AndroidHealthClinic

Arrogante Franstaligen komen met nieuwe eisen

Peiling Peiling Moet Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen?

• Ja, België is een hopeloos land geworden. Een onafhankelijk Vlaanderen is de enige juiste keuze

Stemmen: 28 66,7%
  • Nee, ik ben nog een Belgicist in hart en nieren, zelfs als de Walen met mijn voeten blijven spelen z

Stemmen: 5 11,9%
  • Ik ben Nederlander en de Belgische politiek interesseert mij niet

Stemmen: 9 21,4%

• Totaal stemmers
    42
Waarom wel uitbreiden?
Van mij mogen de faciliteiten gemeenten waar meer dan de helft frans wordt gesproken bij Brussel.
Dat het eens en voor altijd geregeld wordt ipv al die nutteloze discussies.
En waar er een minderheid van franstaligen wonen de fransstalige(vlaams betaalde) scholen sluiten.
Want die goedbedoelde uitdoving komt er toch nooit.

juist uitbreiden voor de reden die jij zegt, omdat de sociale realiteit in sommige gemeente niet anders is en omdat het dan nutteloos is van het tegenovergestelde te beweren.
Breid dus brussel uit tot faciliteitengemeenten.
Daarom big-t lijkt het mij dus zinvol om brussel uit te breiden.

een vraag waarop je blijkbaar geen antwoord kan geven.

denk dat BigT hier in z'n posts daar al meerdere malen een antwoord op gegeven heeft,
sommige zaken al met handen en voeten uitgelegd heeft en jij -aan jouw posts te lezen- altijd gewoon een beetje wil dwarsliggen no matter what.

De Walen blijven maar eisen stellen terwijl ze niets te eisen hebben...

Ze kunnen beter wat dimmen als ze toch zo graag nog een Belgiê willen...

Wat me Brussel idd...

denk dat BigT hier in z'n posts daar al meerdere malen een antwoord op gegeven heeft,
sommige zaken al met handen en voeten uitgelegd heeft en jij -aan jouw posts te lezen- altijd gewoon een beetje wil dwarsliggen no matter what.

tja, hij probeert mij van zijn standpunt te overtuigen, ik van de mijn, normaal toch?
Ben je nu toch ook mee bezig en ik ook?

show me.

"Ja, waarom niet Vlaams grondgebied weggeven alsof het niets is? Waarom grenzen maken? Waarom niet stukjes van Nederland Belgisch maken? Wat is dat nou voor vraag"

hij snapte mijn vraag niet want zijn vragen hebben weinig met mijn vraag te maken en zal dan op zijn vragen antwoorden:
Ja, waarom niet Vlaams grondgebied weggeven alsof het niets is? Dat heb ik niets gezegd, maar bekennen dat daar meer franstaligen zitten en miss iets van staatshervorming uit de bus halen zou miss het begin kunnen zijn van een compromis.
Waarom grenzen maken? Als je het over de taalgrens hebt is dat indd een idioot idee van die ooit te hebben gemaakt. Als je het over provinciegrenzen hebt is heeft het te maken met afstand die per dag te paard kon worden gemaakt.
"Waarom niet stukjes van Nederland Belgisch maken?" Mocht het blijken dat er een gans deel is met belgen, waarom niet, maar dit is de sociale realteit denk ik niet dus waarom zich die vraag stellen of dat landdeel.
"Wat is dat nou voor vraag". Ik stelde die vraag omdat het belachelijk is te zeggen aan Vlamingen van 'kijk, dit is Vlaanderen' terwijl een meerderheid frans spreekt.

