MuscleMeat

Arnold's Methode - Trainingsschema

Anoniem_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hallo allemaal,

omdat ik deze zomer keihard wil gaan bulken etc. heb ik besloten om Arnold Schwarzenegger's boek Encyclopedia of Modern Bodybuilding gaan lezen.

Aangezien ik supergemotiveerd ben om straks te gaan bulken ben ik ook al met trainingsschema bezig.

Nu vroeg ik me af, is dit enorme overkill? Of is dit te doen voor een beginner?
Ben een luie student die veel vrije tijd heeft, zeker als mn eerste jaar zo is afgelopen. En ga ook een perfect voedingsschema maken.

Wat denken jullie? En heeft iemand ervaring hiermee?

2n1s0zl.jpg

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Schema uit het boek overgenomen in Excel trouwens.

Enorme overkill!!! inderdaad.

snap zulk soort schemas echt niet :rolleyes::rolleyes:

En dit komt van Arnold?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kan ook 5 of 4 keer per week trainen en dan gewoon doorrekenen zegmaar...

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:04 ----------

Enorme overkill!!! inderdaad. En dit komt van Arnold? Je bent hier zo mee overtraint.

ja dit komt van arnold. schema om mee te beginnen :eek:

Arnold was wel een uitzondering. Maar dit raad je beginners toch niet aan:rolleyes:

Ik wacht nog ff op andere reacties maar anders verdeel ik het over 4 dagen. Dan is het wel te doen lijkt me.

weltrusten

veel te veel:s

Arnold werkt op sap.

maar hij schrijft een boek over beginnen met bodybuilding en dan speelt dat meteen al een rol? of zou het gewoon een voorbeeld zijn ofzo.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

jr474j.jpg

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

die oefeningen staan er ook precies bij zoals ik aangaf in dat schema vanboven

Het is niet omdat hij er een boek over schrijft dat het goed is.

Dacht ik eindelijk een goed boek over bodybuilding gevonden te hebben krijg je zoiets :(

Hij schrijft vanuit zijn ervaring.
Bij hem werkte het (wss omdat hij ook aan de AAS ed zat = sneller herstel).
Hij kan het wel gaan aanpassen aan andere maar dan schrijft hij niet meer vuint zijn eigen ervaring en is het niet meer zijn encyclopedie...

---------- Toegevoegd om 09:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:50 ----------

Dacht ik eindelijk een goed boek over bodybuilding gevonden te hebben krijg je zoiets :(

Je hebt helemaal geen boeken nodig als je DBB hebt ondekt!:D

Die vrijdag! :roflol: Ben je 3 uur mee bezig man..

Arnold snapt er niet veel van Of hij wil dat niemand groot wordt. Of probeert dit de beginners aan te smeren zodat die opgeven en de echte doorzetter wel zn doel bereikt door verder te kijken, en zo de maandag en en de ff snel-gespierd-worden gastjes uitsterven @ the gym.

Laatst bewerkt:
Inderdaad: wat een BS-schema!

En ik dacht dat ik een zwaar programma had met 2x per week 3 compounds achter elkaar + 2/3 isolatie-oefeningen en een dag 8/9 ondersteunende of isolatie-oefeningen ... :D

het is best dat je een 4 split schema maakt
en voor elke dag 2-3 verschillende spiergroepen.
vb
maandag: biceps en rug
dinsdag: benen en buik
donderdag: schouders en onderarmen
vrijdag: borst en triceps

gwn netjes verdelen en kijken wat bij jou het best past!
ik heb ook zo'n schema en voelt erg goed aan!

Het zal vast wel werken als je de hele dag hebt om te trainen met alle rust, voeding en juice die je wilt. Als beginner zou ik wat rustiger beginnen. Maak jezelf sterker met compount oefeningen en neem voldoende rust.

Hehe moet je dan es naar zijn competition excercise program kijken
bijv shouders:
Triset
Front machine press (4x10)
Dumbbell lateral raises(4x10)
Bent-over lateral raises(4x10)

triset
Barbell press(4x10)
Cable side laterals(4x10)
lying incline laterals(4x10)

triset
front barbell raises(4x10)
seated cable rear laterals(4x10)
shrugs(4x10)

Arnold is inderdaad een uitzondering. In mijn ogen is het geen overkill, als je de kneepjes van het vak al wat kent, maar als beginneling zou ik eerder een basic compound schema gaan volgen. 3 x per week. Daarbij trainde arnold soms ook 2 maal per dag als ik me niet vergis. Succes..

Terug
Naar boven