AndroidHealthClinic

Androgel naar Sustanon 250

Peiling Peiling Is TS na een paar maanden TRT nog steeds een mongooltje?

• Ja

Stemmen: 9 81,8%
  • Nee

Stemmen: 2 18,2%

• Totaal stemmers
    11
Ik kijk elke keer uit naar het spuiten eerlijk gezegd :roflol: Totaal geen last van, voel ook helemaal niks met 27g 3/4. Subcutaan inderdaad.

Gewoon van tevoren preloaden voor de week en klaar. Kost letterlijk 5 seconden om te injecteren door de geringe hoeveelheid.

Weet je wat ik pas kut vond? Die androgel elke dag smeren en 4 uur wachten tot ik uberhaupt kon sporten :o

Ik kijk elke keer uit naar het spuiten eerlijk gezegd :roflol: Totaal geen last van, voel ook helemaal niks met 27g 3/4. Subcutaan inderdaad.

Gewoon van tevoren preloaden voor de week en klaar. Kost letterlijk 5 seconden om te injecteren door de geringe hoeveelheid.

Weet je wat ik pas kut vond? Die androgel elke dag smeren en 4 uur wachten tot ik uberhaupt kon sporten :o
Subcutaan kan het mss nog iets zijn idd. Die androgel lijkt me idd kutzooi.

Mocht ik binnenkort TRT voorgeschreven krijgen zou ik de sust 2x per week prikken. Heb het in het verleden zelf 1x per week geprikt als cruise (125mg) en had eigenlijk geen last van ups&downs oid.

Subcutaan kan het mss nog iets zijn idd. Die androgel lijkt me idd kutzooi.

Mocht ik binnenkort TRT voorgeschreven krijgen zou ik de sust 2x per week prikken. Heb het in het verleden zelf 1x per week geprikt als cruise (125mg) en had eigenlijk geen last van ups&downs oid.
Ik prik met in insuline spuit in me been eod 140mg per week

Sustanon zet je het best EOD vanwege de prop ester. Liefst elke dag dag als prikken je niet uit maakt. Ik ben recentelijk ook overgestapt van Androgel naar Sustanon en ik heb er eerlijk gezegd geen omkijken meer naar. Zelf micro doseer ik het EOD. De middenlange/langer esters hebben sowieso tijd nodig om volledige saturatie (steady state) te bereiken. Vanuit trt perspectief slaat sustanon helemaal nergens op met de 4 esters. Als het aan mij lag deed ik liever enanthaat, maar dat kunnen de apotheken schijnbaar niet leveren hier in Nederland.
Waarom staat er in de farmacologische kompass (medicijnen) dat Sustanon 1x per week moet worden gezet qua frequentie?

Waarom staat er in de farmacologische kompass (medicijnen) dat Sustanon 1x per week moet worden gezet qua frequentie?
Waar zie je dat staan? Er staat duidelijk en ik citeer: "I.m. (propionaat, fenylpropionaat, isocaproaat, decanoaat): gewoonlijk 250 mg (= 1 ml) eenmaal per 3 weken diep i.m."

• Topic Starter Topic Starter
waarom mikken doktoren bij trt niet naar the upper range in NL? Waarom is er een f taboe hierop?

Waar zie je dat staan? Er staat duidelijk en ik citeer: "I.m. (propionaat, fenylpropionaat, isocaproaat, decanoaat): gewoonlijk 250 mg (= 1 ml) eenmaal per 3 weken diep i.m."
Ik zie het. je hebt helemaal gelijk.
Toch vreemd, 1x per 3 weken 1 ml Sustanon. Zo krijg men toch geen stabiele bloed-hormoon waarden?

Nee juist de korte. Propionate. Het kost inderdaad tijd om de lange op te bouwen , maar zodra steady state wordt bereikt is het zo stabiel als wat. Hangt ook van je prik frequentie af. Vaker prop prikken = stabielere waardes.

Oke binnenkort afspraak bloodwork. 2 weken daarna afspraak uroloog.

