XXL Nutrition

Asielzoekers krijgen gratis fitnessabonnement

Zo erg vind ik dit niet, die mensen vervelen zich waarschijnlijk de pl**ris. Het enige wat we kunnen doen is de zaken van asielzoekers sneller behandelen. Ik weet alleen niet in hoeverre dit mogelijk is.

Al eens stilgestaan bij de redenen waarom iemand zou kunnen beslissen om alles wat ze in eigen land hadden te verlaten en op goed geluk naar een ander land te trekken?

Al eens stilgestaan waarom de mensen dan zo gaan leven alsof ze nog in dat land wonen en hun gat
vegen aan alles waarom ze naar dit land zijn gekomen?

Aan die kop te zien op de foto is die rechter n*ger al flink aan t bulken

Al eens stilgestaan waarom de mensen dan zo gaan leven alsof ze nog in dat land wonen en hun gat
vegen aan alles waarom ze naar dit land zijn gekomen?

Da's een ander verhaal. Maar ik reageerde hier op de bewering dat ze maar in het eigen land moeten blijven omdat ze hier nog niets hebben bijgedragen in de periode voor ze uberhaupt naar hier kwamen.
Aan buitenlanders die hier komen wonen en weigeren zich te integreren heb ik een even grote hekel als de meesten. Buitenlanders die gewoon integreren, hier werken, perfect Nederlands spreken, etc... daar stoor ik me allesbehalve aan.

Zo erg vind ik dit niet, die mensen vervelen zich waarschijnlijk de pl**ris. Het enige wat we kunnen doen is de zaken van asielzoekers sneller behandelen. Ik weet alleen niet in hoeverre dit mogelijk is.

Ik vind het initiatief ook niet erg, maar nu weet ik niet precies waar het geld vandaan gehaald wordt. Hier in Nederland zou dit hoogstwaarschijnlijk vanuit de belastingbetaler komen. Dit vind ik dan wel erg. Er zijn meerdere initiatieven te bedenken voor hen dan dit.
Als iemand thuis zit zonder werk krijgt diegene toch ook geen fitness abonnement?

Ik zeg al, nu weet ik niet wie het precies financiert.

Voor Nederlandse minima zijn er, tenminste voor diegenen die durven aankloppen bij gemeentelijke instellingen, ook enorm veel vangnetten die betaald worden door "de belastingbetaler" (aka de staat), waaronder vaak ook subsidiëring voor sportieve activiteiten. Zeker voor kinderen in elk geval.

Daarnaast is dat hele "bijdragen aan de maatschappij"-argument zo'n ongelofelijk misplaatste bullshit. Alsof er hier mensen zijn die hun studie of werk doen om bij te dragen aan "de maatschappij" (wat dat dan ook moge zijn).

Laatst bewerkt:
Voor de Belgen is dit gewoon wraak roepend. Ik ken een alleenstaande moeder die na haar scheiding niet meer
wist hoe de eindjes aan mekaar te knopen. Toen ze haar trots opzij had geschoven en uiteindelijk ging vragen
of ze geen bijstand bij het ocmw kon krijgen lachten ze haar daar haast vierkant uit... en aan die charels
geven ze dan een fitness abbo?

Allemaal niet hun schuld? Dat ze dan in hun eigen land blijven. Daar komt het op neer. Jij en haatbaardje zijn ook gewoon van 1 of ander derdewereldland gekomen of hebben ouders of grootouders die van daar gekomen zijn. Jullie nemen een heel ander standpunt in, en dat begrijp ik wel. Daarom heeft het geen zin om met jullie te discussieren over die onderwerp.
Precies, dat ze dan in hun eigen land blijven.

Hadden ze ook maar hier geboren moeten worden. Wat een sukkels dat ze dat niet gewoon gedaan hebben. Het is jou ook gelukt, dus zo moeilijk kan het niet zijn.
GroteT zei:
Dus moeten we maar alle grenzen opensmijten?
Dat is een andere discussie. Ik heb het nu over verwende Hollandse/Vlaamse jongetjes wiens grootste zorg in het leven is of het squatrek niet bezet is, die zeiken over mensen die uit vreselijke landen naar hier komen en terwijl ze wachten op hun uitzetting/toelating een beetje geld kosten.

