Fitness Seller

Stelling Andere opzet Sterkste man van Nederland!!!

Bezoekers in dit topic

atlaslion

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
350
Waardering
4
Hallo allemaal,

Ben terug van een heerlijke vakantie waarin ik van de 3,5 week niet 1 dag heb getraind.
Dat was een hele opgave voor mij,maar een heerlijke ervaring voor het hele gezin.

In ieder geval waarom ik dit post is het volgende .
Is het niet beter om zoals al in een paar andere landen wordt gedaan een serie wedstrijden te doen het gehele seizioen en dat daaruit de Sterkste man van Nederland komt.
Zodat de vorm van de dag er ook niet meer toe doet en dat zal volgens mij ook het eerlijkste zijn voor iedereen.
In Landen als Letland en Duitsland en nog een paar andere landen is het al zo.
En dan kan je bv de top 3 Internationaal ook mee laten draaien.
Het is nu vaak dat er een hoop op en aanmerkingen zijn over de finale en op zo,n manier is het ook spannender en leuker vooral als je de gehele serie ook op tv kan krijgen dan zullen de mensen ook de volgende keer willen kijken om te zien hoe het afloopt.
In Letland was het precies zo en dan werd elke keer de wedstrijd ook een week later uitgezonden op tv.
En het leefde daar heel erg.

Misschien dat Jarno dit ook een goed idee vindt en kan voordragen bij Marcel Mostert.(Ik zal het ook tegen Marcel zeggen)
Ik weet dat het niet makkelijk is vooral niet met de televisie,maar volgens mij zou dit super zijn.

Ben benieuwd of ik de enige ben die dit ziet zitten.
 
net als bij de HIGHLAND GAMES FEDERATIE NL & B......

Goed Plan ! :thumbs:

Soort van ere-divisie !
 
niet om weer als de slijmerige jongen over te komen, maar ik vind dit idd een heel goed plan met ook goede argumenten fouad ;) je hebt gelijk :thumbs:
 
Is een goed idee maar dan zit je ook met het feit dat je aan alle wedstrijden MOET meedoen om een titel te houden.
 
niet om weer als de slijmerige jongen over te komen, maar ik vind dit idd een heel goed plan met ook goede argumenten fouad ;) je hebt gelijk :thumbs:

Er is helemaal niets slijmerigs aan!!
Als je het een goed plan vindt is dat gewoon zo.
Veel succes verder met je training en blijf groeien(in kracht);)
 
Is een goed idee maar dan zit je ook met het feit dat je aan alle wedstrijden MOET meedoen om een titel te houden.


En als je ziek bent op de dag van de finale nu??
Dan heb je helemaal niets mijn belgische vriend niet 1 punt!!!!
 
mag ik niet nog een paar kilo meer groeien fouad ;) we hadden afgesproken over 4 jaar een wedstrijd te doen... dan mag ik toch wel wat zwaarder zijn dan jij bent, haha j/k... we meet again soon ;)
 
Is een goed idee maar dan zit je ook met het feit dat je aan alle wedstrijden MOET meedoen om een titel te houden.

Afhankelijk van het aantal wedstrijden mag je dan bijvoorbeeld je slechtste resultaten/resultaat wegstrepen. Net zoals bij Highland Games.

Is een leuk idee; kun je per wedstrijd ook andere onderdelen doen.

Maar.... er is wel 1 groot nadeel (tenzij dit internationaal gedaan gaat worden); als je een nationale wedstrijd doet kan je niet op een internationale (GP) wedstrijd zijn. Oplossing; internationele weekenden vaststellen/plannen en nationale weekenden daaraan aanpassen/plannen net zoals bij voetbal.
 
En als je ziek bent op de dag van de finale nu??
Dan heb je helemaal niets mijn belgische vriend niet 1 punt!!!!

Hey Fouad, ik vind het een goed idee hoor :) Was gewoon iets dat ik me voorkwam. Ik ben zowiezo voorstander van meer wedstrijden, meer athleten en promotie van de sport!
 
Helemaal eens en dan a/ b wedstrijden draaien (a wedstrijd is bv kwalificatie / nk niveau, de rest is b). Zo kan je zaterdag de A doen en zondag de B of tegelijk verzin wat :P
 
Een competitie is altijd een goed idee. Was ook een soort van iets wat wij vorig jaar wilden doen. Alleen waren dat voorronden, waarin je iedere keer verder kon komen, niet zo'n soort competitie zoals jij nu bedoelt.

Ik denk echter niet dat we dit voor elkaar kunnen krijgen. Tenminste niet met tv e.d. want het is heel erg duur om een wedstrijd op tv te krijgen, laat staan een hele serie wedstrijden. En het valt of staat ook met of Marcel Mostert het wat vindt. Als hij het niets vindt gebeurt het niet ook!

