan als elke keer de finale mislukt.
En om eerlijk te zijn twijfel ik nog over de voorrondes dit jaar omdat ik denk van die finale wordt toch niets.
De weken voorafgaand aan de finale was ik erg nerveus omdat ik het gevoel had dat het te kortdag was aangezien ik toen van de 3 weken totaal 12 dagen op zee zat en daar hebben we alleen een hometrainer.
En met de andere wedstrijden ga ik veel rustiger om aangezien de onderdelen daarvan ver vantevoren bekend waren.

Verder weet ik dat de meeste onderdelen van de finale ook op de andere wedstrijden zijn ,maar een deadlift met een bak moet je echt op oefenen en die medley met de wasmachine,s ook.
De vrachtauto daar heb ikzelf geen verklaring voor gewoon verkeerde techniek.Gaat die redelijk en eindig ik daar in de middenmoot dan was ik gewoon 2de en super tevreden.
Misschien ben ik ook te nerveus met de finale ik weet het niet,maar het voelt gewoon niet goed allemaal.

Ik hoop dat dit begrepen wordt en niet wordt gezien als achteraf gezeik want ik ben niet iemand die een smoes of wat dan ook zal verzinnen om zijn eigen prestaties te verbloemen.

Grt Fouad
 
Volgens mij waren de onderdelen 5 weken van te voren bekend.
En het waren echt klassieke onderdelen dit jaar.
Dus volgens mij onderdelen die je het hele jaar traint.
En dus zeker niet onvoorbereid was.
De deadliftbak is vermaakt kort voor het NK. Tom, Siemen en ik hebben hem een week voor het NK 1 x getest, vooral om er achter te komen hoeveel emmers er op kwamen te staan.
De deadliftbak is lager gemaakt om er een echte deadlift van te maken. En dat je benen en rug allebei nodig bent. En meer op een normale deadlift lijkt.
De medley is bij ons door niemand getraind zoals deze in de wedstrijd zat.
Wij hebben de Yokerace apart getraind. En als medley 4 flips 40m sprint 4 flips en daarna 1 wasmachine laden.

Ik heb zelf dit jaar door verschillende blessures bijna geen onderdelen kunnen trainen.
Na de GP heb ik wel geteld 2 x onderdelen getraind. En 3x een zware squat training.
Dus ook verre van ideaal

Je bent gewoon slecht begonnen. En vanaf toen achter de feiten aan gelopen.
Ik heb in het verleden m'n fouten ook gemaakt, ook tijdens het NK en maak heel af en toe nog fouten.
 
Laatst bewerkt:
Nou Jarno ik wou je eigenlijk daarover bellen,maar eigenlijk kan ik het je hier ook vertellen.

Wat ik wou doen was inderdaad stoppen met Sterkste man en met name de voorrondes en de finale.
Niet dat ik niet tegen mijn verlies kan,maar het blijft moeilijk als je maar heel kort van tevoren de onderdelen weet en ik weet dat je gaat zeggen dat is bij iedereen zo.
Maar 3 weken van te voren is voor mij te kort aangezien ik van die 3 weken minimaal 1 op zee zit en als het rot uitkomt 2 dus totaal geen voorbereiding.
En dan hoor je dat anderen weer zogenaamd wel de onderdelen weten en bij jullie trainen en dan weer zus en dan weer zo.

Dan is het voor mij inderdaad heel erg bitter als je op de finale 5de wordt terwijl ik verder een topjaar draai.
Dat had mij aan het denken gezet en dacht ik ach waarvoor doe ik het dan als elke keer de finale mislukt.
En om eerlijk te zijn twijfel ik nog over de voorrondes dit jaar omdat ik denk van die finale wordt toch niets.
De weken voorafgaand aan de finale was ik erg nerveus omdat ik het gevoel had dat het te kortdag was aangezien ik toen van de 3 weken totaal 12 dagen op zee zat en daar hebben we alleen een hometrainer.
En met de andere wedstrijden ga ik veel rustiger om aangezien de onderdelen daarvan ver vantevoren bekend waren.

