XXL Nutrition

'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
[foto]http://www.nu.nl/img.db/916601+s(120!x120!)[/foto]APELDOORN - Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van criminele activiteiten. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van een misdrijf.

Dat blijkt uit een rapport dat vrijdag werd uitgegeven door het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie.

Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.

Asielzoekerscentra

Dat de criminaliteit onder asielzoekers boven het Nederlandse gemiddelde ligt, komt onder meer doordat zij langdurig in asielzoekerscentra verblijven, waar het leven voor een groot deel bestaat uit afwachten. Ook onverwerkte trauma's uit het verleden kunnen een rol spelen, aldus Politie & Wetenschap.

Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.

VluchtelingenWerk

Edwin Huizing, directeur van VluchtelingenWerk Nederland, zegt in een reactie dat het onderzoek duidelijk maakt dat veel leed kan worden voorkomen met een kortere asielprocedure en meer mogelijkheden voor asielzoekers om te kunnen werken.

"Als daarnaast het terugkeerbeleid effectiever wordt, zodat mensen niet meer op straat komen te staan, is het risico tot een vergrijp een stuk kleiner", aldus Huizing.

Tevreden

Huizing toont zich tevreden over de volledigheid van het onderzoek. "In het verleden is een scheef beeld neergezet, waarbij cijfers uit hun verband werden getrokken. In dit rapport besteden de onderzoekers niet alleen aandacht aan de statistieken, maar ook aan de verklaring hiervan."

Hij wijst ook op de aard van de misdrijven waarvan asielzoekers worden verdacht. "In de meeste gevallen gaat het om vermogensdelicten zonder geweld, zoals winkeldiefstallen", aldus Huizing. "Zo'n vergrijp is natuurlijk niet goed te praten, maar wel te verklaren gezien de vaak minimale omstandigheden waarin de asielzoekers leven."
Bron

Snel afhandelen van procedures dus :thumbup:

Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.

eigenlijk zijn het dus helemaal geen criminelen maar gewoon slachtoffers die willen overleven. En van die cijfers ivm allochtonen geloof ik ook geen snars...

kuch,kuch...

Asielzoekers zijn zielig

sja het gaat hier wel om verdachten.

Waarop baseren ze de percentages?
Als van de 100 asielzoekers er 5 crimineel zijn heb je 5%
Als van de 1000 nederlanders er 5 crimineel zijn heb je 0,5%
Dus met andere woorden; ik kan uit het verhaal niet halen om hoeveel personen het gaat,dus zeggen de percentages mij ook niet niks.
And by the way, asielzoekers die dit flikken, gelijk eruit.

waarom wil je absolute getallen? relatieve getallen lijken mij beter in deze situatie...

waarom wil je absolute getallen? relatieve getallen lijken mij beter in deze situatie...

Omdat dan de percentages niets betekenen en een verkeerd beeld geven.
Maar dat neemt niet weg dat de asielzoekers die zich bezig bezig houden met criminaliteit eruit moeten.

percentages betekenen juist wel wat lijkt mij, nu weet je hoeveel criminelen je hebt op 100 mensen, anders weet je slechts dat je bijv. 500 criminelen hebt, 500 van 100000 mensen is weinig, maar 500 van 1000 is de helft...

Waarop baseren ze de percentages?
Als van de 100 asielzoekers er 5 crimineel zijn heb je 5%
Als van de 1000 nederlanders er 5 crimineel zijn heb je 0,5%
Dus met andere woorden; ik kan uit het verhaal niet halen om hoeveel personen het gaat,dus zeggen de percentages mij ook niet niks.

Kerel ik weet wel zeker dat ze het even eerlijke baseren hoor. Dus voor 100 asielzoekers neem je ook 100 Nederlanders. Anders zou het wel erg oneerlijk zijn.

De mensen die denken dat assielzoekers genetisch bepaalde "slechte" mensen zijn die niets liever doen dan stelen en mensen lastig vallen gaan toch weer eens mooi op hun bek.

Dit onderzoek toont mooi aan waar de oorzaken liggen. Het mooiste is nog dat het oorzaken zijn waar wat aan te doen valt. Natuurlijk zullen er altijd criminele assielzoekers zijn, maar het hoge percentage kan dalen indien de omstandigheden waar deze mensen in verkeren veranderen.

Wanneer de omstandigheden zo veranderen dat de omgeving geen duidelijke (hoofd)oorzaak kan zijn van diefstal en het dus waarschijnlijk aan de persoon zelf ligt, dan mag hij inderdaad uit. Aan dat soort mensen heb je niets, behalve last.

De mensen die denken dat assielzoekers genetisch bepaalde "slechte" mensen zijn die niets liever doen dan stelen en mensen lastig vallen gaan toch weer eens mooi op hun bek.

