MuscleMeat

ASHWAGANDHA

Ik lees ook dat het weken tot maanden kan duren voordat bepaalde effecten volledig tot zijn recht komen.
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ook mensen die er echt beter van slapen?
In een humane studie zorgde suppletie met 750 of 1250 mg ashwagandha- extract per dag (overeenkomend met 6-10 gram wortel) bij 6 van de 17 gezonde proefpersonen tot verbetering van de slaapkwaliteit (alhoewel ze niet leden aan slapeloosheid)

Ik lees ook dat het weken tot maanden kan duren voordat bepaalde effecten volledig tot zijn recht komen.
Hoe hebben jullie dat ervaren?
Vaak wel met plant extracten. Heb het lange tijd gebruikt dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij merk je na inname de effecten al op de gemoedstoestand.

Effecten als libido etc zal pas na enkele weken opkomen lijkt mij.

Misschien weet @Jespertie deze vraag te bevragen

Vaak wel met plant extracten. Heb het lange tijd gebruikt dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij merk je na inname de effecten al op de gemoedstoestand.

Effecten als libido etc zal pas na enkele weken opkomen lijkt mij.

Misschien weet @Jespertie deze vraag te bevragen
Was bij mij een kwestie van enkele dagen totdat humeur op standje onweer stond en libido de pan uit rees.

--> Overigens wel op het level dat ik het niet zou aanraden, ik maak het potje op en bestel (denk ik) geen nieuwe. Je baseline is natuurlijk ook wel bepalend in die zin.

Ik heb het iig besteld, ben benieuwd. Wil het 1-2 maanden (afhangende van de dosis) iig proberen.

Aangeraden dosis is 300-600mg. Ik start met 600mg.
tm 1200 schijnt het veilig te zijn in ieder geval.

Ik gebruik zelf ashwaganda zo’n 1,5-2 jaar.
Altijd in de ochtend. Voordelen bij mij zijn emoties/minder stress en beter slaap kwaliteit (7-8 uur nu, was voorheen 5-6 uur).

Neem het niet voor het slapen gaan omdat ik anders hele vage of rare dromen krijg.

Neem die van b&f ksm-66.

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik zelf ashwaganda zo’n 1,5-2 jaar.
Altijd in de ochtend. Voordelen bij mij zijn emoties/minder stress en beter slaap kwaliteit (7-8 uur nu, was voorheen 5-6 uur).

Neem het niet voor het slapen gaan omdat ik anders hele vage of rare dromen krijg.

Neem die van b&f ksm-66.
Neem het dus in de ochtend en voor het slapen zelf geen last gehad van dromen

Apart spul. Vlakt me een beetje af. Geeft me geweldadige dromen.

Gebruik het nu al bijna 8 maanden aan een stuk door.
Wat betreft sportprestaties, ik denk niet dat het significante voordelen heeft gehad voor mij. Hetzelfde voor mijn testosteron, ik voel weinig tot geen verschil.
Slaap is wel wat verbeterd, heel diep en lang zonder tussendoor wakker te worden.
Ook merk ik dat ik beter kan om gaan met bepaalde stressmomenten, zonder ashwagandha kon ik flink gaan piekeren in bed over bepaalde problemen hier lag ik dan door wakker.
Ik sta wat nuchterder en naïever in het leven, zie het als een voordeel of een nadeel.
Het vlakt je enigszins af en voelt erg monotoon. Vaak weinig zin om iets te ondernemen en het wordt lastig om ergens het plezier van in te zien.
Ik zou graag willen stoppen, maar zit momenteel in een langdurige stressvolle situatie, ashwagandha sleept mij daar wel doorheen.

Gebruik momenteel de KSM-66 ashwagandha van Myprotein 1x500mg p dag voor het slapen.

Laatst bewerkt:
Gebruik het nu al bijna 8 maanden aan een stuk door.
Wat betreft sportprestaties, ik denk niet dat het significante voordelen heeft gehad voor mij. Hetzelfde voor mijn testosteron, ik voel weinig tot geen verschil.
Slaap is wel wat verbeterd, heel diep en lang zonder tussendoor wakker te worden.
Ook merk ik dat ik beter kan om gaan met bepaalde stressmomenten, zonder ashwaghanda kon ik flink gaan piekeren in bed over bepaalde problemen hier lag ik dan door wakker.
Ik sta wat nuchterder en naïever in het leven, zie het als een voordeel of een nadeel.
Het vlakt je enigszins af en voelt erg monotoon. Vaak weinig zin om iets te ondernemen en het wordt lastig om ergens het plezier van in te zien.
Ik zou graag willen stoppen, maar zit momenteel in een langdurige stressvolle situatie, ashwaghanda sleept mij daar wel doorheen.
Geef ook ff aan welke, wanneer en hoeveel

Ik vind het altijd lastig om direct een goedje aan te wijzen als de oorzaak van iets. Of dat je het gevoel hebt dat het iets doet maar het gewoon placebo is.

Ik gebruik het nu (pas) 1.5 week
En het voelt inderdaad wat kalmer in m'n hoofd.
Ik slaap, als ik geen wekker zet wel langer. Kwaliteit niet per se beter, wisselt heel erg per dag hoeveel deep sleep ik heb.

Las ook een studie dat het 2 maanden duurde voordat ze wat merkten dus misschien beeld ik het me allemaal in.
Ik slik nog even door in ieder geval :p

Ik heb https://www.vitals.nl/producten/fytonutrienten/ashwagandha-biologisch 1 's ochtends en 1 bij 't avondeten.

Ashwaganda voor 2 maand genomen maar mee gestopt. Was constant moe, sliep 10-12h per dag, snel geïrriteerd en kon gewoon niet meer blij zijn. 0 emoties en nergens zin in om iets te doen. Niet in weggaan, werk, vriendin, zelfs de afwasmachine uitladen was al te veel gevraagd.
Nu een dikke twee weken gestopt en kan eindelijk terug lachen en drive in alles is terug.
Voor mij nooit meer.

Terug
Naar boven