AndroidHealthClinic

Androgel naar Sustanon 250

Peiling Peiling Is TS na een paar maanden TRT nog steeds een mongooltje?

• Ja

Stemmen: 9 81,8%
  • Nee

Stemmen: 2 18,2%

• Totaal stemmers
    11
Waarom dan kiezen voor Sust ?
korte ester(prop) van vaak 30mg heb je niets aan, over 3 weken. half-life = ~3 dagen.
Dan heb je iets langere Phenylprop van 60mg =~5dagen
Isocaproate 60mg ~8 dagen
Dan het langere decanoate ester 100mg van ~15 dagen.
De eerste stack esters ben je dan al kwijt.

Ik zou liever 0.25ml(~62.5mg) e4d E zetten, als je 250 wilt halen in de 14 dagen. Of zie ik het verkeerd ?
Sustanon en testosteronundecanoaat (Nebido) zijn de enige goedgekeurde injecteerbare preparaten in Nederland. Sustanon is vrij tenenkrommend en zie je ook al een tijd niet meer in de internationale behandelrichtlijnen terug vanwege het ongunstige farmacokinetische profiel. Maar vandaar dus dat je dat hier voorgeschreven krijgt: artsen hebben weinig keuze als het gaat om injecteerbare preparaten.

Sustanon en testosteronundecanoaat (Nebido) zijn de enige goedgekeurde injecteerbare preparaten in Nederland. Sustanon is vrij tenenkrommend en zie je ook al een tijd niet meer in de internationale behandelrichtlijnen terug vanwege het ongunstige farmacokinetische profiel. Maar vandaar dus dat je dat hier voorgeschreven krijgt: artsen hebben weinig keuze als het gaat om injecteerbare preparaten.
Wegen die internationale behandelrichtlijnen dan hier niet door? Waarom heeft dat hier geen invloed?

Een farmaceutisch bedrijf zou goedkeuring moeten aanvragen voor zo'n preparaat. Richtlijnen staan daar los van.
Waarom doet geen enkele dat? Vermoed financiële redenen?
De richtlijnen zouden dit idealiter toch wel moeten beïnvloeden, dat er voor een ander/beter preparaat gekozen wordt?

Waarom doet geen enkele dat? Vermoed financiële redenen?
De richtlijnen zouden dit idealiter toch wel moeten beïnvloeden, dat er voor een ander/beter preparaat gekozen wordt?
Denk financiële redenen ja, daar valt niet echt meer op te verdienen.

Er is al een beter preparaat voor handen: Nebido (testosteronundecanoaat). Testosteronenanthaat (en -cypionaat) staan wel in de richtlijnen, maar de voorkeur gaat uit naar andere varianten, waaronder Nebido dus, maar ook de testosterongels. Deze laatste zijn ook gewoon goedgekeurd hier in Nederland.

Bijna altijd zijn middelen die zijn opgenomen in behandelrichtlijnen al goedgekeurd voor gebruik binnen de EU en VS. Testosteronenanthaat is een vreemde eend in de bijt omdat dat al decennia geleden op de markt kwam, maar er simpelweg toen nooit goedkeuring voor is gekregen in Nederland. Nu is dat wel anders. Bijna elk medicijn dat wordt ontwikkeld door de farmaceutische industrie wordt ook (uiteindelijk) ingediend ter goedkeuring voor medisch gebruik binnen de EU en VS. En als zo'n medicijn daar niet wordt goedgekeurd verschijnt het überhaupt niet in richtlijnen.

Nog voor de geïnteresseerden. Deze auteur verwoordt goed waarom die estermengels, waaronder Sustanon, nogal sneu zijn:
1646869047126.png

• Topic Starter Topic Starter
De pijn aan beenspier is te doen vind ik.

Voordeel is de libido, niet normaal

Ik zou eerder kiezen voor een glute injectie, de bovenkant van de bil. Deze is minder risicovol, minder pijnlijk en is veel ruimte om te roteren. Bij quad injecties komen regelmatig horror verhalen voorbij

Nog voor de geïnteresseerden. Deze auteur verwoordt goed waarom die estermengels, waaronder Sustanon, nogal sneu zijn:

Toch zijn die estermengsels ook binnen de BB nog erg populair. Is dat omdat deze info gewoon weinig bekend is?
Je zou toch zeggen dat die onwenselijk hoge piek van een mengsel ook binnen de BB wel bekend zou zijn, en er meer voor enanthaat gekozen zou worden? Scheelt een hoop bijwerkingen..

Toch zijn die estermengsels ook binnen de BB nog erg populair. Is dat omdat deze info gewoon weinig bekend is?
Je zou toch zeggen dat die onwenselijk hoge piek van een mengsel ook binnen de BB wel bekend zou zijn, en er meer voor enanthaat gekozen zou worden? Scheelt een hoop bijwerkingen..
Het maakt bij bodybuilders niet zoveel uit, de meesten zetten dat toch minstens eenmaal per week, waarschijnlijker tweemaal per week. Bij TRT is dat net even anders, en daarbij schommel je dan tussen suprafysiologisch en hypogonadaal. De bodybuilders zullen schommelen tussen suprasuprafysiologisch en suprafysiologisch :)

Boys, ik gebruikte androgel en nu sustanon geprikt 2 dagen geleden. Wanneer moet je er iets van voelen? Want ik kom net van een training en was best moe.

Komt het door de sustanon?

Nee.

Kan je dit uitleggen?

Mijn trainer zei dat de 2e dosis merkbaarder is. Ik ben nieuw met deze shit dus ik probeer mezelf te scholen dmv jullie ervaringen

Ik denk dat jouw coach het verschil niet goed begrijpt tussen wat het idee is van TRT en blasten op suprafysiologische hoeveelheden Test.

Jij wilt gewoon kuren. Doe dat dan in een andere sectie.

Kan je dit uitleggen?

Mijn trainer zei dat de 2e dosis merkbaarder is. Ik ben nieuw met deze shit dus ik probeer mezelf te scholen dmv jullie ervaringen
Trainer? Dit soort vragen kun je beter aan je behandelend arts stellen. Als de dosering van de testosterongel hiervoor goed afgesteld was, zou je geen verschil mogen bemerken.

Trainer? Dit soort vragen kun je beter aan je behandelend arts stellen. Als de dosering van de testosterongel hiervoor goed afgesteld was, zou je geen verschil mogen bemerken.
Je hebt gelijk. Ik heb maandag een afspraak. Voorheen 2 pompjes androgel per dag en nu 1 x sus250 per 2 weken. Uroloog was bang voor te hoge waarden.

Bedankt voor je bijdrage

Je hebt gelijk. Ik heb maandag een afspraak. Voorheen 2 pompjes androgel per dag en nu 1 x sus250 per 2 weken. Uroloog was bang voor te hoge waarden.

Bedankt voor je bijdrage
Dan hoef je ook maar 1spuit te vullen vanuit je ampule.😉

Terug
Naar boven