Fitness Seller

Asielzoekers krijgen gratis fitnessabonnement

True, maar het schiet niet op als je de overlevenden in dat geval dan dus met een fitnessabo gaat opzadelen :o

Deels eens met dit plan. De asielzoekers moeten vaak jaren wachten totdat ze weten of ze mogen blijven of niet. In die tijd liggen ze daar dan met hun hele familie in een hokje van vijf bij vijf. Ze kunnen vaak niet naar school, mogen niet werken en zitten door hun taalachterstand vast in dat hokkie. Dus het plan om ze iets te laten doen is niet slecht, maar laat ze dan tenminste werken, naar school gaan of vrijwilligers werk doen.

• Topic Starter Topic Starter
"Op die manier kunnen ze hun vrije tijd zinvol invullen. Bovendien vergemakkelijkt het hun integratie in de gemeenschap."

wie zegt ook dat ze mogen blijven ? je geeft ze hierdoor valse hoop en op z'n minst zin om hier in de illegalliteit blijven indien hun verzoek wordt afgewezen, trouwens iets wat meer dan 90% ook daadwerkelijk doet. ofwel heeft de bedenker van dit mongolide plan een mooie deal gesloten met die fitnesszaak, jij klanten, ik 30%, k'tjeng!

:lol: heeft iemand nog een jutezak en wat schoenpoets ?

Only in belgium

Ma serieus, is er echt zoveel budget over dat ze hier geld voor hebben?
210 euro per 6 maanden voor enkele asielzoekers. Dat lijkt me wel te doen.

Als we alle mensen die zich over dit soort zaken druk maken deporteren naar waar deze mensen vandaan komen dan kunnen deze mensen zelf gewoon blijven. Lijkt me een prima ruil, denk zelfs dat er dan meer mensen vertrekken dan dat er bij komen.

Inbe4 "ja maar ik ben hier geboren dus ik heb een goddelijk recht om hier te blijven en hullie hebben gewoon lekker pech dat ze in een k*tland geboren zijn".

Wel een erg trieste reactie. Die mensen hebben noodgedwongen hun land moeten verlaten en al hun bezittingen en familie achter moeten laten. Asielzoekers hebben helemaal niets. Dus misschien moet je een ander ook een keer wat gunnen ipv je te gedragen als een verwend kind.

Ik zou ze alles gunnen, als ze er ook voor werken. Maar dit kan toch niet man? Belachelijk idee voor wie erop is gekomen... Beetje met geld gaan smijten terwijl we zogezegd in een financiële crisis zitten

---------- Post added 9 October 2013 at 10:16 ----------

210 euro per 6 maanden voor enkele asielzoekers. Dat lijkt me wel te doen.

Als we alle mensen die zich over dit soort zaken druk maken deporteren naar waar deze mensen vandaan komen dan kunnen deze mensen zelf gewoon blijven. Lijkt me een prima ruil, denk zelfs dat er dan meer mensen vertrekken dan dat er bij komen.

Inbe4 "ja maar ik ben hier geboren dus ik heb een goddelijk recht om hier te blijven en hullie hebben gewoon lekker pech dat ze in een k*tland geboren zijn".

Het gaat niet direct om wie hier geboren is of niet, het gaat volgens mij over wie al wat bij heeft gedragen tot onze maatschappij. Zij denk ik nog niets he?

En trouwens 210 euro voor 6 maanden is belachelijk, bij basic fit heb je 210 voor een jaar. That being said, dat geld kan je voor zoveel nuttige dingen gebruiken. Zorg dan dat deze asielzoekers gewoon op de één of andere manier enige vorm van werk kunnen doen, dat ze toch nog wat bijdragen tot de maatschappij. Ze krijgen al kosteloos onderdak etc, beetje belachelijk om hun nog eens kosteloos recreatie te geven ook. Moet niet gekker worden hier met zulke meningen...

"hé ik ben werkloos, kan niet aan werk geraken en ik verveel me de hele dag :(" --> instant free onderdak en gym membership!