Ik loop ook na te denken. Na het mislukken van ons tv avontuur vorig jaar, blijft het toch kriebelen om iets op te zetten. Ik vindt zoals de HG federatie Nederland-België nu draait een mooi voorbeeld. Atleten die zich aansluiten bij een organisatie, in dit geval RDP natuurlijk. Organisatoren die hun wedstrijd draaien onder auspiciën van RDP (met allemaal dezelfde regels!). De wedstrijden een competitie laten zijn, dus een serie wedstrijden waarin je punten kunt halen. Dan heb je dus ook een soort van kampioenschap. En dat kan gewoon bestaan naast de voorronden en finale van Sterkste Man van Nederland. Enige nadeel is het ontbreken van tv, maar is dat het allerbelangrijkste? Misschien voor een aantal atleten wel. Daarentegen kunnen wij misschien een aantrekkelijk prijzengeld bieden, als we genoeg sponsors kunnen interesseren. Met tv erbij wordt het allemaal heel ingewikkeld en heel duur, dan ga je over tonnen praten, en voor zulke bedragen krijg je de sponsoring gewoon heel moeilijk rond.
 
Is inderdaad een goed idee. Bij de Highland Games Federatie werkt het ook goed en het is een redelijk eerlijk systeem waarbij je de hele serie zal moeten presteren om te kunnen winnen. Ziekte en blessures van een atleet kunnen worden ondervangen door middel van 1 of 2 aftrekwedstrijden. Bij langdurige blessures is er dan wel niets aan te doen maar dat is ook zo in het huidige systeem.

Perfect idee!
 
Goed idee, buiten het feit dat je het over meer wedstrijden spreidt, zodat de vorm van de dag minder doorslaggevend is, heb je met meerdere wedstrijden ook de mogelijkheid om steeds andere of in ieder geval wisselende onderdelen te organiseren.

Je kansen als atleet zijn dan in ieder geval ook beter gespreid.
 
Een competitie is altijd een goed idee. Was ook een soort van iets wat wij vorig jaar wilden doen. Alleen waren dat voorronden, waarin je iedere keer verder kon komen, niet zo'n soort competitie zoals jij nu bedoelt.

Ik denk echter niet dat we dit voor elkaar kunnen krijgen. Tenminste niet met tv e.d. want het is heel erg duur om een wedstrijd op tv te krijgen, laat staan een hele serie wedstrijden. En het valt of staat ook met of Marcel Mostert het wat vindt. Als hij het niets vindt gebeurt het niet ook!

Ik loop ook na te denken. Na het mislukken van ons tv avontuur vorig jaar, blijft het toch kriebelen om iets op te zetten. Ik vindt zoals de HG federatie Nederland-België nu draait een mooi voorbeeld. Atleten die zich aansluiten bij een organisatie, in dit geval RDP natuurlijk. Organisatoren die hun wedstrijd draaien onder auspiciën van RDP (met allemaal dezelfde regels!). De wedstrijden een competitie laten zijn, dus een serie wedstrijden waarin je punten kunt halen. Dan heb je dus ook een soort van kampioenschap. En dat kan gewoon bestaan naast de voorronden en finale van Sterkste Man van Nederland. Enige nadeel is het ontbreken van tv, maar is dat het allerbelangrijkste? Misschien voor een aantal atleten wel. Daarentegen kunnen wij misschien een aantrekkelijk prijzengeld bieden, als we genoeg sponsors kunnen interesseren. Met tv erbij wordt het allemaal heel ingewikkeld en heel duur, dan ga je over tonnen praten, en voor zulke bedragen krijg je de sponsoring gewoon heel moeilijk rond.

Misschien een stomme opmerking, maar word de wedstrijddruk niet erg hoog bij een opzet als deze?
 
tis een goed idee en ik stem in bij de meeste argumenten die al gegeven zijn!!
vooral iets met geld en derg dat zit wel een beetje in twijfel denk ik!
maar tis een super idee en als t lukt waarom niet!!:)
 
Misschien een stomme opmerking, maar word de wedstrijddruk niet erg hoog bij een opzet als deze?


Ik denk dat de wedstrijddruk juist helemaal niet hoog hoeft te zijn als je het gewoon normaal verspreid.
Bv elke maand of elke 6 weken een wedstrijd.
Dat is volgens mij meer als genoeg tijd om uit te rusten en je weer voor te berieden.
En de meeste atleten doen toch meerdere wedstrijden per jaar.
En het is een stuk spannender en eerlijker met meerdere onderdelen die gedaan zullen worden dus iedere atleet kan punten pakken.

Ben wel blij dat een hoop anderen dit idee zien zitten ik zal het doorgeven aan Marcel en ik hoop dat Jarno ook even hierop reageert wat hij ervan vindt.En hopelijk dat we zoiets kunnen gaan doen in de toekomst.
 
ik denk dat dit idd een goed idee is!ondanks dat het kwa tv productie kosten misschien duur is enz enz is het dan meer toe te schrijven met de vorm van het seizoen inplaats van van de dag!
maar er zullen altijd voors en tegens zijn!
 
Lijkt mij ook goed. Het zal ook leuker zijn om te volgen voor buitenstaanders, waardoor eventueel de tv het ook de moeite kan vinden.
 
TV draait puur op commercie en schijn. Gaat iets verkopen of niet, das hun drijfveer. Ik ben niet zo happig op de tv erbij.
Maar het voorstel voor meerdere wedstrijden lijkt me wel wat.
 
Is niet te verkopen.
Wanneer wordt het NK uitgezonden toch al jaren niet meer prim time.

Ben wel voorstander lijkt me best leuk meer wedstrijden
Maar ja moet wel betaalt worden
 
Back
Naar boven