Laatst bewerkt:
juist uitbreiden voor de reden die jij zegt, omdat de sociale realiteit in sommige gemeente niet anders is en omdat het dan nutteloos is van het tegenovergestelde te beweren.
Breid dus brussel uit tot faciliteitengemeenten.
Daarom big-t lijkt het mij dus zinvol om brussel uit te breiden.
En binnen 10 jaar nog wat verder, en dan nog wat verder en nog wat... en waar ligt de grens? Want franstaligen blijven gewoon naar de randgemeenten trekken. Nee, de gemeenten moeten niet veranderen, die waren Vlaams, de inwoners moeten Nederlands leren. Ik ga toch ook niet in Duits-België wonen om vervolgens in hele gemeenten nederlands te gaan spreken en vervolgens te eisen dat die gemeenten Vlaams gebied moeten worden?

En nooit is het in de omgekeerde richting gegaan. Walen/franstaligen nemen graag Vlaams grondgebied in beslag, dat is al decennia zo. Maar owee als de Vlamingen iets eisen waar ze recht op hebben.

Het punt is dat er helemaal niets in ruil kan komen voor BHV. Zoals ik al meerdere malen heb herhaald is de splitsing van BHV gewoon een rechtzetting van een foute toestand. De huidige situatie is juist oneerlijk. Waarom zou je iets af moeten geven voor iets waar je sowieso volgens de wet recht op hebt.

Als Vlamingen nu iets in ruil geven hebben de Walen iets gewonnen, zo eenvoudig is het. Dit terwijl ze al zoveel geld krijgen, al zoveel de baas spelen als minderheid. Het wordt dringend tijd dat de Walen zich wat nederiger gaan opstellen (vooral CDH).

Maar ik merk dat heel dit verhaal gewoon niet tot je doordringt, is het omdat je zelf Waal bent, franstalig Brusselaar, of gewoon die hard belgicist, ik weet het niet. Maar ik ga niet blijven uitleggen waarom de Vlamingen gelijk hebben, er zijn genoeg mensen die het met mij eens zijn. Vreemdgenoeg is het in België meestal de minderheid die uiteindelijk het gelijk haalt, vaak eerder door halsstarrigheid/dwarsliggen dan door democratische overwinning.

Die faciliteiten gemeenten zijn toch al frans en die mensen ga je nu niet meer verplichten om nederlands te praten (kun je trouwens moeilijk)

Beter zouden de vlamingen daarvoor veel moeten vragen.

Vooral dat vetgedrukte is toch te gek voor woorden? Democratie aan banden leggen voor het behoudt van een kunstmatig en mislukt land? Zijn ze daar helemaal gek aan het worden?

Je zou toch verwachten dat ze nu eindelijk tenminste deels door de knieën zouden gaan , maar nee hoor, alle eisen blijven gewoon hetzelfde. Wanneer gaat dat volkje eindelijk eens inzien dat Vlamingen in de meerderheid zijn en zij, en niet wij, daarom wel eens wat toegevingen mogen gaan doen?

Het valt te verwachten dat als er uit deze puinhoop ooit een regering zal komen, het een lelijk monstertje zal zijn dat totaal geen slagkracht zal hebben en constant zal botsen over dringende beslissingen die genomen moeten worden. Voor mij is het dan ook duidelijk dat er met deze mensen niet te praten valt en er een soort Vlaamse stroming moet komen die op termijn gewoon de onafhankelijkheid zelf uitroept.

Kerel, je bron is het Vlaams Blok (oeps, pardon, Vlaams Belang), ja je weet wel, die jongens die veroordeeld werden voor racisme !

Sorry, maar dat is geen objectieve bron en het stoot me tegen de borst dat zo'n ingewikkelde problematiek tot "miljardentransfers" wordt herleid.

Tot nader order zijn de franstaligen in ons land een minderheid die grondwettelijk beschermd worden, op dezelfde manier als de Vlamingen trouwens. Deze regeling geldt in beide richtingen, dus roep maar niet te hard dat ze dient afgeschaft te worden.

Ik zie het zo al voor me; eerst gaat Vlaams Blok de Walen buitengooien en daarna volgen dan vanzelf alle andere "ongewenste" bevolkingsgroepen....