Laatst bewerkt:
Ik zou ze alles gunnen, als ze er ook voor werken. Maar dit kan toch niet man? Belachelijk idee voor wie erop is gekomen... Beetje met geld gaan smijten terwijl we zogezegd in een financiële crisis zitten

---------- Post added 9 October 2013 at 10:16 ----------

Het gaat niet direct om wie hier geboren is of niet, het gaat volgens mij over wie al wat bij heeft gedragen tot onze maatschappij. Zij denk ik nog niets he?

En trouwens 210 euro voor 6 maanden is belachelijk, bij basic fit heb je 210 voor een jaar. That being said, dat geld kan je voor zoveel nuttige dingen gebruiken. Zorg dan dat deze asielzoekers gewoon op de één of andere manier enige vorm van werk kunnen doen, dat ze toch nog wat bijdragen tot de maatschappij. Ze krijgen al kosteloos onderdak etc, beetje belachelijk om hun nog eens kosteloos recreatie te geven ook. Moet niet gekker worden hier met zulke meningen...

"hé ik ben werkloos, kan niet aan werk geraken en ik verveel me de hele dag :(" --> instant free onderdak en gym membership!

In die gemeente is geen basic fit en ze hebben geen geld voor de bus, dus ze moeten wel :p

Als ik volgend jaar naar de markt ga, stikt het daar vast van de buffe n*gers :D

Jij bent tot op heden al een enorme bijdrage voor de maatschappij geweest wil je zeggen met je 18 jaar?
Jij hebt geen kosteloos onderdak?

Je ouders hebben misschien wat bijgedragen maar jij bent hoogstwaarschijnlijk tot op heden een parasiet van de maatschappij die hopelijk na zijn studie iets kan bijdragen. En als je ouders armoedzaaiers waren/zijn dan zou de staat ook voor jou 'kosteloos' recreatie verschaffen.

Autochtonen die werkloos zijn krijgen overigens ook gratis onderdak en voedsel etc.

Jij bent tot op heden al een enorme bijdrage voor de maatschappij geweest wil je zeggen met je 18 jaar?
Jij hebt geen kosteloos onderdak?

Je ouders hebben misschien wat bijgedragen maar jij bent hoogstwaarschijnlijk tot op heden een parasiet van de maatschappij die hopelijk na zijn studie iets kan bijdragen. En als je ouders armoedzaaiers waren/zijn dan zou de staat ook voor jou 'kosteloos' recreatie verschaffen.

Autochtonen die werkloos zijn krijgen overigens ook gratis onderdak en voedsel etc.

Ja ik heb al redelijk wat bijgedragen tot de maatschappij. Heb ook al een tijd gewerkt, zelfs met mijn 18 jaar ;)

Dat voorlopig nog kosteloos onderdak komt van mijn ouders die zelf werken en dus ook bijdragen tot de maatschappij en via belastingen ook al genoeg bijgedragen hebben tot de staatskas. Deze asielzoekers hebben geen ouders hier en nog nooit enige vorm van belastingen betaald aan de belgische staat, nee zelfs geen btw want ze krijgen alles zomaar. Wat ze krijgen wordt overigens gefinancierd met dat belastingsgeld dat de staat via ons verwerft. Dus ja ik heb al aanzienlijk meer bijgedragen tot de maatschappij waarin ik leef dan deze mensen.

Autochtonen krijgen in de meeste gevallen ook onderdak ja, maar in sommige gevallen ook niet. Vind jij het dan rechtvaardig dat zulke asielzoekers wel voorrang krijgen op autochtonen die hulp nodig hebben en wel al wat bijgedragen hebben tot onze maatschappij? Daarnaast is de belgische staat op zoek naar zoveel honderdmiljoenen euros en wordt er overal op bezuinigd en belastingen voor de werkende belg verhoogd. Vind jij dat dit dan wel kan? Dacht het niet he.

