XXL Nutrition

Arrogante Franstaligen komen met nieuwe eisen

Peiling Peiling Moet Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen?

• Ja, België is een hopeloos land geworden. Een onafhankelijk Vlaanderen is de enige juiste keuze

Stemmen: 28 66,7%
  • Nee, ik ben nog een Belgicist in hart en nieren, zelfs als de Walen met mijn voeten blijven spelen z

Stemmen: 5 11,9%
  • Ik ben Nederlander en de Belgische politiek interesseert mij niet

Stemmen: 9 21,4%

• Totaal stemmers
    42

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
Nieuwe eisen Franstaligen

19.11.2007 11.32u - Een aantal kranten brengt het “goede nieuws” dat de Franstaligen opnieuw bereid zouden zijn tot onderhandelen. “Er is weer hoop,” kopt Het Laatste Nieuws. De Franstalige partijvoorzitters vragen nochtans niets anders dan een Vlaamse buiklanding. “Om het vertrouwen tussen de gemeenschappen te herstellen” eisen de Franstaligen onder meer een ‘onderhandelde oplossing’ voor Brussel-Halle-Vilvoorde. Burgemeesters Willy De Waele en Leo Peeters wezen de vraag om opnieuw te onderhandelen over B-H-V, nu de kieskring in de bevoegde Kamercommissie eindelijk is gesplitst, onmiddellijk af. Maar denken alle Vlaamse partijen daar zo over? Veelzeggend is de – door Leterme ingefluisterde? - reactie van CD&V-burgemeester Michel Doomst, die aangaf dat “er zonder twijfel ooit opnieuw zal moeten gepraat worden over Brussel-Halle-Vilvoorde”.

De overige eisen zijn al even absurd. Zo vragen de Franstaligen een ‘oplossing’ voor de niet-benoemde burgemeesters van de faciliteitengemeenten én de plechtige belofte van de Vlamingen dat zij nooit meer hun numerieke meerderheid zullen gebruiken. Allen eisten bovendien dat de “solidariteit tussen de Belgen” – lees: de Vlaamse miljardentransfers naar Wallonië – behouden blijft.

Het stilzwijgen van de Vlaamse onderhandelaars laat alvast niet veel goeds verhopen. Het valt te vrezen dat Vlaanderen afstevent op een regering die vertrekt zonder een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde en zonder garanties voor een staatshervorming. [Link niet meer beschikbaar]
Vooral dat vetgedrukte is toch te gek voor woorden? Democratie aan banden leggen voor het behoudt van een kunstmatig en mislukt land? Zijn ze daar helemaal gek aan het worden?

Je zou toch verwachten dat ze nu eindelijk tenminste deels door de knieën zouden gaan , maar nee hoor, alle eisen blijven gewoon hetzelfde. Wanneer gaat dat volkje eindelijk eens inzien dat Vlamingen in de meerderheid zijn en zij, en niet wij, daarom wel eens wat toegevingen mogen gaan doen?

Het valt te verwachten dat als er uit deze puinhoop ooit een regering zal komen, het een lelijk monstertje zal zijn dat totaal geen slagkracht zal hebben en constant zal botsen over dringende beslissingen die genomen moeten worden. Voor mij is het dan ook duidelijk dat er met deze mensen niet te praten valt en er een soort Vlaamse stroming moet komen die op termijn gewoon de onafhankelijkheid zelf uitroept.

Het enige probleem - waar tot op heden nog niemand een oplossing voor heeft - is Brussel. Hoewel het geografisch in Vlaanderen ligt, is het deel van België en dus deel van Wallonië. Dat los je zo maar niet eenvoudig op. Ik heb zelf al zitten denken aan een Brussel dat los staat van Vlaanderen en Wallonië, maar heb vervolgens moeten vaststellen dat zelfs dat geen realistische uitweg is. Vlaanderen en Wallonië hebben baat bij het behoud van Brussel, en dus blijf je zitten met een complex systeem.

Erg objectieve bron heb je daar :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Erg objectieve bron heb je daar :rolleyes:
Bron maakt niets uit want wat er in staat klopt gewoon. Waarom zou ik het VB niet als bron mogen gebruiken, het thema is blijkbaar taboe op andere sites. Janken jullie ook steeds als hier een artikel van GeensT, Elsevier, of ander niet-linkse media als bron gebruikt wordt? Inhoudelijk ingaan op de discussie is blijkbaar moeilijker dan zeuren over een in dit geval irrelevant gegeven als een bron.

Kunnen we misschien eindelijk eens ophouden met dat gezeur over bronnen? Het gaat om de inhoud, en VB zijn geen leugenaars, hoewel ze het natuurlijk zo inpakken dat het beter klinkt voor hun zijde.

Kunnen we misschien eindelijk eens ophouden met dat gezeur over bronnen? Het gaat om de inhoud, en VB zijn geen leugenaars, hoewel ze het natuurlijk zo inpakken dat het beter klinkt voor hun zijde.

Dat maakt het natuurlijk wel op het randje van propaganda. Weet niet of je van deze sectie een sectie wil maken waar feiten worden verdraaid door politieke partijen.