Ik ga voor Sustanon 250 @ 2 weken om een crash in de 3e week te voorkomen.

Maar hoe leg je dit uit aan de uroloog? Dit is geen Amerika of Canada waar je 140 tot max 300 mg kan krijgen elke week. Hier zijn zien ze echt spoken in de testosteron.

Sterker, de angst van de dokter was dat ik agressie zou vertonen en dergelijke … maar ik moet eerlijk zeggen dat ik juist rustiger ben geworden, 3 kilo ben afgevallen en meer vocht kwijt ben dan retentie.

Kan iemand mij uitleggen hoe je een uroloog kan overhalen tot sus 250 @ elke 2 weken of 10 dagen?

-

Laatst bewerkt:
Oke binnenkort afspraak bloodwork. 2 weken daarna afspraak uroloog.

Ik ga voor Sustanon 250 @ 2 weken om een crash in de 3e week te voorkomen.

Maar hoe leg je dit uit aan de uroloog? Dit is geen Amerika of Canada waar je 140 tot max 300 mg kan krijgen elke week. Hier zijn zien ze echt spoken in de testosteron.

Sterker, de angst van de dokter was dat ik agressie zou vertonen en dergelijke … maar ik moet eerlijk zeggen dat ik juist rustiger ben geworden, 3 kilo ben afgevallen en meer vocht kwijt ben dan retentie.

Kan iemand mij uitleggen hoe je een uroloog kan overhalen tot sus 250 @ elke 2 weken of 10 dagen?
Zeg dat je over drie weken nog steeds 250mg wilt gebruiken maar gewoon frequenter doseren, 80mg per week oid

Wat houdt een lage SHBG in??

Lees in in het hormoon vervang therapie gedeelte van het forum. Daar staan een paar goede sticky's die veel vragen uit deze thread beantwoorden.

SHBG simpel uitgelegd: Sex Hormone Binidg Globuline; dit globuline bindt zich aan het Testosteron waardoor het Testosteron niet meer kan gebruikt worden door je cellen: je eigen androgeenreceptoren kunnen zich niet binden aan Testosteron dat reeds "vast zit" aan SHBG. Het gedeelte Testosteron dat niet gebonden is aan SHBG noemt men Vrij Testosteron. Dit is het deel dat zich wel kan binden aan je cellen.

SHBG werkt als een "thermostaat":
- als er te VEEL testosteron is, stijgt het SHBG waardoor je Vrije Testosteron op een normaal niveau blijft.
- als er te WEINIG testosteron is, ZAKT het SHBG waardoor je Vrije Testosteron op een normaal niveau blijft.

Ivm je vraag over smeren of injecties. Ik heb beide lange tijd gedaan. De injecties zijn beter, vind ik. Geen gedoe, en je bent altijd zeker dat je dosis er in zit. Bij smeren weet je het niet: op warme dag zweet je meer, op ijskoude dagen kan je kleding wat meer schuren en gel opnemen. Een tweede punt argument tegen smeren is dat in je huid een deel van je testosteron zich via 5 alpha reductase omzet naar DHT. DHT is sterker dan testosteron (soms een voordeel), maar je wordt er wel kaal van (als je er gevoelig voor bent). Bij injecteren speelt dit effect minder.
De verschillen tussen beiden zijn echter niet zo groot: de huid neemt ongeveer even veel op als wanneer je 200 tot 250 mg per 14 dagen zou injecteren, volgens de studies. Voor TRT is dit dus quasi gelijk. Wanneer je hoger dan normale niveaus wil bereiken, injecteer je best (te veel Testosteron). Met smeren ga je daar nooit aan komen, of je zou je dagelijks helemaal moeten insmeren (maar dat gaat je te veel kosten aan gels).

Zelf ben ik wel voorstander van het intramusculair injecteren voor TRT, liefst met Test Enanthaat (maar Sustanon is zeer vergelijkbaar, dit is een mix van esters korte en lange halfwaardetijden). Dat geeft vrij stabiele bloedwaardes, volgens mijn bloeduitslagen.

Terug
Naar boven