Die opmerking van parasiet is ook ronduit belachelijk. JA ik heb tot vandaag de dag voornamelijk mijn tijd besteed aan mijn studies, ZODAT ( en let nu goed op) ik later makkelijker aan een goede en zinvolle job kan geraken. Lijkt me sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding gehad hebben waardoor ze later mogelijk nog wat kunnen bijdragen in ons belgenlandje.

''Op die manier kunnen ze hun vrije tijd zinvol invullen. Bovendien vergemakkelijkt het hun integratie in de gemeenschap''

Wat heeft fitness met integreren te maken? Besteed dan geld dan aan taalcurssen om NL aan te leren.. Toch niet voor fitness? Wie verzint dit eigenlijk ??

Ja ik heb al redelijk wat bijgedragen tot de maatschappij. Heb ook al een tijd gewerkt, zelfs met mijn 18 jaar ;)

Dat voorlopig nog kosteloos onderdak komt van mijn ouders die zelf werken en dus ook bijdragen tot de maatschappij en via belastingen ook al genoeg bijgedragen hebben tot de staatskas. Deze asielzoekers hebben geen ouders hier en nog nooit enige vorm van belastingen betaald aan de belgische staat, nee zelfs geen btw want ze krijgen alles zomaar. Wat ze krijgen wordt overigens gefinancierd met dat belastingsgeld dat de staat via ons verwerft. Dus ja ik heb al aanzienlijk meer bijgedragen tot de maatschappij waarin ik leef dan deze mensen.

Autochtonen krijgen in de meeste gevallen ook onderdak ja, maar in sommige gevallen ook niet. Vind jij het dan rechtvaardig dat zulke asielzoekers wel voorrang krijgen op autochtonen die hulp nodig hebben en wel al wat bijgedragen hebben tot onze maatschappij? Daarnaast is de belgische staat op zoek naar zoveel honderdmiljoenen euros en wordt er overal op bezuinigd en belastingen voor de werkende belg verhoogd. Vind jij dat dit dan wel kan? Dacht het niet he.

Die opmerking van parasiet is ook ronduit belachelijk. JA ik heb tot vandaag de dag voornamelijk mijn tijd besteed aan mijn studies, ZODAT ( en let nu goed op) ik later makkelijker aan een goede en zinvolle job kan geraken. Lijkt me sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding gehad hebben waardoor ze later mogelijk nog wat kunnen bijdragen in ons belgenlandje.
Knap dat jij meer hebt kunnen bijdragen aan die maatschappij van jou dan mensen die er nog maar net zijn en niet eens mogen werken van die maatschappij.

Niet hun schuld dat ze hier geen ouders hebben, denk dat ze die erg graag wel gehad zouden hebben.
Niet hun schuld dat ze nog nooit in Belgie/Nederland hebben kunnen werken, ze zijn er immers pas net.
Niet hun schuld dat ze geen (nuttige) opleiding hebben gehad, dat hebben ze daar nou eenmaal niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij vindt dat jij voorrang verdient omdat jij hier geboren bent en zij niet.

Knap dat jij meer hebt kunnen bijdragen aan die maatschappij van jou dan mensen die er nog maar net zijn en niet eens mogen werken van die maatschappij.

Niet hun schuld dat ze hier geen ouders hebben, denk dat ze die erg graag wel gehad zouden hebben.
Niet hun schuld dat ze nog nooit in Belgie/Nederland hebben kunnen werken, ze zijn er immers pas net.
Niet hun schuld dat ze geen (nuttige) opleiding hebben gehad, dat hebben ze daar nou eenmaal niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij vindt dat jij voorrang verdient omdat jij hier geboren bent en zij niet.

Dus moeten we maar alle grenzen opensmijten?

Allemaal niet hun schuld? Dat ze dan in hun eigen land blijven. Daar komt het op neer. Jij en haatbaardje zijn ook gewoon van 1 of ander derdewereldland gekomen of hebben ouders of grootouders die van daar gekomen zijn. Jullie nemen een heel ander standpunt in, en dat begrijp ik wel. Daarom heeft het geen zin om met jullie te discussieren over die onderwerp.