Dat maakt het natuurlijk wel op het randje van propaganda. Weet niet of je van deze sectie een sectie wil maken waar feiten worden verdraaid door politieke partijen.
Actualiteit van linkse sites mag hier ook gepost worden. Het verschil ligt in het posten van programmastandpunten en persoonlijke opiniestukken van de parTeiders.

Zo zal een persoonlijk artikel van Wilders hier niet kunnen, maar als er gewoon rechts of links geörienteerde journalistiek geplaatst wordt, dan kan dat perfect. Dit is geen dictatoriaal/stalinistisch forum waar elke mening of citaat compleet verboden wordt en dus alleen het taboe versterkt. We moeten streven naar een balans tussen vrijheid van meningsuiting en eenzijdige berichtgeving. Ik denk dat we daar tot nu toe redelijk goed in geslaagd zijn, toch?

denk niet dat er hier nog veel mensen trappen in de 'propaganda' van het Vlaams Blok, daarvoor klinkt hun boodschap altijd iets te simplistisch.

we weten al langer dan vandaag dat wat die kerels te verkondigen hebben met een serieuze korrel zout moet genomen worden.

Om dan toch over de bron door te zeiken. Is er een vaststaand bewijs dat het onderstaande ook echt klopt? :

én de plechtige belofte van de Vlamingen dat zij nooit meer hun numerieke meerderheid zullen gebruiken.

Het enige probleem - waar tot op heden nog niemand een oplossing voor heeft - is Brussel. Hoewel het geografisch in Vlaanderen ligt, is het deel van België en dus deel van Wallonië. Dat los je zo maar niet eenvoudig op. Ik heb zelf al zitten denken aan een Brussel dat los staat van Vlaanderen en Wallonië, maar heb vervolgens moeten vaststellen dat zelfs dat geen realistische uitweg is. Vlaanderen en Wallonië hebben baat bij het behoud van Brussel, en dus blijf je zitten met een complex systeem.

brussel moet de hoofdstad worden van het uiteenvallende europa
en daarmee niet toebehoren aan belgie of wallonie of vlaanderen maar aan europa:cool:

dan kan vlaanderen en wallonie zijn eigen weg gaan

het ene als provincie bij nl en andere bij *&@FR^#^AN@%$CH@^%R 2834A @$%^n C2465He

sorry kan het niet uitspreken dat land

mooi lang stomme mensen land.... je weet wel

niet mijn belang als vlaming!

Om dan toch over de bron door te zeiken. Is er een vaststaand bewijs dat het onderstaande ook echt klopt? :

én de plechtige belofte van de Vlamingen dat zij nooit meer hun numerieke meerderheid zullen gebruiken.
HLN.be: belgie - MR wil meewerken aan staatshervorming (660512)

Verzoenend gebaar Vlamingen
De Franstaligen blijven van de Vlaamse partijen wel een verzoenend gebaar eisen. Michel verwees daarbij naar het gezamenlijk standpunt dat de Franstalige partijen vorige vrijdag innamen en waarbij ze een onderhandelde oplossing voor Brussel-Halle-Vilvoorde en een engagement vragen dat de Vlamingen hun numerieke meerderheid in het parlement niet meer zullen gebruiken.

Het verbaast me nog steeds dat mensen denken dat een partij als VB gewoon keihard zou staan te liegen. Het enige wat ze doen is alles mooi aankleden, om kiezers te lokken. Dat doen ze van alle partijen inderdaad het beste. Ze brengen steeds het slechte nieuws over de anderen en steeds goed nieuws over zichzelf. Populisme op zijn best, maar dat staat niet gelijk aan liegen en bedriegen.

haha waarom heb ik hier nog niet het woordje "(s)links" horen vallen.

Met de vraagstelling verraad je voor welke stelling je bent, kun je de vraag niet op een normale manier formuleren?(die 2de vraag toch)
En zou je geen tussenvraag stellen? Zoals: Ben je voor het behoud van het land? maar wil je meer rechten voor de regios?
Want wat ben je met de derde vraag?

En als je een bron geeft bij iets die nogal discussies kan uitlokken, geef dan een beter bron.

Graag de thread schoonhouden. Onnodig provoceren zoals in de eerste verwijderde postings kan leiden tot waarschuwingen (of strafpunten). Niet de zaken anders voorstellen dan ze zijn.

On with the show.

vraag: waarom brussel niet uitbreiden?

Ja, waarom niet Vlaams grondgebied weggeven alsof het niets is? Waarom grenzen maken? Waarom niet stukjes van Nederland Belgisch maken? Wat is dat nou voor vraag???

Waarom wel uitbreiden?
Van mij mogen de faciliteiten gemeenten waar meer dan de helft frans wordt gesproken bij Brussel.
Dat het eens en voor altijd geregeld wordt ipv al die nutteloze discussies.
En waar er een minderheid van franstaligen wonen de fransstalige(vlaams betaalde) scholen sluiten.
Want die goedbedoelde uitdoving komt er toch nooit.

Terug
Naar boven