Dit onderzoek toont mooi aan waar de oorzaken liggen. Het mooiste is nog dat het oorzaken zijn waar wat aan te doen valt. Natuurlijk zullen er altijd criminele assielzoekers zijn, maar het hoge percentage kan dalen indien de omstandigheden waar deze mensen in verkeren veranderen.

Dus dit rechtvaardigd het stelen? De zogenaamde slechte leefomstandigheden? Als een Nederlandse minima zoiets zou flikken zouden ze het er dan ook op gooien op de slechte leefomstandigheden?

Wat een wazig stuk trouwens, het hebben over asielzoekers en daarna over Antilianen. Sinds wanneer zoeken Antilianen dan asiel? Niet iedere immigrant die wacht op een verblijfsvergunning is verder een asielzoeker. Erg wazig. Benoemen van die twee groepen, Antilianen en Marokkanen heeft niks met de problematiek van asielzoekers te maken lijkt me.

Dus dit rechtvaardigd het stelen? De zogenaamde slechte leefomstandigheden? Als een Nederlandse minima zoiets zou flikken zouden ze het er dan ook op gooien op de slechte leefomstandigheden?

Niet alles is zo zwart-wit als dat je zou willen. Criminaliteit heeft zo zijn oorzaken en vaak hebben criminelen een triest verhaal. Slechte omstandigheden verhogen de kans op crimineel gedrag. Je kan ervoor kiezen om de grenzen geheel dicht te gooien, dan haal je er geen criminelen meer bij. Je kan er ook voor kiezen om al die mensen het land uit te zetten/ op te sluiten. De eerste methode is onrealistisch en de tweede is een dure aangelegenheid en waarschijnlijk ook niet haalbaar. Wat over blijft is de omstandigheden veranderen. Hier hebben beide groepen baat bij.

Wat een wazig stuk trouwens, het hebben over asielzoekers en daarna over Antilianen. Sinds wanneer zoeken Antilianen dan asiel? Niet iedere immigrant die wacht op een verblijfsvergunning is verder een asielzoeker. Erg wazig. Benoemen van die twee groepen, Antilianen en Marokkanen heeft niks met de problematiek van asielzoekers te maken lijkt me.

Idd wat verwarrend bericht. Ik denk dat ze gewoon de antilliaanse & marokkaanse asielzoekers bedoelen die nog in procedure zitten.
Maar volgens mij zijn die aantallen tegenwoordig zeer gering -> dat de percentages gemiddeld 3,9 verschillen is op zich niet schokkend gezien de grote verschillen tussen de genomen populaties.
Ik denk als je de cijfers zou vergelijken met eenzelfde groep minima nederlanders in bepaalde wijken dat je een hele andere uitkomst zou krijgen.

Antilliaanse asielzoekers :scratch: Shutterspeed die bestaan niet!!

Ze bedoelen het vast als vergelijking met andere allochtone bevolkingsgroepen.

Antilliaanse asielzoekers :scratch: Shutterspeed die bestaan niet!!

Centraal Orgaan opvang Asielzoekers bezint zich op taken. Het wil nu kansloze jonge Antillianen die naar Nederland komen, helpen inburgeren

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) is in gesprek met gemeenten over hulp bij de inburgering van jonge Antillianen. Dat zei bestuursvoorzitter Jeltien Kraaijeveld-Wouters van het COA tijdens haar afscheid van het COA-bestuur, vorige week. De voorzitter zei dat het COA Antilliaanse jongeren kan helpen bij het vinden van een opleiding of baan. Op drie opvanglokaties loopt een pilot voor het inburgeren van vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Zij lopen stages en volgen opleidingen. Deze vreemdelingen verlaten de opvang met een curriculum vitae op zak en hun gegevens zijn bekend bij het Centrum voor Werk en Inkomen. Volgens het COA heeft 80 procent van de deelnemers aan de pilot nu werk of een opleiding met baangarantie. Vroeger was het andersom en had 80 procent geen werk bij het verlaten van de opvang. Het is zo goed als zeker dat het inburgeringsproject van het COA in alle opvanglokaties wordt ingevoerd en – naar nu blijkt – mogelijk ook toegankelijk zal worden voor jonge Antillianen die naar Nederland komen. Nu zijn vier op de tien jonge Antillianen werkloos, hun opleidingsniveau is doorgaans laag...

:dunno: men heeft toch geen staatsverband meer ofzo?

:roflol: You win Shutterspeed. Maar officieel zijn het geen asielzoekers natuurlijk. COA helpt ze alleen.

Ja maar daarom zijn het nog geen asielzoekers he, alleen omdat een asielzoekers organisatie zich gaat inzetten voor deze jongeren die naar Nederland komen;)

edit;;; eric r was me net voor hehe

Terug
Naar boven