Verder weet ik dat de meeste onderdelen van de finale ook op de andere wedstrijden zijn ,maar een deadlift met een bak moet je echt op oefenen en die medley met de wasmachine,s ook.
De vrachtauto daar heb ikzelf geen verklaring voor gewoon verkeerde techniek.Gaat die redelijk en eindig ik daar in de middenmoot dan was ik gewoon 2de en super tevreden.
Misschien ben ik ook te nerveus met de finale ik weet het niet,maar het voelt gewoon niet goed allemaal.

Ik hoop dat dit begrepen wordt en niet wordt gezien als achteraf gezeik want ik ben niet iemand die een smoes of wat dan ook zal verzinnen om zijn eigen prestaties te verbloemen.

Grt Fouad

Zolang jem aar met de groep in voorschoten blijft trainen, want tis verdomd motiverend voor ons om iemand als jouw er ook bij te hebben :)
Nationaal gezien is het natuurlijk ook een verlies van de sport als de leeuw er niet bij is, maar dat terzijde :P
 
Zolang jem aar met de groep in voorschoten blijft trainen, want tis verdomd motiverend voor ons om iemand als jouw er ook bij te hebben :)
Nationaal gezien is het natuurlijk ook een verlies van de sport als de leeuw er niet bij is, maar dat terzijde :P

Dank je wel Chewie!
Ik zal wel in Voorschoten blijven trainen zolang het mogelijk is.
 
Beste Fouad,

Heb je echt alle mogelijkheden onderzocht??? voordat je je besluit nam/gaat nemen? Zijn er geen mogelijkheden om op de boot te trainen?
Als ik jouw werkgever was dan zou ik apetrots zijn over je prestaties en een multi-apparaat kopen van zeg 1.000 euro, zodat je je lichaam tijdens je werk kunt bijhouden: aangenomen dat je niet 24 uur per dag op de boot werkt.
Je bent volgens mij in Hoogeveen 2006 in de C-klasse begonnen (en gewonnen) een week later in Landsmeer in de B-klasse (2e volgens mij) en
in juli 2007 word je 4e in de A-klasse STM v NL. Kijk naar dat soort progressie en ook naar een stuk waardering v/h publiek wat je nu al verkrijgt.
Er zijn ook tal van mogelijkheden om je lichaam op peil te houden zonder gewichten. Tegendruk geven met de arm waarmee je niet traint, opdrukken met 1 hand, etc.Veel stretching, je zelf aan een trap optrekken,etc.
Je bent imo veel te jong om er mee te stoppen en ik vind het ook leuk om te zeggen: kijk met hem heb ik nog een paar wedstrijdjes gedraaid.:D
Het gaat deze x niet over mijn dumbel;), dus ik dacht deze post kan ik
wel doen. Mij noemen ze Rocky, omdat je me kan neerhoeken(rug-/pols-/nekblessures. Ik heb alles wel eens meegemaakt en je moet het niet opgeven. Jouw tijd komt er aan!:D;)

Groeten,
Marco
 
je bent een kip dumba :p
 
eeey fouad!
gewoon doorzetten!!
je hebt veel potentie!
en over de onderdelen bij SM van NL
das toch al jaren ongeveer hetzelfde?
yoke stones wheelflip truckpull overheadpress medley allemaal standaar sterkste man onderdelen..
zou zonde zijn als je opgeeft omdat je 1 jaar niet zo goed hebt gescoord!
 
In ieder geval niet beter dan tegenwoordig. Ik geloof dat er toen niet echt voorrondes bestonden, maar deelnemers werden verzameld, geronseld. Je had dan een mix van hele sterke Sportschoolgasten, Powerlifters en Gewichtheffers. De meesten konden niet eens odd trainen.
Maargoed dat is wat ik me heb laten vertellen.

Een periode daarna tot vrij recentelijk waren er twee kwal.rondes waarin de eerste 5 ofzo doorgingen en alleen de winnaar van het jaar ervoor al gekwalificeerd was. Kijk maar eens op de wedstrijdhistorie van RDP.

