MuscleMeat

Nieuws Anderhalf jaar tbs voor 2 babymoorden

meestal staat op moord minimaal 8 jaar cel alleen al als ik het goed heb?
(correct me if i'm wrong)

maar dit is gewoon veel te weinig en in zon korte tijd zal ze echt niet het
besef van haar daden krijgen laat staan dat ze terug kan in de maatschappij..
abortus of benen dicht houden was ook een optie.. -_-'

meestal staat op moord minimaal 8 jaar cel alleen al als ik het goed heb?
(correct me if i'm wrong)

maar dit is gewoon veel te weinig en in zon korte tijd zal ze echt niet het
besef van haar daden krijgen laat staan dat ze terug kan in de maatschappij..
abortus of benen dicht houden was ook een optie.. -_-'

"minimaal" bestaat praktisch niet. Ik geloof dat er wel een algemeen minimum is voor alle strafbare feiten (bijv minder dan een dag gevangenis of minder dan 1E boete of iets dergelijks kan een rechter gewoon niet opleggen), maar verder staat in de bepalingen altijd een maximumstraf.

edit: ff opgezocht, waarschijnlijk was hier wel sprake van voorbedachte rade, dus Moord - - - -> maximum: levenslange gevangenisstraf of een tijdelijke van maximaal 20jr, of geldboete van de vijfde categorie (wat uiteraard in de praktijk nooit alleen gegeven wordt igv moord)

Laatst bewerkt:
daarom, wist t ff niet meer zeker maar dat word meestal gegeven :D
ken t Wetboek van Strafrecht ook niet uit mn hoofd xD

Duidelijk dat ze psychisch niet in orde is en dan is TBS het meest geschikt. Wat hebben zij en de maatschappij eraan om haar een aantal jaar de gevangenis in te gooien en vervolgens weer de straat op te schoppen? Ze moet geholpen worden. Triest van die twee knaapjes

Vraagje he?

jij=politieagent of iets in die aard?

32 uur papiertjes prikken, meer zal het niet worden [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Duidelijk dat ze psychisch niet in orde is en dan is TBS het meest geschikt. Wat hebben zij en de maatschappij eraan om haar een aantal jaar de gevangenis in te gooien en vervolgens weer de straat op te schoppen? Ze moet geholpen worden. Triest van die twee knaapjes

precies. goed verwoord.

In de zieke gedachten van cutler: Nederland is al vol zat, dus het is een goede zaak dat ze haar kinderen vermoord heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is jouw zieke gedachtes nerd, laat je nakijken kerel. kindermoorden goedpraten :rolleyes:
Haha kijk naar de eerste pagina man, jij meent dat de doodstraf goed is omdat Nederland toch al zo "vol" is. Is toch gewoon een achterlijk argument om de doodstraf goed te praten

• Topic Starter Topic Starter
Haha kijk naar de eerste pagina man, jij meent dat de doodstraf goed is omdat Nederland toch al zo "vol" is. Is toch gewoon een achterlijk argument om de doodstraf goed te praten

Ja dus? dat betekend toch niet onschuldige mensen executeren, het is hier geen nazi duitsland.

Bepaalde mensen kunnen we nu eenmaal missen zoals deze babymoordenaar. Waarom geld erin steken?

Normaliter ben ik vrij mild over het Nederlands strafsysteem, ik acht het meestal wel afdoende. Echter in dit geval vind ik het ernstig tekort schieten.

Immers kijkend naar het wetboek zien we het volgend artikel:
Artikel 291

De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Kortom de daad van de moeder staat gelijk aan kindermoord. Doorgaans wordt er tevens gekeken naar de kans op recidive. In dit geval heeft de moeder twee keer eenzelfde misdrijf begaan! 2 jaar tbs is in dit geval een lachertje. Deze vrouw is compleet geschift, en niet in staat tot normale mensenlijke emoties.

Normaliter ben ik vrij mild over het Nederlands strafsysteem, ik acht het meestal wel afdoende. Echter in dit geval vind ik het ernstig tekort schieten.

Immers kijkend naar het wetboek zien we het volgend artikel:
Artikel 291

De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Kortom de daad van de moeder staat gelijk aan kindermoord. Doorgaans wordt er tevens gekeken naar de kans op recidive. In dit geval heeft de moeder twee keer eenzelfde misdrijf begaan! 2 jaar tbs is in dit geval een lachertje. Deze vrouw is compleet geschift, en niet in staat tot normale mensenlijke emoties.

er bestaat geen tijdsduur aan TBS. De twee jaar is gevangenisstraf. Daarna gaat de TBS in. Die kan jarenlang duren.

vagina openknippen en er een dik dopsel op plaatsen :mad:

Terug
Naar boven