MuscleMeat

"angs" voor eten!

Waardering
0
beste bodybuilders,

Ik heb gehoord dat je van koolhydraten, suikers en zetmeel dik kan worden i.v.m insuline.
maar in bijna elk product wat ik eet zit suikers (fruit, cornflakes etc.)
en ik eet ook veel koolhydraten zoals brood en rijst.
maar dat houd dus in dat ik eigenlijk laag ik koolhydraten moet zitten en hoog in eiwitten.
en dit is alleen maar te vinden in bijvb. Kip, vis en groente.
hoe houden jullie rekening met dit alles of hoef ik me niet druk te maken?

Bijlagen

die insuline stijging = anabool en moet je ook zeker hebben om te groeien!
zonder insuline stijging = minimale groei.

• Topic Starter Topic Starter
maar waarom wordt je bijvb. van snoep/chocola wel dik en van gezonde dingen die je eet niet? zoals fruit, rijst, brood. en dan heb ik het niet over het aantal kcall wat erin zit.

Het gaat juist wel om de hoeveelheid energie die er in zit...

maar waarom wordt je bijvb. van snoep/chocola wel dik en van gezonde dingen die je eet niet? zoals fruit, rijst, brood. en dan heb ik het niet over het aantal kcall wat erin zit.

Je word dik van teveel, ongeacht wat je eet. Als je teveel brood of teveel rijst eet kan je daar ook dik van worden.

Maar even wat anders.. jij bulked op 2700 kilocalorieën?

Lees een 'Burn the fat feed the muscle' van Tom Venuto, staat het haarfijn uitgelegd.
'The law of caloriebalance'.

Belangrijke factor is : wat is je vet % en wat wil je bereiken ?

Als je ongeveer een verdeling aanhoudt van 50-55% kh, 30% eiwitten en 15-20% vetten dan valt dat redelijk mee. Als je idd gewoon boterhammen eet met aardig wat kipfilet kom je vaak al in de buurt van die verdeling. Als je niet aan je eiwitten komt kun je je dieet altijd aanvullen met bijvoorbeeld een eiwitshake, maar het overgrote deel van alles zou uit "echte" voeding moeten komen. Goede voedingsmiddelen om eiwitten binnen te krijgen zijn magere kwark, magere melk, mager vlees zoals kipfilet en biefstuk, en vis.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven