XXL Nutrition

armen groeien bijna niet

Begin eens met een schema met focus op je armen. 3x7 waar je de laatste 2 sets er alles uit perst.

• Topic Starter Topic Starter
Begin eens met een schema met focus op je armen. 3x7 waar je de laatste 2 sets er alles uit perst.
ik weet niet hoe maar er is nu 1.3cm bij gekomen. het lag dus aan de intensitijd. mn schouders doen het wel goed op high reps. maar kwa armen moet ik dus zwaar gaan. ik doe nu ook 14kg meer op mn pressdown.
ben ook paar kilo zwaarder. maar het is geen vet

Wat ook lekker is, is na je 3x7. nog eff pompen met steeds iets lichter gewicht

vertel me hoe ik de neuromusculaire verbinding kan vangen, ik buig stom en voel de biceps niet

oh en mn foto is een oude foto
push
tricep pushdown 5xpiramide 15reps naar 5 reps.

lu raises 5x15

db chest press 6x6

incline db fly 3x15

jm press 3x15

power shrugs 6x20

db shrugs 4x20

side raise static holds 4x 1minuut.

pull

rackpulls 5x5

rear delt fly 5x15

seated incline db row( naar nek toe ) 5x15

pullups 10x10

lat isolation (geen idee hoe die heet) 5x8

back extention 2x35

T bar row 5x8

leg
trap bar deadlift piramide 5sets

hamstring curl 5x12

qaud extentie 5x5

leg press 6x6

calve raise 5x30
Wat een volume maat, probeer eens je trainingschema om te gooien. En ook zie ik nergens arm oefeningen

Het is geweldig dat je actief bezig bent met je training en voeding om je doelen te bereiken. Het feit dat je al sterke triceps hebt, kan een goede basis zijn voor het opbouwen van meer spiermassa in je armen. Hier zijn enkele tips om je armomvang te vergroten:

1. Meer Volume: Als je vooral traint in de hogere herhalingsranges, kan het gunstig zijn om af en toe in de lagere rep ranges te trainen met zwaardere gewichten. Dit kan helpen bij spiergroei. Overweeg om compoundoefeningen zoals bankdrukken en pull-ups op te nemen, naast je isolatieoefeningen.
  2. Focus op Verscheidenheid: Verandering van oefeningen kan helpen bij spierstimulatie. Probeer verschillende tricepsoefeningen en bicepsoefeningen om alle delen van je armen te activeren.
  3. Progressieve Overbelasting: Het verhogen van de weerstand in de loop van de tijd is essentieel voor spiergroei. Probeer regelmatig het gewicht te verhogen of het aantal herhalingen te verhogen om je spieren uit te dagen.
  4. Aandacht voor voeding: Het feit dat je je voeding aanpast is een goede stap. Zorg ervoor dat je voldoende calorieën en eiwitten binnenkrijgt om spiergroei te ondersteunen. Het eten van gezonde koolhydraten, eiwitten en vetten is belangrijk voor algemene groei.
  5. Aandacht voor onderarmen: Omdat je aangeeft dat je onderarmen dun zijn, overweeg het opnemen van specifieke onderarmtraining. Oefeningen zoals wrist curls kunnen helpen bij het opbouwen van de onderarmspieren.
  6. Voldoende Herstel: Zorg ervoor dat je spieren voldoende tijd krijgen om te herstellen. Trainen met een splitschema zoals P P L (Push, Pull, Legs) kan helpen om de spieren voldoende rust te geven tussen de trainingen.
  7. Geduld en Consistentie: Het opbouwen van spiermassa kost tijd. Blijf consistent in je training en voeding en wees geduldig.
Ten slotte kan het raadzaam zijn om een personal trainer te raadplegen, vooral als je specifieke aandachtspunten hebt zoals het vergroten van de armomvang. Een professional kan je helpen bij het aanpassen van je trainingsprogramma en je de juiste technieken aanleren.

Ik had hetzelfde en sinds ik veel meer koolhydraten eet groeien ze behoorlijk veel sneller. neem niet extra veel eiwitten oid maar gewoon veel brood. +- 8 extra. in een eerder bericht staat dat je over het geehl meer moet aankomen om die extra cm te krijgen. dit is helaas wel correct naar mijn idee. tenzij je echte weinig reps maakt met veel gewicht.

Je doet amper arm oefeningen.
Meer triceps op push dag, meer biceps op pull dag. Op legdag zelfs eventueel lagere intensiteit van beiden. Over vier tot zes weken herbeoordelen.

Als je aankomt en de rest groeit wel maar niet je armen, dan doe je òf te weinig oefeningen voor je armen, òf je hebt gewoon genetisch pech wat betreft die spiergroep.

Terug
Naar boven