XXL Nutrition

'Anoniem solliciteren niet nodig'

ik ken mensen met een hogeschool diploma informatica die in belgie bijna gedwongen worden om tijdelijk als tuinman te gaan werken .

in welke sector moeten de werkzoekende tuinmannen dan gaan zoeken ?

Wat een onzin in deze topic (het blijft niet-nederlands klinken).

Het verhaal van weinig hoogopgeleide allochtonen is enorm achterhaald. Hebben jullie weleens op de hogescholen in Nederland gekeken? Het zit stampvol met allochtonen. En niet de k*t Marokkaantjes die op de hoek van de straat met neppistolen staan te zwaaien, maar gemotiveerde jonge studenten, die goed Nederlands spreken en het willen maken in Nederland. Als je dan na je studie te horen krijgt dat Jan, Henk, Piet en Johan de banen hebben gekregen, ondanks jouw perfecte sollicitatie.. tsja, dat is gewoon k*t.

Maar deze topic gaat over laagopgeleide allochtonen, dus dit was even off-topic ;)

• Topic Starter Topic Starter
dat onderzoek lijkt een lachertje te zijn. No way dat werkgevers aangeven dat ze iemand op afkomst werk weigeren.

DBC, in alle eerlijkheid, waarom neem jij dit meteen aan voor waarheid?

edit: ben duidelijk niet de enige met vraagtekens, goeie zaak.

Beetje stangen en hopla toppikje loopt.

Moet je eens in Rotterdam en vooral Den Haag komen kijken.

Dat jullie de tijd hebben om al die hoge scholen af te lopen en te gaan turven zeg.
de informatie die via actualiteiten rubrieken en het gewone nieuws komen geven aan dat de autochtonen gemiddeld hoger opgeleid zijn. In de randstad is het aantal allochtonen enorm (meest voorkomende jongensnaam in amsterdam is mohammed) en dus verstoord dat het beeld van het landelijk gemiddelde. ga maar eens turven in twente of groningen. Die scholen tellen ook mee. Het topic gaat volgens mij niet pur sang over denhaag en Rotterdam

En tevens de grootste hogescholen van Nederland. Oftewel, een groot impact op het gemiddelde. Het is natuurlijk wel zo dat de allochtonen hun slechte imago aan zichzelf hebben te bedenken, maar of het helemaal eerlijk is om de hoogopgeleiden hieronder te laten lijden. Dat is maar net de vraag.

En het doet natuurlijk ook niets aan aan het feit, dat er heel allochtonen gewoon MBO doen. We hebben nou eenmaal een zwikkie allochtonen in Nederland, maar het gegeven dat het grootste deel van de jongeren laagopgeleid is, is volstrekte onzin.

Laatst bewerkt:
die paar grote scholen zullen echt niet zo heel veel invloed hebben op alle hogescholen in nederland bij elkaar. Ga maar eens op het vmbo kijken in groningen en voilla wel veel allochtonen.
In jeugd internaten in het oosten van het land wederom veel allochtonen.
Grootste deel laag opgeleid.. Hmmm ja denk ik wel.

Sjonge jonge, wat een onrechtvaardige arrogante ondertoon in je post.

15% van de Nederlandse bevolking is ongeveer niet-Westers allochtoon. Gemiddeld is 15% van elke universiteit en hogeschool allochtoon (bron www.cbs.nl).

Dat er allochtonen op het VMBO beginnen zegt totaal niets. Doorstroming vanuit het MBO is heel goed mogelijk en gebeurt vaker dan je denkt.

Het is gewoon wat ik zie.
Dat er allochtonen niet eens het vmbo afmaken zegt echter meer. laat staan doorstromen naar het mbo en dan nog naar het hbo.
Het idee dat een klein groepje allochtonen het beeld vertroebelt is gewoon links kletserij. het zijn er echt veel. Ik heb er jaren mee gewerkt.

'Anoniem solliciteren niet nodig'

Het bureau SEO liet werkgevers in vragenlijsten aangeven welke kenmerken van sollicitanten voor hen de doorslag geven om iemand wel of niet aan te nemen. Daaruit kwam naar voren, dat zij stiptheid (zoals op tijd komen voor een gesprek) en netheid (geen piercings) belangrijker vinden, aldus een woordvoerster van Economische Zaken.

ANP

Eindelijk is dit onzinpraatje onderzocht en wederom onderuit gehaald.
Nu is er geen excuus voor bepaalde groepen om niet te solliciteren of om afwijzingen af te winpelen als 'diescriemienatie'.

