MuscleMeat

Appartement of rijtjeshuis?

Ga iets goedkoops huren en wacht tot de prijzen op een historisch laag pijl komen. Ook een optie is een goedkoop krot kopen en zelf renoveren.

Je hoeft niet eens te wachten tot een historisch laag pijl. Vriend van mij heeft samen met zijn vriendin een huis voor 340.000 euro gekocht terwijl het vorig jaar te koop stond voor 550.000 te koop stond en ze eigenlijk nog 450.000 hadden.

Als je goed zoekt, geld hebt en doorzettingsvermogen kun je op dit moment zeker iets leuks kopen. Veel mensen zijn helaas door de crisis in een positie geraakt dat ze hun huis moeten verkopen.

Nu wachten zou dom zijn als je geld hebt. Veel mensen willen ver onder hun vraagprijs zakken als je met keiharde knaken aankomt:p

snap niet dat mensen een appartement boven een rijtjes huis verkiezen
al is het vanwege de ruimte, die je extra krijgt
en rij'tjes huis goedkoop?

vind 700 tot 900 euro niet bepaald goedkoop.
tegenover 400/1000 voor een appartament.
maar goed... ik heb ook geen topsalaris, gewoon modaal.

woon ook in een wat mindere buurt.
geen last van de buren of whatever

wel wat hangjongeren.
maar als nog verkies ik dit boven een appartament.
heb nu een tuin... 3 verdiepingen. schuur.
parkeerplek.... en redelijke rust.

en dat in de randstad.
zou niet terug naar amsterdam willen....

Je hoeft niet eens te wachten tot een historisch laag pijl. Vriend van mij heeft samen met zijn vriendin een huis voor 340.000 euro gekocht terwijl het vorig jaar te koop stond voor 550.000 te koop stond en ze eigenlijk nog 450.000 hadden.

Als je goed zoekt, geld hebt en doorzettingsvermogen kun je op dit moment zeker iets leuks kopen. Veel mensen zijn helaas door de crisis in een positie geraakt dat ze hun huis moeten verkopen.

Nu wachten zou dom zijn als je geld hebt. Veel mensen willen ver onder hun vraagprijs zakken als je met keiharde knaken aankomt:p

Ik weet niet hoe het zit met de prijzen in NL maar in veel landen worden ze nog kunstmatig hoog gehouden en zouden ze eigenlijk nog een stuk lager kunnen zakken, zou zonde zijn om dat te missen.

Zou niet weten waarom het dom is om te wachten. Huren is niet altijd een slechte keuze, ook al geloven veel mensen dat. Je krijgt iets in de plaats, en het geeft je ook flexibiliteit.

Anderzijds als je verwacht dat de hypotheekrente gaat stijgen is het wel een goed plan om die nu vast te leggen ja.

Ik weet niet hoe het zit met de prijzen in NL maar in veel landen worden ze nog kunstmatig hoog gehouden en zouden ze eigenlijk nog een stuk lager kunnen zakken, zou zonde zijn om dat te missen.

Zou niet weten waarom het dom is om te wachten. Huren is niet altijd een slechte keuze, ook al geloven veel mensen dat. Je krijgt iets in de plaats, en het geeft je ook flexibiliteit.

Anderzijds als je verwacht dat de hypotheekrente gaat stijgen is het wel een goed plan om die nu vast te leggen ja.

Hier wordt het ook redelijk kunstmatig hoog gehouden maar als je goed zoekt en goed onderhandeld willen veel verkopers behoorlijk onder hun vraagprijs gaan.

Huren is zeker niet altijd slecht maar als je nu geld hebt is het zeker de moeite waard om de markt af te struinen op zoek naar een koopje ;) . Markt staat laag, worden nauwelijks huizen verkocht -> wanhopige verkopers = goede onderhandelingspositie voor een koopje :P

In Nederland is huren niet al te makkelijk. Bij woningbouwverenigingen moet je lang ingeschreven staan en de vrije sector is belachelijk duur. Flexibiliteit is een plus maar voor hetzelfde geld of voor minder heb je een eigen woning

:D "geld hebt" :roflol:

dat laatste houdt geen steek... totaal niet

geparafraseerd: "de mensen laten hun prijs zakken als je met veel geld op de proppen komt"? Is dat geen oxymoron?

Ik vind het raar dat hier in dit topic mensen reageren die nog knus bij hun ouders wonen, doet me denken aan dat topic over starterslonen waar een paar nog studerende leden ook de bal serieus missloegen. In theorie is het allemaal mooi, maar dan komt de praktijk...

:D "geld hebt" :roflol:

dat laatste houdt geen steek... totaal niet

geparafraseerd: "de mensen laten hun prijs zakken als je met veel geld op de proppen komt"? Is dat geen oxymoron?

Ik vind het raar dat hier in dit topic mensen reageren die nog knus bij hun ouders wonen, doet me denken aan dat topic over starterslonen waar een paar nog studerende leden ook de bal serieus missloegen. In theorie is het allemaal mooi, maar dan komt de praktijk...