Ik denk dat het huidige systeem van 4 wedstrijden op zich best goed is.
Je hebt zuid-west-oost-noord, alle 4 windstreken en regio's.
4 kansen om je te kwalificeren, mits je op tijd bij die storm van inschrijvingen bent, maargoed dat is een hele andere discussie. :rolleyes:


Sorry kameraad maar ik ben het niet met je eens.

Het PROBLEEM van nu is dat de onderdelen kort van te voren bekend zijn.
En dat de onderdelen door een groep in Vroomshoop worden getraind en je bent natuurlijk welkom om bij Jarno te komen trainen,maar het is niet voor iedereen makkelijk om elke weekend bv 250km heen en 250km terug te rijden om die onderdelen te doen.
En er mag gezegd worden wat er gezegd wordt uit eigen ervaring weet ik als je met de onderdelen van de wedstrijd traint dat je een kleine voordeel hebt.
En met meerdere wedstrijden met verschillinde onderdelen vanuit heel Nederland is het eerlijker en spannender.
De Finale is toch het belangerijkst en dan wil je er voor zorgen dat je er staat en niet vantevoren al moet denken "oh weten de anderen de onderdelen al en trainen hun die onderdelen al????
Dit soort kleine dingen beteken op zo,n wedstrijd toch een goede of een slechte klassering.!!!!

Dit is geen aanval op de jongens die er trainen,maar gewoon hoe ik het zie en hoe er door de meeste over wordt gesproken,maar als ze Jarno of de anderen zien zeggen ze niets en dat vind ik zwak.
 
Nieuw probleem

Sorry kameraad maar ik ben het niet met je eens.

Het PROBLEEM van nu is dat de onderdelen kort van te voren bekend zijn.
En dat de onderdelen door een groep in Vroomshoop worden getraind en je bent natuurlijk welkom om bij Jarno te komen trainen,maar het is niet voor iedereen makkelijk om elke weekend bv 250km heen en 250km terug te rijden om die onderdelen te doen.
En er mag gezegd worden wat er gezegd wordt uit eigen ervaring weet ik als je met de onderdelen van de wedstrijd traint dat je een kleine voordeel hebt.
En met meerdere wedstrijden met verschillinde onderdelen vanuit heel Nederland is het eerlijker en spannender.
De Finale is toch het belangerijkst en dan wil je er voor zorgen dat je er staat en niet vantevoren al moet denken "oh weten de anderen de onderdelen al en trainen hun die onderdelen al????
Dit soort kleine dingen beteken op zo,n wedstrijd toch een goede of een slechte klassering.!!!!

Dit is geen aanval op de jongens die er trainen,maar gewoon hoe ik het zie en hoe er door de meeste over wordt gesproken,maar als ze Jarno of de anderen zien zeggen ze niets en dat vind ik zwak.

Hoi Fouad,

Naast een nieuw wedstrijdplan (goed idee) lees ik hier een nieuw probleem; "Wie bepaalt de onderdelen van de finale (en wanneer)".
Het lijkt me een goed idee om de atleten te laten bepalen welke onderdelen er in de finale zitten (ff los van wensen van sponsoren; is nog een aandachtspunt!). De finalisten mogen dan zelf (ieder voor zich) 5 of 6 onderdelen aandragen. Uit deze lijst van finalisten x genoemde onderdelen zal een top 7 van onderdelen komen. Dat zullen de onderdelen van de finale zijn. Ik kan me voorstellen dat de IFSA zelf de gewichten, tijden, hoogtes, etc. mag bepalen van deze onderdelen.
Als voordeel heb je dat de finalisten hebben kunnen aangeven waar ze denken goed in te zijn (punten in kunnen behalen) en de grootste gemene deler wint qua onderdelen (iedereen krijgt wat hij wil).

En met een beetje mazzel verwerpen de finalisten de 'Jarno' onderdelen! Of was dat niet de bedoeling? :D (Jarno zal ook bij die finalisten zitten; mag meestemmen! :D)

Groeten,

Doetze
 
Back
Naar boven