MuscleMeat

Armen lopen achter

Apoc

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben terug aan het komen van een schouderblessure, maar heb door het weinig tot niet kunnen trainen veel massa verloren. Met name op de armen is het echt erg (van 38 cm naar 33 cm :( )
Wat is volgens jullie de beste wijze om de armen weer goed te kunnen trainen zonder dat ik de schouder overbelast?

zorgen dat je schouderblessure helemaal verholpen is.

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
zorgen dat je schouderblessure helemaal verholpen is.

Volgens de fysio is de schouder helemaal verholpen, maar moet ik gewoon langszaam opbouwen. Ik wil dus eigenlijk weten op welke manier ik de armen goed kan trainen zonder dat ik de schouders extreem ga belasten.

Strikte reps. Zo min mogelijk compenseren met andere lichaamsdelen en dus daarmee ook je schouders. Ik denk dat er flink te curlen valt.

concentration curls
preachers curls
nodige kabel werk
etc

Veel melk drinken;)

Apoc zei:
Volgens de fysio is de schouder helemaal verholpen, maar moet ik gewoon langszaam opbouwen. Ik wil dus eigenlijk weten op welke manier ik de armen goed kan trainen zonder dat ik de schouders extreem ga belasten.

en volgens jezelf?
Ik ga er van uit dat je tijdens je fysio uurtjes ook opgebouwd hebt met de belasting van je schouder.
Dat moet je nu dus ook doen. wennen.
Daarnaast denk ik dat de vraag wat je (in het begin) NIET moet doen ook belangrijk is. Je hebt de blessure niet voor niets gekregen. Probeer voor jezelf na te gaan wat er toe heeft kunnen leiden dat je een blessure hebt gekregen. (Nee een zware blessure komt niet vanzelf, echt je eigen schuld :D)
Bedenk dan wat je in de plaats van die oefeningen/volumes/intensiteit/lichaamshouding etc anders moet gaan doen.

In principe ga ik uit van compound oefeningen als basis van een schema en zijn spiergroepspecifieke oefeningen (barbellcurls, extensions, raises e.d.) aanvulling (maar daarom niet per definitie minder belangrijk)
In eerste instantie zou ik deze dus gewoon kicken, om de extra belasting te voorkomen. Je kunt een dubbeltje maar een keer uitgeven en is het dus kiezen tussen ego (barbellcurls) en verstand (deadlifts)

succes met je herstel!

• Topic Starter Topic Starter
Je zal het niet geloven maar ik heb de blessure gekregen toen ik dus niks aan het doen was. Waarschijnlijk speelde het al iets langer, maar de echte klachten kwamen pas op de rustdagen. De exacte aanleiding is dus een beetje moeilijk te traceren. Ik zal inderdaad even nalopen welke oefeningen ik heb opgevoerd qua intensiteit, die mogelijk hebben kunnen leiden tot de blessure. Thnx voor de reacties in ieder geval.:cool:

Apoc zei:
Je zal het niet geloven maar ik heb de blessure gekregen toen ik dus niks aan het doen was. Waarschijnlijk speelde het al iets langer, maar de echte klachten kwamen pas op de rustdagen. De exacte aanleiding is dus een beetje moeilijk te traceren. Ik zal inderdaad even nalopen welke oefeningen ik heb opgevoerd qua intensiteit, die mogelijk hebben kunnen leiden tot de blessure. Thnx voor de reacties in ieder geval.:cool:

je rustpatroon, verder dagbesteding (werk, aantal zittende uren etc :D), houding horen hier ook allemaal bij.

Zo lang ze maar de goeie kant uit lopen is er niks aan de hand.

Terug
Naar boven