koetje
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

dat onderzoek lijkt een lachertje te zijn. No way dat werkgevers aangeven dat ze iemand op afkomst werk weigeren.
DBC, in alle eerlijkheid, waarom neem jij dit meteen aan voor waarheid?
edit: ben duidelijk niet de enige met vraagtekens, goeie zaak.

Het verhaal van weinig hoogopgeleide allochtonen is enorm achterhaald. Hebben jullie weleens op de hogescholen in Nederland gekeken? Het zit stampvol met allochtonen.Nou dat vind ik ook wel weer meevallen hoor, tenminste op de Hogeschool waar ik zit, in Amsterdam wel. Uit onderzoeken blijkt wel dat de allochtone jeugd over het algemeen minder hoog is opgeleid.
'Anoniem solliciteren niet nodig'
Het bureau SEO liet werkgevers in vragenlijsten aangeven welke kenmerken van sollicitanten voor hen de doorslag geven om iemand wel of niet aan te nemen. Daaruit kwam naar voren, dat zij stiptheid (zoals op tijd komen voor een gesprek) en netheid (geen piercings) belangrijker vinden, aldus een woordvoerster van Economische Zaken.
ANP
Eindelijk is dit onzinpraatje onderzocht en wederom onderuit gehaald.
Nu is er geen excuus voor bepaalde groepen om niet te solliciteren of om afwijzingen af te winpelen als 'diescriemienatie'.
Het werd evraagd aan werkgeverss. Ja ze zullen zeker toegeven dat ze niet graag en job aan een Marokkaan of een moslim geven.
En over eventuele achterstanden hebben we deze thread al gehad :
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/marokkanen-lopen-achterstand-snelst-72758/
Wat laat zien dat achterstanden worden ingelopen maar dat het nog wel tijd nodig heeft voordat er een gelijke situatie is met de autochtone bevolking. Vrouwen van Turkse en Marokkaanse afkomst zijn in ieder geval al bijna op het niveau van autochtone mannen.
Laten ze dus een onderzoek naar de kansen voor bijvoorbeeld die vrouwen, lijkt me beter dan een onderzoek naar een vakkenvuller, bordenwasser, schoonmaker etc.
Nou ja! Waarom zou dat nou zijn? Daar moet toch een reden voor zijn![]()
dat onderzoek lijkt een lachertje te zijn. No way dat werkgevers aangeven dat ze iemand op afkomst werk weigeren.
DBC, in alle eerlijkheid, waarom neem jij dit meteen aan voor waarheid?
edit: ben duidelijk niet de enige met vraagtekens, goeie zaak.
Bedrijven willen geld verdienen, meer niet. WINST. Dat idee zit achter de beslissingen die ze nemen. Als bedrijven de ervaring hadden dat je met veel allochtonen in dienst net zoveel geld verdient als met autochtonen zouden ze niet moeilijk doen over je achternaam. Kennelijk zijn die ervaringen anders.
Of je moet willen beweren dat het grootste deel van alle bedrijven bestuurd wordt door racisten. Afgezien van het feit dat dat natuurlijk een belachelijke bewering is, is dit onderzoek ook een sterke aanwijzing voor het tegendeel. Als bedrijven racistisch waren zouden ook de lager opgeleide functies daar onder leiden, en daarvan is het tegendeel nu wetenschappelijk bewezen.
Ja, stel je voor.
interviewer:"wat is voor u het belangrijkste criterium bij het het aanwerven van een werknemer?"
Wergever:" Ik neem geen allochtonen aan want ik kan niet op hun smoel kijken."
---------
Ha, die zal dat zeker toegeven!!
Dergelijk onderzoek wordt makkelijk voor waar aangenomen omdat dat hun vooroordelen bevestigd.
welk deel van schriftelijk is niet duidelijk?
haha bedrijven willen succesvol zijn en winst maken, door wanbeleid zie je echter vaak het tegenovergestelde imo.
maar goed, als onze allochtone medemens niet gaat solliciteren omdat er 'toch sprake is van discriminatie' heeft dat niks te maken met daadwerkelijk wel of niet voorkomen van die discriminatie, maar met diens eigen luiheid. En daar hebben we ook genoeg autochtonen van...
Verder is het denk ik wel heel erg afhankelijk van degene die de sollicitaties behandeld. Bij veel lager opgeleid werk waar ik in de vakanties heb gewerkt, zag ik wel erg veel allochtonen. Deze waren overigens van iedereen het eerst aanwezig 's ochtends vroeg en waren erg stipt en secuur tijdens hun werk.
De 'matjes en oorbel' hollanders waar ik mee heb gewerkt op die plekken, viel dat lang niet altijd van te zeggen!