Maar als je het wilt weten, grenzen zijn in mijn ogen ficties. Een paar mannetjes hebben jaren geleden wat paaltjes in de grond geslagen en verbonden met een lint en nu mogen mensen die niet toevallig binnen die linten wonen daar niet komen zonder toestemming.

Robke78 zei:
Voor de Belgen is dit gewoon wraak roepend. Ik ken een alleenstaande moeder die na haar scheiding niet meer wist hoe de eindjes aan mekaar te knopen. Toen ze haar trots opzij had geschoven en uiteindelijk ging vragen of ze geen bijstand bij het ocmw kon krijgen lachten ze haar daar haast vierkant uit... en aan die charels
Troost je met de gedachte dat de meeste van deze 'charels' over een jaartje gewoon weer in hun eigen land kapotgeschoten mogen worden.

Voor de Belgen is dit gewoon wraak roepend. Ik ken een alleenstaande moeder die na haar scheiding niet meer
wist hoe de eindjes aan mekaar te knopen. Toen ze haar trots opzij had geschoven en uiteindelijk ging vragen
of ze geen bijstand bij het ocmw kon krijgen lachten ze haar daar haast vierkant uit... en aan die charels

En een fitness abonnement gaat die gasten een financieel betere positie geven wou je zeggen? Is appels met peren vergelijken en daarnaast, niet iedereen wordt zomaar een bijstandsuitkering toegeschoven, daar zijn criteria voor, dat geldt ook voor die alleenstaande gescheiden moeder die jij kent. En zij zal daar dan wel niet aan voldaan hebben, jammer voor haar. Asielzoekers in AZC's hebben overigens überhaupt geen recht op een bijstandsuitkering.

Denk dat Robke wil zeggen dat als er voor vluchtelingen zoveel budget over is dat men abonnementen kan kopen er misschien een herverdeling dient te komen van onze sociale zekerheid dat mensen zoals die alleenstaande moeder wel hulp krijgt.

In ons belgenlandje gaat het trouwens nooit goed komen als men niet eens dringend begint te snoeien en herverdelen in de sociale zekerheid. Maar dat is een andere discussie.

Volgens onze stambomen zijn mijn voorouderen terug te vinden in wat nu Nederland is tot 1700 of nog verder, niet erg interessant.

"over die onderwerp" kom je uit Suid-Afrika ofwa?

En het heeft inderdaad geen zin om met jou of mensen zoals jij over dit onderwerp te discussiëren, ik had toen ik 18 was namelijk dezelfde gedachtegoed, en toen werd ik volwassen en minder egoïstisch. Wijsheid komt met de jaren dus voor jou is er ook nog hoop ;)

In Nederland, dus ik ga er vanuit dat het ook zo is in Belgie want zo achtergesteld op ons zijn jullie ook weer niet ;), hoeft geen enkele burger dakloos te zijn en ook niemand honger te lijden. Niemand. Zijn ze dat wel dan kiezen ze daar zelf voor en weigeren ze hulp.
Zonder al die asielzoekers zou de belgische staat, eveneens als de Nederlandse staat nog steeds bezuinigen en dat is blijkbaar nodig want er word dus meer uitgegeven dan dat er binnen komt, zo zit dat nou eenmaal in elkaar. Kom jij ook nog wel achter als je niet meer onder de vleugels van mama en papa woont. Is er nog meer geld nodig omdat er een paar asielzoekers zijn die we onderdak en voedsel verschaffen? Ja, of eigenlijk nee, want als het niet aan asielzoekers zou worden uitgegeven werd er wel een nieuw kunstwerk in het gemeentehuis geplaatst of op een andere manier verspilt.

En neehoor, die opmerking is niet belachelijk, tot op de dag van vandaag ben jij gewoon een parasiet, net als die asielzoekers. En net als jij willen een hoop van die asielzoekers ook een bijdrage gaan leveren aan de maatschappij indien ze daar de mogelijkheid toe krijgen. (Toegegeven, een groot aantal zal in de bijstand komen en dat prima vinden maar dat is niet anders bij onze blanke medemens dus hoezo is het erger als een Afrikaantje hier in een luierstoel gaat liggen dan als blanke Sjon van om de hoek met zn matje in zn nek dat doet.)
Het lijkt je sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding hebben gehad, waar baseer je dat op als ik vragen mag?