Vriend van mij heeft net een huis gekocht en de buurman is makelaar dus ik denk dat ik wel redelijk op de hoogte ben van de markt op dit moment:rolleyes: . Dat het moeilijk is om geld bij elkaar te krijgen weet ik ook wel maar TS zegt dat hij geld heeft om een woning te kopen dus daar ga ik dan gewoon van uit.

Of moet ik nu serieus gaan neerzetten wanneer je genoeg spaargeld hebt en genoeg per maand verdiend om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen en daardoor over genoeg geld kan beschikken om een huis te kopen.

Mijn inziens? Zolang je geen kinderwens hebt, geen tuin wilt en ook geen waarde hecht aan wat meer ruimte, niet zo veel last hebt van geluid om je heen: appartement.

Wil je binnen 5 jaar toch een gezin? Of twijfel je er over?
Eengezinswoning, met tuin(tje) en mimimaal 2 grote slaapkamers, liever 3.

Wel een ongelooflijk gelul dat de buren in een eengezinswoning bemoeizuchtiger zijn. Ik woon op een maisonette woning, ik heb een zeikende onderbuuf, geen buren boven mij meer, maar wel 2 naast mij die ik toch met regelmaat hoor.. Op vervelende tijdstippen.
Mensen die over de galerij denderen om 7 uur 'smorgens (zondag) zonder rekening te houden met de bewoners. Bouwvakkers die in de woning onder mij aan het boren slaan.. heel vroeg..
Buren dus aan het verbouwen of verhuizen zijn naast/onder/schuinonder mij..
Voormij nooit geen maisonette/flat/whatever meer.

Nee, doe mij dan maar een hoekwoning of een rijtjeshuis.

• Topic Starter Topic Starter
Het complex is in 2003 opgeleverd, dan mag je toch verwachten dat het goed geisoleerd is en je geen geluidsoverlast hebt. Mijn ouders hebben enkel glas en soms word ik weleens wakker door langsrijdende autos of vrachtwagen.

Het complex is in 2003 opgeleverd, dan mag je toch verwachten dat het goed geisoleerd is en je geen geluidsoverlast hebt. Mijn ouders hebben enkel glas en soms word ik weleens wakker door langsrijdende autos of vrachtwagen.

Ik denk dat je altijd meer geluid overlast hebt in een appartement. Laminaat, piano's (believe me...i know), honden, hakken over een harde vloer..and so on.
Als er IETS irritant is, dan is het inderdaad dat je wakker wordt van dergelijke ongein.

• Topic Starter Topic Starter
Er licht wel laminaat
Maar ik kom dan op de bovenste verdieping.

Ik denk dat je altijd meer geluid overlast hebt in een appartement. Laminaat, piano's (believe me...i know), honden, hakken over een harde vloer..and so on.
Als er IETS irritant is, dan is het inderdaad dat je wakker wordt van dergelijke ongein.

Valt best mee.. Tante van mij woont in een nieuwbouw appartement en je hoort de buren totaal niet. Denk dat een gemiddeld rijtjeshuis gehoriger is..

Maar goed, gewoon kijken en dan laat je iemand in t naastgelegen appartement stampen ofzo..

---------- Post added 22 August 2012 at 21:33 ----------

Ok :*

Tjonge jonge jij hebt ook OVERAL verstand van hé :P

Het is dat die vriend net een huis gekocht heeft anders had het me serieus geen worst gescheeld.

Maar goed je moet wel heel dom zijn om niet te realiseren dat als je nu geld hebt voor een huis je een behoorlijk sterke onderhandelingspositie hebt. ;)

Meh, alle twee moet je dus veel geluk mee hebben zo te zien, en veel is afhankelijk van je eigen karakter. (In mijn geval heb ik dat ook onderschat, dwz. dacht met iedereen overweg te kunnen en mensen hebben van mij vrijwel geen last, maar als rustige introvert in een wijk van ultra extraverte onzekere statusgedreven hufters die zich ten alle tijden moeten bewijzen komen zitten (maar dat is pas later zo gegroeid) heb je van de een op de andere dag groepjes en moge de vuile spelletjes beginnen? ??? (maar ok ik zie er ook uit als een boze satanaanbiddende holbewoner, en dat is ook zo, nee niet, en dan vraag ik er ook om) Dat zijn fascisten (maar dat vind ik nu eenmaal een leuk woord om te gebruiken) en ook pauper was zeker op z'n plaats. :o )

Wat ik schreef is gebaseerd op mijn eigen ervaringen en wat ik bij kennissen zie (bemoeienis vs minder bemoeienis) , maar waarschijnlijk speelt daar ook een gras is groener probleem.

Hopen dat de doorstroom weer een beetje op gang komt zodat men weer keuzes krijgt. Maar persoonlijk denk ik dat de boel nog een eindje verder zal en moet gaan zakken hier in NL en dus dat het voorlopig nog muur vast zit allemaal.

