MuscleMeat

Anti-Israel/Joden protestacties in Europa

Verenigde Arabische Emiraten? Saudi-Arabië? Qatar?

Religieuze motieven zijn toch niet serieus te nemen, laat staan oorlog voeren in die context. :o

Joden zijn ook geen 'volk' en het leeuwendeel aldaar zijn zelf nakomelingen van immigranten.

-Weleens in die regionen geweest ? Oliestaatjes zijn niet alleen pompeuze fata morgana's , de halfbakken manier van werken is zo'n beetje publiek geheim. Bestaat overigens ook gewoon armoede en niet zoals hier in de bijstand, maar gewoon arm.

-Religieuze motieven moet je wel serieus nemen, dat is namelijk de bron van het conflict. Als je dat weglaat, dan heb je niet begrepen waar het hele conflict over gaat.

-Dit meen je niet, hoop ik..

-Weleens in die regionen geweest ? Oliestaatjes zijn niet alleen pompeuze fata morgana's , de halfbakken manier van werken is zo'n beetje publiek geheim. Bestaat overigens ook gewoon armoede en niet zoals hier in de bijstand, maar gewoon arm.

-Religieuze motieven moet je wel serieus nemen, dat is namelijk de bron van het conflict. Als je dat weglaat, dan heb je niet begrepen waar het hele conflict over gaat.

-Dit meen je niet, hoop ik..

- Kijk eens naar de schulden van Israel en vergelijk die met de omringende (moslim)landen

- Religie speelt zeker mee, maar is niet de bron

De genoemde landen op het Arabisch schiereiland zou ik in ieder geval niet omschrijven als 'zompige stukken niemansland'.

Ik neem de religieuze ondertoon wel serieus. Alleen zie ik niet in waarom ze daardoor recht hebben op een stuk land, laat staan dat oorlog voeren in die context 'terecht' is. Dat zie ik groeperingen als ISIS liever niet doen.

Op het einde van de dag zijn Hamas en de huidige regering van Israël twee radicale achterlijke partijen.

En ik blijf er ook bij dat Herzl en zijn kornuiten het Oeganda plan hadden moeten accepteren destijds.

Laatst bewerkt:
- Kijk eens naar de schulden van Israel en vergelijk die met de omringende (moslim)landen

- Religie speelt zeker mee, maar is niet de bron
schuldquote van 40%. dat is zeer veilig voor een ontwikkeld land. de enige reden waarom Isreal wel schulden kan maken en de rest van het middel-oosten niet is omdat niemand geld wil lenen aan die labiele landen en wel aan Israel

Tja kapitalisme en zionisme gaan eigenlijk wel hand in hand idd, beide uiteindelijk destructief.

als andere landen in het midden-oosten de kapitaalmarkt op konden zouden ze het ook zo doen hoor, heeft niks met zionisme te maken

Btw, schulden van Israel zijn ongeveer net zo erg als hier in Europa.
Kan je wel een mooi land met goede infrastructuur etc hebben, ik vind het geen geldig argument.

Public debt $189,353,551,913
Public debt per person $23,490.68
Population 8,141,154
Pupblic debt as % of GDP 76.7%
Totan annual debt change 5.1%

-

Laatst bewerkt:
schulden zijn gewoon een benodigdheid om effectief budgettair beleid te kunnen voeren en de economie te kunnen beïnvloeden, dat gebeurt in elk ontwikkeld land zodat de overheid effectief dingen als infrastructuur etc. kan financieren zonder dat de burger daar direct de dupe van wordt.

Als al die anderen landen het zouden kunnen zouden ze het net zo goed maar zoals ik al zei, niemand wil geld lenen aan die islamitische staten (of bananenrepublieken in het geval van isis). Staat op zichzelf los van het jodendom of zionisme

---------- Toegevoegd om 01:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:15 ----------

Huh? 76,7% is echt niet onder hoog te rekenen. Economie van japan draait prima onder 250 schuld% van bbp. Israël kan makkelijker geld lenen doordat ze tenminste geen instabie systeem hebben zoals de omringende landen.
dit dus

Japan noem je ook wel een land op, dat is wel heel erg ja. :roflol:

---------- Toegevoegd om 01:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:19 ----------

Maar jullie hebben gelijk, ik ben de verkeerde richting op gegaan met de woorden zionisme, kapitalisme, debt.
Wat ik wil zeggen dat het geen geldige reden is om een kant te kiezen in dit conflict.

Je kan toch ook niet tegen de native's of America zeggen, kijk wat wij voor moois hebben gemaakt van het land.
Wij zijn een nucleaire supermacht geworden en jullie hadden alleen tentjes en totempalen.

Dat kan je toch niet als argument gebruiken.

Iets met wat je zaait zul je .........?

De genoemde landen op het Arabisch schiereiland zou ik in ieder geval niet omschrijven als 'zompige stukken niemansland'.

Ik neem de religieuze ondertoon wel serieus. Alleen zie ik niet in waarom ze daardoor recht hebben op een stuk land, laat staan dat oorlog voeren in die context 'terecht' is. Dat zie ik groeperingen als ISIS liever niet doen.

Op het einde van de dag zijn Hamas en de huidige regering van Israël twee radicale achterlijke partijen.

En ik blijf er ook bij dat Herzl en zijn kornuiten het Oeganda plan hadden moeten accepteren destijds.

Waar heb ik de genoemde landen dan niemandsland genoemd ??? je haalt een zin volledig uit zijn context.

Als je de religieuze motieven niet begrijpt, moet je je er in verdiepen. De link met ISIS volg ik al helemaal niet.

@ Virusje: Economie is niet je ding he? Schulden en welvaart ( ofwel een sterke economie ) moet je niet door elkaar halen. Totaal verschillende dynamiek die op een heel ander niveau in relatie tot elkaar staan.
Als je dat proces eenmaal snapt, dan begrijp je ook waarom omringende landen gemiddeld genomen minder schulden hebben.
Het is niet zo dat de groei van een staatsschuld per definitie leid tot een afname van economische groei. Integendeel, dat is absolute oversimplificatie.

Een staatsschuld heeft niet dezelfde lading als een 'burger' schuld. Alhoewel het ook in die context eigenlijk wel op gaat.
Voorbeeld:

Piet V, heeft geen werk, huurt een huis in Boskoop en heeft een doorlopend krediet bij ABN voor 15.000
Ronald K, heeft 40 kledingbedrijven in NL, 2 huisjes op de zuidas, een aantal financieringskredieten en is goed voor een schuld van 800.000

Wie denk je dat in economisch opzicht welvarend is?

Als je de religieuze motieven niet begrijpt, moet je je er in verdiepen. De link met ISIS volg ik al helemaal niet.

Isis zoekt ook een stuk land uit waar andere mensen wonen om dan een eigen 'staat' te stichten met eigen regels en iedereen die het er niet mee eens is af te knallen (of erger). Het enige verschil is dat Islamitisch Kalifaat een stuk stoerder klinkt dan Joods Israel.

Dat is inderdaad het enige verschil!

Ik ben vooral pro-isolationisme.

Hoe je het ook went of keert, het conflict daar is actief tot zeer levendig in de Nederlandse samenleving, misschien niet in kleinere dorpen en steden maar in de gemiddelde grote stad zeker.

Vlaggen zijn op sommige plekken in getale te zien, demonstraties en uiting van 'pro-gaza/Hamas'.

Rapper appa doet een grove duit in het zakje met opzwepende teksten en loopt voorop als 'stem': http://www.youtube.com/watch?v=EY2U6Afdcqs

Terug
Naar boven