Vind het ook wel mooi wat je hier zegt. Ja ze zijn hier nog maar net en hebben dus nog niets kunnen bijdragen aan de maatschappij DUS ze zijn hier nog maar net en zouden dus ook niet mogen proifteren van wat onze maatschappij verschaft. Dankje voor toch nog een zinnig antwoord.

Allemaal niet hun schuld? Dat ze dan in hun eigen land blijven. Daar komt het op neer. Jij en haatbaardje zijn ook gewoon van 1 of ander derdewereldland gekomen of hebben ouders of grootouders die van daar gekomen zijn. Jullie nemen een heel ander standpunt in, en dat begrijp ik wel. Daarom heeft het geen zin om met jullie te discussieren over die onderwerp.

Volgens onze stambomen zijn mijn voorouderen terug te vinden in wat nu Nederland is tot 1700 of nog verder, niet erg interessant.

"over die onderwerp" kom je uit Suid-Afrika ofwa?

En het heeft inderdaad geen zin om met jou of mensen zoals jij over dit onderwerp te discussiëren, ik had toen ik 18 was namelijk dezelfde gedachtegoed, en toen werd ik volwassen en minder egoïstisch. Wijsheid komt met de jaren dus voor jou is er ook nog hoop ;)

In Nederland, dus ik ga er vanuit dat het ook zo is in Belgie want zo achtergesteld op ons zijn jullie ook weer niet ;), hoeft geen enkele burger dakloos te zijn en ook niemand honger te lijden. Niemand. Zijn ze dat wel dan kiezen ze daar zelf voor en weigeren ze hulp.
Zonder al die asielzoekers zou de belgische staat, eveneens als de Nederlandse staat nog steeds bezuinigen en dat is blijkbaar nodig want er word dus meer uitgegeven dan dat er binnen komt, zo zit dat nou eenmaal in elkaar. Kom jij ook nog wel achter als je niet meer onder de vleugels van mama en papa woont. Is er nog meer geld nodig omdat er een paar asielzoekers zijn die we onderdak en voedsel verschaffen? Ja, of eigenlijk nee, want als het niet aan asielzoekers zou worden uitgegeven werd er wel een nieuw kunstwerk in het gemeentehuis geplaatst of op een andere manier verspilt.

En neehoor, die opmerking is niet belachelijk, tot op de dag van vandaag ben jij gewoon een parasiet, net als die asielzoekers. En net als jij willen een hoop van die asielzoekers ook een bijdrage gaan leveren aan de maatschappij indien ze daar de mogelijkheid toe krijgen. (Toegegeven, een groot aantal zal in de bijstand komen en dat prima vinden maar dat is niet anders bij onze blanke medemens dus hoezo is het erger als een Afrikaantje hier in een luierstoel gaat liggen dan als blanke Sjon van om de hoek met zn matje in zn nek dat doet.)
Het lijkt je sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding hebben gehad, waar baseer je dat op als ik vragen mag?

Vraagje, stel Henk, 18 jaar, woont in een dorp ver buiten de stad (Antwerpen), enorme werkeloosheid, pa is werkeloos, ma is werkeloos en zus Katrien werkt 2 avonden in de week in de buurtsuper. Henk, een niet al te pientere jongen heeft enkel een opleiding als automonteur gedaan, mja, lokale garage in het dorp heeft niemand nodig, sowieso amper klandizie.
Mag Henk van jou wel naar de stad toe vertrekken of de grens over wippen naar Nederland om daar een baan te zoeken, of moet Henk lekker in zn eigen dorp blijven om daar er maar wat van proberen te maken.

Ik zal hierop uitgebreid reageren vanaf het moment dat ik achter een computer zit. Nee ik ben niet zuid afrikaans maar zit op mijn gsm te typen, dan kunnen typfoutjes voorvallen.

Al eens stilgestaan bij de redenen waarom iemand zou kunnen beslissen om alles wat ze in eigen land hadden te verlaten en op goed geluk naar een ander land te trekken?

Terug
Naar boven