Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik vond hem ook wel grappig; ik heb een dumbbell die tot 122,5 kg volgepropt kan worden. Dat is de laatste stap. Als ik een x met Jarno ga/mag trainen ga ik wel 1 onderdeeltje tegen hem proberen.
Roeien maar niet nee, want dan verliest hij het en dan is er voor Jarno geen STM v NL 2009.![]()

Ja goed.. Zo ken ik er nog wel een paar.. Richard vd Linden liep op de training met 300kg conan's wheel 2 rondjes, ik 1,5... Maar ik heb echt niet de illusie dat ik bijna zo sterk ben als Richard.. Sterker nog, ik kom niet eens in de buurt.

He DUMBA,
Je zal best een toffe gozer zijn,maar deze topic is gestart over een Andere opzet Sterkste man van Nederland!!! en niet over dumbbell roeien enz.
Misschien kan je daar je eigen topic over beginnen.
Want ik kijk elke keer om te zien of er andere geintreseerden zijn of ideeen en ik zie elke keer jou verhaal over je dumbbell en dat je 85kg weegt!!!!

Is een goed idee maar dan zit je ook met het feit dat je aan alle wedstrijden MOET meedoen om een titel te houden.
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe heeft het systeem zich ontwikkeld naar hoe het nu is? Hoe kwalicifeerden vroeger de jongens zich voor het nk (in de tijd van Ted van der Parre etc?) Ik weet wel dat er vroeger 2 voorrondes waren ipv 4. Maar hoe zat het daarvoor?
Mij lijkt het systeem wat Fouad voorstelt ook een stuk beter, maar of het te realiseren is..... Marcel Mostert heeft toch een erg grote vinger in de pap..
Ik vraag me ook af hoe de andere NK deelnemers hierover denken.

Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe heeft het systeem zich ontwikkeld naar hoe het nu is? Hoe kwalicifeerden vroeger de jongens zich voor het nk (in de tijd van Ted van der Parre etc?) Ik weet wel dat er vroeger 2 voorrondes waren ipv 4. Maar hoe zat het daarvoor?
Mij lijkt het systeem wat Fouad voorstelt ook een stuk beter, maar of het te realiseren is..... Marcel Mostert heeft toch een erg grote vinger in de pap..
Ik vraag me ook af hoe de andere NK deelnemers hierover denken.
In de tijd van van de Parre waren er 8 deelnemers. En 6 geplaatst voor het jaar erop. In '97 was er voor het eerst een kwalificatie wedstrijd.
Voor de editie van '98 die uiteindelijk niet doorging, waren en 3 kwalificaties en daarna een halve finale met 12 atleten en ging de top 3 door.
Voor '99 was de top 3 van '97 gekwalificeerd en gingen er 5 door naar de finale. Na 2004 was er geen halve finale meer maar kon men zich via 1 kwalificatie wedstrijd plaatsen.
Dit jaar deden er voor het eerst 12 mee en 8 via een voorronde.
En stonden uiteindelijk de Sterkste 12 in de finale. Daar is dus niets mis mee.
Het gaat er niet om hoeveel Marcel te vertellen heeft.
Het is gewoon niet te betalen!
Marcel heeft in '98 veel betaald voor de rechten, die lagen toen bij RTL en die wilden er geen geld insteken en daarom ging het toen niet door..
Marcel heeft dit jaar samen met Ilka Kinuunen de Championsleague opgezet en voor het eerste jaar niet verkeerd gedaan. Volgend jaar wordt het groter en beter. Dat weet ik nu al. En mag daar weleens kriediet voor krijgen. Hij als mens maakt ook fouten, maar sinds hij het organiseerd hebben veel meer atleten een kans gekregen om mee te doen..
En voor opgave aan de verschillende kwalificatie wedstrijden. Ik heb tijdens de wedstrijd die ik georganiseerd heb al gekeken naar het niveau van de verschillende atleten. En zal dat zeker voordragen aan de andere organisatoren van een voorronde. Je kan je sowieso bij Marcel opgeven voor alle voorrondes. Wout heeft daar afgelopen jaar niet naar gekeken maar zal dat volgend jaar ook moeten doen

Ik begrijp je verhaal Jarno en dat van Marcel ook.
Maar is het ook voor jou niet leuk om meer je gezicht te laten zien in de wedstrijden in Nederland en dan bedoel ik meedoen.
Jij bent natuurlijk ook een publiekstrekker en jij kan het zien als training.
En wij krijgen een kans om tegen je de strijden op andere wedstrijden ook met andere onderdelen.
Dan hoeft er geen TV bij te komen maar kunnen ze het bv wat Jan zei via internet doen,en ik weet toevallig dat mathieu van het forum hier best goed is met filmpjes maken.
, en niet altijd zelf naar de kloten gaan.Fouad vriend, ik doe nu sinds '96 wedstrijden en heb veel wedstrijden in NL gedaan. Maar met mijn internationale schema is het voor mij niet echt interessant om aan een voorronde mee te doen. En ik wil ook een ander wel eens moe zien worden, en niet altijd zelf naar de kloten gaan.
En een Boomstam op hh met 100kg terwijl internationaal dit met 135kg gedaan wordt, of 350kg yoke terwijl dit internationaal met 420kg of meer gedaan wordt. Is voor mij ook niet echt motiverend. En uiteindelijk doe ik het toch voor mezelf..

Ik begrijp je ook,maar dan hoop ik dat er binnenkort weeer zo,n wedstrijd komt als de open bedrijvendag die voorheen werd ge-organiseerd.
Want dat is een zware wedstrijd met internationale jongens.
Of misschien dit jaar een zware wedstrijd in Nederland met zware gewichten waar de toppers van Nederland aan meedoen(die de gewichten aankunnen)
En nog een paar jongens uit Nederland,Duitsland en Oostenrijk en dan bv deze line up:
Jarno Hams
Tobias Ide
Igor Werner
Oliver gratzer
Fouad Hsaini
Jimmy laureys
Richard v.d Linden
Evert Kreuze
Tom Jansen
Simon Sulaiman
Dave Mossing
Ik denk dat je dan een aardig sterk Veld hebt.
En dan Boom Max
Yoke race 400kg
Stenen t/m 180kg(hoogte 140cm)hahaha
Timbers 130kg (afstand)
Powerstairs 200-250-300
Deadlift(stang) 300kilo reps
Conas wheel 375 kilo
Is dat zwaar genoeg Jarno
Zou jij aan zo,n wedstrijd meedoen?
Misschien kunnen we dan 1 van de organisatoren van nu overhalen om deze wedstrijd te doen.

Goeie onderdelen op zich. maar je wil dus 18 herhalingen maken met de Powerstairs en dan ook nog deadliften op herhaling? lijkt me niet echt handig.
Een truckpull lijkt me dan veel beter hahaha![]()

Goeie onderdelen op zich. maar je wil dus 18 herhalingen maken met de Powerstairs en dan ook nog deadliften op herhaling? lijkt me niet echt handig.
Een truckpull lijkt me dan veel beter hahaha![]()

nee,nee,nee
Ik heb gewoon als voorbeeld wat onderdelen erop gezet die volgens mij wel ok zijn
Je kan ook ipv de powerstairs een Herculeshold doen met 2 auto,s
Maar in ieder geval geen Truckpull![]()