Mooie toekomst.

Gelukkig loopt het niet zo'n vaart en zullen de politici van de andere partijen dienen in te zien dat er voor bepaalde problemen (sociale zekerheid, vergrijzing, werkloosheid,...,) structurele oplossingen dienen te komen zodat de voedingsbodem voor het Vlaams Blok kan worden weggenomen.

(Ondergetekende gebruikt opzettelijk Vlaams Blok ipv Vlaams Belang, mijn insziens betreft het hier nl nog steeds dezelfde racistische en veroordeelde partij, Salonfähig of niet).

Gr

B.

Kunnen we misschien eindelijk eens ophouden met dat gezeur over bronnen? Het gaat om de inhoud, en VB zijn geen leugenaars, hoewel ze het natuurlijk zo inpakken dat het beter klinkt voor hun zijde.

Het is niet geheel on topic maar nu frons ik de wenkbrauwen...

VB geen leugenaars ?

In politiek bestaat geen zwart wit, enkel grijs.

Ik vind alvast dat hun discours echt wel beperkt blijft tot criminaliteit en dat hun uitspraken daaromtrent louter manipulatief zijn... Met cijfers en statistieken kan je immers alles bewijzen.

Ik blijf erbij dat een politieke partij wiens core business bestaat uit de "uitsluiting" van mensen, verkeerd bezig is.

Dat is natuurlijk enkel mijn mening.

Maar aan de andere kant ben ik het wel eens met een harde aanpak van criminaliteit, gecombineerd met een flinke dosis preventie. Ik heb het niet zo op straatschoffies die me naroepen en mijn geld willen. Gelukkig is dat een minderheid maar spijtig genoeg verpesten zij het voor een meerderheid.

On topic; De oplossing voor alle BHV-problemen lijkt me eenvoudig; 1 nationale kieskring. Zo kunnen wij ook politici verkiezen in Wallonië en omgekeerd.

Die faciliteiten gemeenten zijn toch al frans en die mensen ga je nu niet meer verplichten om nederlands te praten (kun je trouwens moeilijk)

Beter zouden de vlamingen daarvoor veel moeten vragen.

Wat is er mis met tweetalig zijn ?

Dus, jawel, laat hen maar Nederlands leren. Zou een mooie geste zijn.

Er is geen probleem met tweetalig zijn. Maar als er blijvend problemen zullen zijn zouden we het beter zo oplossen.

Denk je nu echt dat ze nl gaan leren?

Kerel, je bron is het Vlaams Blok (oeps, pardon, Vlaams Belang), ja je weet wel, die jongens die veroordeeld werden voor racisme !

Sorry, maar dat is geen objectieve bron en het stoot me tegen de borst dat zo'n ingewikkelde problematiek tot "miljardentransfers" wordt herleid.

Tot nader order zijn de franstaligen in ons land een minderheid die grondwettelijk beschermd worden, op dezelfde manier als de Vlamingen trouwens. Deze regeling geldt in beide richtingen, dus roep maar niet te hard dat ze dient afgeschaft te worden.

Ik zie het zo al voor me; eerst gaat Vlaams Blok de Walen buitengooien en daarna volgen dan vanzelf alle andere "ongewenste" bevolkingsgroepen....

Mooie toekomst.

Gelukkig loopt het niet zo'n vaart en zullen de politici van de andere partijen dienen in te zien dat er voor bepaalde problemen (sociale zekerheid, vergrijzing, werkloosheid,...,) structurele oplossingen dienen te komen zodat de voedingsbodem voor het Vlaams Blok kan worden weggenomen.

(Ondergetekende gebruikt opzettelijk Vlaams Blok ipv Vlaams Belang, mijn insziens betreft het hier nl nog steeds dezelfde racistische en veroordeelde partij, Salonfähig of niet).

Gr

B.

Beste post sinds dagen!

VB geen leugenaars ?

