AndroidHealthClinic

AS en veel cardio

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
Stel je voor je bent aant kuren...
en je gaat cutten en keihard actief aan de cardio....

Dan vraag ik me eerlijk gezegd af, of dit niet extra belastend is voor je hart...

AS is natuurlijk al slecht voor je hart, maar door het vele cardio ernaast misschien wel extra belastend???

jw

Die vraag kun je ook stellen over extra veel en extra zwaar trainen met gewichten, wat denk je dat er met je hartslag en je bloeddruk gebeurt wanneer 300 kilo op je legpress hebt.

jweigeman zei:
Stel je voor je bent aant kuren...
en je gaat cutten en keihard actief aan de cardio....

Dan vraag ik me eerlijk gezegd af, of dit niet extra belastend is voor je hart...

AS is natuurlijk al slecht voor je hart, maar door het vele cardio ernaast misschien wel extra belastend???

jw
Als je massa pakt pak je ook zwaarder in gewichten dus belast je je hart ook extra.en voor de rest geef je al een antwoord op je eigen vraag ;)

MightyDuck zei:
Die vraag kun je ook stellen over extra veel en extra zwaar trainen met gewichten, wat denk je dat er met je hartslag en je bloeddruk gebeurt wanneer 300 kilo op je legpress hebt.
Was me voor [Afbeelding niet meer beschikbaar]

mijn hart gaat iig flink te keer na een flinke set van een grote spiergroep

• Topic Starter Topic Starter
tuurlijk heb je een hoge hartslag als je flink met ijzer aant smijten bent...
Ik bedoel alleen, wanneer je bijvoorbeeld hartslag gerelateerd gaat trainen en de hele tijd een hoge hartslag aanhoud om vet te verbranden dan je relatief gezien constant op een veel hogere hartslag... met minder fases met rust.
Zodoende lijkt het me nog VEEL slechter als je gaat cutten tijden AS gebruik...

waarom zou AS slecht zijn als je cardio doet.
meer rode bloedlichaampjes-->meer uithoudingsvermogen.
wielrenners gebruiken toch ook AS.

als je je hart gaat vergelijken met de motor van een auto zou cardio beter zijn

vergroting...?

Wat je bedoelt (denk ik) en waar dus nog niemand is in geslaagd een antwoord op te geven is:
Dat omdat je hart ook een spier is deze ook groeit door AS en dit wellicht wel nog meer groeit door erg intensieve cardio.

Je kunt hartslag gerelateerd vetverbranden door op 60-70% van MHf te zitten wat mischien wel veiliger is in dit geval,
dan de 90% MHf interval training.

Ik ben er ook benieuwd naar want sprinters zitten toch zeker in die laatste groep.(een wedstrijd is even maar training)

hmm 't lijkt bij mij dat AS tegen m'n conditie werkt

Jonah Lomu zei:
Wat je bedoelt (denk ik) en waar dus nog niemand is in geslaagd een antwoord op te geven is:
Dat omdat je hart ook een spier is deze ook groeit door AS en dit wellicht wel nog meer groeit door erg intensieve cardio.

Je kunt hartslag gerelateerd vetverbranden door op 60-70% van MHf te zitten wat mischien wel veiliger is in dit geval,

Ik ben er ook benieuwd naar want sprinters zitten toch zeker in die laatste groep.(een wedstrijd is even maar training)

Maar dan denk ik ook dat het geen cardio meer is maar dikke conditie training, kapotloperij. Wanneer je hart maximaal tekeer gaat, en dat vaak doen dan zou je mogelijk wel een "sporthart" kunnen krijgen.

je hoeft niet perse cardio te doen om te cutten, (ik heb al twee jaar geen cardio gedaan) maar voor je conditie is het inderdaad wel een stuk beter

Je moet jezelf de vraag stellen hoeveel meer zorgen de as voor een vergroting van de hartspier. Ik bedoel normaliter zou cardio daar ook al voor zorgen en uiteindelijk inderdaad het zogenoemde sporthart. Ik heb ooit ergens een studie gevonden van 50 pagina's waarin het onderzocht is met conclusies en al, maar het was zo vaktechnisch dat ik er geen touw aan vast kon knopen. Alleen artsen begrijpen dat taalgebruik denk ik..

Jonah Lomu zei:

YES,

juist omdat AS invloed heeft op je hart... lijkt het mij zo dat wanneer je keihard aan de cardio gaat, en je hart dus zeer intensief belast, dit mogelijk een groter risico met zicht mee brengt wat betreft een vergroting van het hart.

@soulraver, waar had je welke info gevonden? ben namelijk wel benieuwd, aangezien tot nu toe niemand concreet een antwoord heeft kunnen geven...

ciao
jw

Het is een heel rapport, maar geloof me, puur in vaktermen, als ik het nog heb wil ik het wel mailen, maar je schiet er weinig mee op, ik kon er geen touw aan vastknopen, en dan ook echt niks..

Terug
Naar boven