Het werd evraagd aan werkgeverss. Ja ze zullen zeker toegeven dat ze niet graag en job aan een Marokkaan of een moslim geven.

En over eventuele achterstanden hebben we deze thread al gehad :

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/marokkanen-lopen-achterstand-snelst-72758/

Wat laat zien dat achterstanden worden ingelopen maar dat het nog wel tijd nodig heeft voordat er een gelijke situatie is met de autochtone bevolking. Vrouwen van Turkse en Marokkaanse afkomst zijn in ieder geval al bijna op het niveau van autochtone mannen.

Laten ze dus een onderzoek naar de kansen voor bijvoorbeeld die vrouwen, lijkt me beter dan een onderzoek naar een vakkenvuller, bordenwasser, schoonmaker etc.

Ik ben blij toch nog iemand te zien die zijn verstand gebruikt ipv steeds vanuit de buik te schreeuwen.

Nou ja! Waarom zou dat nou zijn? Daar moet toch een reden voor zijn???

Kleine bedrijven zijn vaak heel afhankelijk van hun klanten; als het merendeel van die klanten racist is en geen Marokkaan wil laten werken aan hun gevel of garagepoort, dan zegt de baas: "ik neem geen allochtonen aan want anders verlies ik lanten."
Dat is de enige reden.

dat onderzoek lijkt een lachertje te zijn. No way dat werkgevers aangeven dat ze iemand op afkomst werk weigeren.

DBC, in alle eerlijkheid, waarom neem jij dit meteen aan voor waarheid?

edit: ben duidelijk niet de enige met vraagtekens, goeie zaak.

Ja, stel je voor.

interviewer:"wat is voor u het belangrijkste criterium bij het het aanwerven van een werknemer?"

Wergever:" Ik neem geen allochtonen aan want ik kan niet op hun smoel kijken."
---------

Ha, die zal dat zeker toegeven!!

Dergelijk onderzoek wordt makkelijk voor waar aangenomen omdat dat hun vooroordelen bevestigd.

Bedrijven willen geld verdienen, meer niet. WINST. Dat idee zit achter de beslissingen die ze nemen. Als bedrijven de ervaring hadden dat je met veel allochtonen in dienst net zoveel geld verdient als met autochtonen zouden ze niet moeilijk doen over je achternaam. Kennelijk zijn die ervaringen anders.

Of je moet willen beweren dat het grootste deel van alle bedrijven bestuurd wordt door racisten. Afgezien van het feit dat dat natuurlijk een belachelijke bewering is, is dit onderzoek ook een sterke aanwijzing voor het tegendeel. Als bedrijven racistisch waren zouden ook de lager opgeleide functies daar onder leiden, en daarvan is het tegendeel nu wetenschappelijk bewezen.

Noem jij dit een wetenschappelijk onderzoek?

Ja, stel je voor.

interviewer:"wat is voor u het belangrijkste criterium bij het het aanwerven van een werknemer?"

Wergever:" Ik neem geen allochtonen aan want ik kan niet op hun smoel kijken."
---------

Ha, die zal dat zeker toegeven!!

Dergelijk onderzoek wordt makkelijk voor waar aangenomen omdat dat hun vooroordelen bevestigd.

Gast, het is af en toe wel te merken dat jou kennis voornamelijk uit boeken voortkomt.

Heb jij ooit weleens iemand aangenomen, en weet je wat daar allemaal bij komt kijken. Of zoiezo een idee hebt hoe die afwegingen worden gemaakt om iemand wel of niet aan te nemen?

welk deel van schriftelijk is niet duidelijk?

haha bedrijven willen succesvol zijn en winst maken, door wanbeleid zie je echter vaak het tegenovergestelde imo.

maar goed, als onze allochtone medemens niet gaat solliciteren omdat er 'toch sprake is van discriminatie' heeft dat niks te maken met daadwerkelijk wel of niet voorkomen van die discriminatie, maar met diens eigen luiheid. En daar hebben we ook genoeg autochtonen van...

Verder is het denk ik wel heel erg afhankelijk van degene die de sollicitaties behandeld. Bij veel lager opgeleid werk waar ik in de vakanties heb gewerkt, zag ik wel erg veel allochtonen. Deze waren overigens van iedereen het eerst aanwezig 's ochtends vroeg en waren erg stipt en secuur tijdens hun werk.
De 'matjes en oorbel' hollanders waar ik mee heb gewerkt op die plekken, viel dat lang niet altijd van te zeggen!

AMEN!

Terug
Naar boven