Ik vind alvast dat hun discours echt wel beperkt blijft tot criminaliteit en dat hun uitspraken daaromtrent louter manipulatief zijn... Met cijfers en statistieken kan je immers alles bewijzen.

Ik blijf erbij dat een politieke partij wiens core business bestaat uit de "uitsluiting" van mensen, verkeerd bezig is.

Maar aan de andere kant ben ik het wel eens met een harde aanpak van criminaliteit, gecombineerd met een flinke dosis preventie. Ik heb het niet zo op straatschoffies die me naroepen en mijn geld willen. Gelukkig is dat een minderheid maar spijtig genoeg verpesten zij het voor een meerderheid.

On topic; De oplossing voor alle BHV-problemen lijkt me eenvoudig; 1 nationale kieskring. Zo kunnen wij ook politici verkiezen in Wallonië en omgekeerd.

:thumb::clap::thumbs::thumbup::bow2:

die oplossing heb ik hier ook al op het forum voorgesteld: 1 nationale kieskring en alles meertalig en dan een administratie in elke taal elk gevestigd in hun taalgebied en dan brussel een engelse administratie ofzo.
Gewoon de taal loskoppellen van het grondgebied.

Dat maakt het natuurlijk wel op het randje van propaganda. Weet niet of je van deze sectie een sectie wil maken waar feiten worden verdraaid door politieke partijen.

Ik denk dat mensen voor zichzelf moeten kunnen denken, Eric. Dus kritisch zijn wat betrefd bronnen..

VB geen leugenaars ?

Dat bedoel ik, ze zullen nooit zwart op wit staan te liegen, hun credibiliteit en populisme is een van hun grootste troeven in hun campagnes. Zelden zie je in het Vb gesjoemel zoals je dat bij de PS en SPA hebt gezien. Dat vind ik bij hen wel een positief punt, ze zijn op dat gebied eerlijk tegenover de burger.

Ik zou het een eenzijdige partij noemen, maar hun opmerkingen over de laksheid waarmee de traditionele partijen omgaan met criminelen in dit land zijn wel correct.

Tja uitsluiting... tegenwoordig zijn ze al lang niet meer zo racistisch als vroeger, maar je hebt gelijk, het is fout om je partij teveel te richten op een bepaalde groep van mensen, dat is een negatieve manier om een boodschap over te brengen, zelfs al heb je in je standpunten dan nog af en toe groot gelijk.

Juist, en die aanpak is in het verleden veel te licht geweest. Nu moeten we het ook niet helemaal omslaan, maar als je ziet dat je in Belgie mensen kan dood slaan en er af komt ZONDER gevangenisstraf, tja, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?

Het probleem hiermee is dat de kans dat Franstaligen hierdoor veel meer extra stemmen krijgen, dan dat Vlamingen extra stemmen krijgen groot is. Bovendien vind ik het vreemd om voor iemand te stemmen waar je weinig over weet. wat weten wij Vlamingen nu over franstalige politici en omgekeerd? Let's face it, we zijn uit elkaar gegroeid en zijn eigenlijk nu al twee landen die naast elkaar leven.

credibiliteit en populisme in één zin...

Hmz... 't Is maar hoe je credibiliteit opvat... Ik heb er iig een heel andere notie van. Als in 'de waarheid' zoals die gepresenteerd wordt.

may I remind:
"rechts is 'gelukkiger' dan links...."

Blech... Smerige propaganda met een wetenschappelijk sausje om partij ideologiën een schijn van 'bewezenheid' te geven. Heel 'credebiel'
Mocht hopen dat we dat tijdperk eens gingen verlaten.

Dat doet haast elke politieke partij hoor. Kijk maar bij jullie naar de VVD en SP. Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar veel zaken die over het belang gezegd worden zijn gewoon laster. De partij is al heel erg veranderd, alleen jammer dat ze altijd met dat racistische tintje blijven lopen, zullen ze nooit kwijtgeraken (tenzij de harde kern de partij verlaat).