Trek je je toch gewoon niets van aan? Is toch grappig dat mensen over je roddelen, hoe meer, hoe liever eig.

Heb je gelijk in ja. Maar er zijn van die dagen...

Ligt echt puur aan de wijk/stad of rijtjeshuizen erger zijn dan appartementen. Er zijn zeer nette rijtjeshuizen in luxe buitenwijken en ook zeer mooie appartementen in de binnenstad van grote steden. Tegelijkertijd kan je ook in een sloppenwijk of Bijlmerflat zitten dus rijtjeshuis of appartement zegt echt helemaal niks.

1.heb jij geen zak voor gedaan, je loopt te pochen met het geld van je ouders. in mijn optiek weet je niet eens hoe het is om te moeten werken voor je geld. ik ben ook bang dat je ouders die boodschap niet hebben meegegeven, anders bracht je het wel anders.

2.IQ staat altijd in relatie tot EQ als je toch zo kamscherend wil generaliseren. daarbij durf ik wel te stellen dat jij nogal dwangmatig mensen hun jouw mening op wil dringen gezien je post.
schets mij eens een situatie voor, waarbij de gemiddelde rijtjeshuis bewoner te kort schiet, ten aanzien van een "bij z'n ouders wonende en met hun" geld pochende intelect, zoals jij.

3. daarmee acht jijzelf, bij je ouders inwonende, intelligenter dan de gemiddelde rijtjeshuis bewoner?

4.nou was je met je eerste zin zo goed op weg. zelfkennis is de weg naar verrijking van wijsheid .en dan kap dat vervolgens af in een halve zin af, met dat van het, door je ouders gefinancierde, van dat dak gevallen, uit de "door je ouders betaalde uit hoogte kunnende" gedrag

5. nee, dat getuigd van een goed weloverwogen beargumenteerd repliek. 1 - 0 voor jou, met je banksaldo.

jij baseert alles op de financiele zak van je ouders met nul reallife ervaring met een sky-high verwachtingspatroon qua startsalaris, waar je straks nog wel eens vanaf zult vallen.

misschien moet je eens good will hunting kijken.:o wellicht een goede basis om te begrijpen dat voor niets de zon opkomt en je intelligentie niet alleen kan brengen wat een mens echt gelukkig kan maken.

Ook al woon ik al 17 jaar in een appartement, prefereer ik een appartement boven een rijtjes huis.
Beste Dwarnie, Je hebt wel helemaal gelijk over deze Supersukkel Xyzyx.
Potverdikke man je gaat toch niet pochen met dingen van je ouwe lui, en denk zeker niet dat je boven anderen staat.
Dat is fout!

Ik kom van niks! Woon de laatste jaren in 1 van de betere buurten van de hoofdstad, heb genoeg geld maar ga net zo graag ff eten in slotervaart bij het restaurant van me ouwe gabber of bij de Mc donnalds in kinkerbuurt.

Ben geen nagemaakte en heb een hekel aan die het wel zijn.

En xyxyx ofzo, in mijn boek ben jij zo nagemaakt als het maar kan.

Ook al woon ik al 17 jaar in een appartement, prefereer ik een appartement boven een rijtjes huis.
Potverdikke man je gaat toch niet pochen met dingen van je ouwe lui, en denk zeker niet dat je boven anderen staat.
Dat is fout!

Ik kom van niks! Woon de laatste jaren in 1 van de betere buurten van de hoofdstad, heb genoeg geld maar ga net zo graag ff eten in slotervaart bij het restaurant van me ouwe gabber of bij de Mc donnalds in kinkerbuurt.

Ben geen nagemaakte en heb een hekel aan die het wel zijn.

En xyxyx ofzo, in mijn boek ben jij zo nagemaakt als het maar kan.

ik snap je standpunt. de discussie verliep daarna, al iets "meer" genuanceerd hoor.;)
eindconclusie voor wat betreft de persoonlijke discussie, is door xyxyx erkend, dat het gevoel echt te moeten werken voor de centen, niet als noodzaak door hem zal worden ervaren wanneer hij de arbeidsmarkt ingaat.

Dat is fout!

Ik denk helemaal niet dat ik boven anderen sta. Mijn punt was dat er in wijken waar mensen gemiddeld minder verdienen door een lage opleiding meer mensen wonen waarmee je sneller gezeik krijgt dan met hoger opgeleide mensen.

Voor alle mensen die keihard werken om hun rijtjeshuis te financieren en wel normaal omgaan met andere mensen heb ik alle respect van de wereld. Helaas zitten er ook mensen bij die verstandelijk beperkt zijn en daardoor incapabel zijn op een normale manier met lastige situaties om te gaan. Dat percentage is hoger in rijtjeshuizen dan in appartementen (van dezelfde prijs categorie) en omdat ik afgelopen 2 jaar nogal wat problemen gehad heb met rijtjeshuis bewoners zou ik voor een appartement zou kiezen.

Terug
Naar boven