Dat doet haast elke politieke partij hoor. Kijk maar bij jullie naar de VVD en SP. Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar veel zaken die over het belang gezegd worden zijn gewoon laster. De partij is al heel erg veranderd, alleen jammer dat ze altijd met dat racistische tintje blijven lopen, zullen ze nooit kwijtgeraken (tenzij de harde kern de partij verlaat).

die nieuwe generatie is niet veel beter hoor, ik zie genoeg studentenverenigingen hier, die nauw verbonden zijn met het Vlaams blok en na een debat niet vies zijn van schunnige, rascistische praat en een vechtpartijtje, veel van die gasten zijn nota bene de latere opvolgers van de kopstukken die nu in de politiek zitten.

Yep, en dat wil ik best aannemen. Logisch ook dat dat profiel van die partij ook niet zomaar veranderd. Toch heb je in het Vb (net als in de SPA en Groen!) een harde en zachtere kern. Je hebt er extremen en je hebt gewone mensen die willen dat er goed beleid komt. Ik zou zeker niet heel het Belang over één kam scheren. Maar zoals gezegd, en daar hebben jullie gelijk, de negatieve sfeer rond die partij zal hen blijven achtervolgen en dat maakt hen vrij kansloos om in de regering te komen of zelfs vanuit de oppositie serieus genomen te worden, wat soms wel eens jammer is, bijvoorbeeld wanneer een parTid met een echt goed voorstel komt.

Het probleem hiermee is dat de kans dat Franstaligen hierdoor veel meer extra stemmen krijgen, dan dat Vlamingen extra stemmen krijgen groot is. Bovendien vind ik het vreemd om voor iemand te stemmen waar je weinig over weet. wat weten wij Vlamingen nu over franstalige politici en omgekeerd? Let's face it, we zijn uit elkaar gegroeid en zijn eigenlijk nu al twee landen die naast elkaar leven.

Bwa veel meer is denk ik niet waar, vergeet niet, in de meeste faciliteitengemeente is het ook al zo dus zal het in een paar andere gemeentes zijn dat er een paar duizenden mensen meer op franstaligen zullen stemmen, anderzijds zullen er ook een paar honderden mensen allicht, misschien duizenden maar denk van niet, die ook op vlaamse politici zullen stemmen.
En dat zou bhv oplossen.

Dat rascisme boeit me in deze niet. Zijn ze weinig origineel in trouwens. Het ging me om het gebruik van wetenschappelijk materiaal om de ideologie te onderbouwen.

Credibiliteit is credibiliteit. Het boeit me geen **** wat iemand wil, als het op zo'n manier lijkt te moeten, give em hell.
Een dergelijk statement als er in dat artikel gemaakt werd; walgelijk, echt, ik heb d'r geen woorden voor. Het stukje klassieke 'verdraaiing' dat daarin wordt toegepast heb ik z'n weerga nog niet vaak zien hebben eigenlijk. Letterlijk ALLES wat in het stuk beweerd werd, is op z'n minst uit de context van het onderzoek gerukt. Een titel die het heeft over 'geluk' vind ik ronduit liegen.

Je hebt recht op je partijkeuze, maar een kritische houding is naar alles toe belangrijk. Ook al doen alle partijen het, DAN NOG zou iig de minder extreme kant van de partij laaiend over zo'n grof misbruik van wetenschappelijk onderzoek MOETEN zijn. Dergelijke interne kritiek is immens belangrijk voor wat dan ook. Politiek, bedrijfswereld, medische wereld, religie etc etc etc.
Mocht de partij waar ik me het meest verpersoonlijkt mee voel zo'n stunt uithalen, dan mag ik hopen dat jij me er op wijst.

Iedereen met een gram verstand moet toegeven dat dit een leugenachtig stuk baggerjournalistiek is.

Terug
Naar boven