Vraagje, stel Henk, 18 jaar, woont in een dorp ver buiten de stad (Antwerpen), enorme werkeloosheid, pa is werkeloos, ma is werkeloos en zus Katrien werkt 2 avonden in de week in de buurtsuper. Henk, een niet al te pientere jongen heeft enkel een opleiding als automonteur gedaan, mja, lokale garage in het dorp heeft niemand nodig, sowieso amper klandizie.
Mag Henk van jou wel naar de stad toe vertrekken of de grens over wippen naar Nederland om daar een baan te zoeken, of moet Henk lekker in zn eigen dorp blijven om daar er maar wat van proberen te maken.

Niet minder egoïstisch, maar realistisch. Kan niet blijven gaan zoals je zegt uitgaven > inkomsten. Komt ooit wel een eind aan, laten we dus niet meer geld verspillen aan dit soort zaken.

Jij zegt dat niemand dakloos hoeft te zijn hier in België? Ga dan maar eens in een stad kijken hoeveel daklozen daar zijn, vraag eens oprecht aan hun of dat is wat ze willen. Doe maar. En rapporteer hier dan ook aub als je een antwoord hebt van hun.

Zonder die asielzoekers zouden de uitgaven van de staat lager zijn, dit resulteert dus in de mogelijkheid tot verlaging van belastingen oftewel een betere verdeling van de uitgaven van onze sociale zekerheid (wat duidelijk wel nodig is)

"En neehoor, die opmerking is niet belachelijk, tot op de dag van vandaag ben jij gewoon een parasiet, net als die asielzoekers." MAAR WAAROM DAN? "Ja je bent gewoon een parasiet" zonde enige onderbouwing terwijl ik net enkele redenen heb gegeven waarom ik dat net niet ben.

"En net als jij willen een hoop van die asielzoekers ook een bijdrage gaan leveren aan de maatschappij indien ze daar de mogelijkheid toe krijgen. (Toegegeven, een groot aantal zal in de bijstand komen en dat prima vinden maar dat is niet anders bij onze blanke medemens dus hoezo is het erger als een Afrikaantje hier in een luierstoel gaat liggen dan als blanke Sjon van om de hoek met zn matje in zn nek dat doet.)"

Nee het merendeel van deze mensen wil dat net NIET. Heb je ook wel gelijk in dat er autochtonen zijn die ook niet willen werken.

"Het lijkt je sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding hebben gehad, waar baseer je dat op als ik vragen mag?"
Hebben ze zoveel mogelijkheden tot een goede opleiding in hun land dan? Zoals er al gezegd is, er zal wel een reden zijn waarom ze hier naar komen en hun land ontvluchten.

"Vraagje, stel Henk, 18 jaar, woont in een dorp ver buiten de stad (Antwerpen), enorme werkeloosheid, pa is werkeloos, ma is werkeloos en zus Katrien werkt 2 avonden in de week in de buurtsuper. Henk, een niet al te pientere jongen heeft enkel een opleiding als automonteur gedaan, mja, lokale garage in het dorp heeft niemand nodig, sowieso amper klandizie.
Mag Henk van jou wel naar de stad toe vertrekken of de grens over wippen naar Nederland om daar een baan te zoeken, of moet Henk lekker in zn eigen dorp blijven om daar er maar wat van proberen te maken."

Kan ie gerust werk zoeken in een nabijgelegen dorp of stad. Werk genoeg. Als het niet in zijn vakgebied is dan maar de horeca in ofzo, zoeken ze altijd volk om te werken.

Al eens stilgestaan bij de redenen waarom iemand zou kunnen beslissen om alles wat ze in eigen land hadden te verlaten en op goed geluk naar een ander land te trekken?

Ja tuurlijk, en allemaal goed als ze hier ook integreren, maar kan niet geloven dat alle asielzoekers zich perfect integreren. Kan zelfs moeilijk geloven dat 80% van de asielzoekers zich goed integreert hier.

Denk dat Robke wil zeggen dat als er voor vluchtelingen zoveel budget over is dat men abonnementen kan kopen er misschien een herverdeling dient te komen van onze sociale zekerheid dat mensen zoals die alleenstaande moeder wel hulp krijgt.

In ons belgenlandje gaat het trouwens nooit goed komen als men niet eens dringend begint te snoeien en herverdelen in de sociale zekerheid. Maar dat is een andere discussie.

Ja precies wat ik bedoel

Da's een ander verhaal. Maar ik reageerde hier op de bewering dat ze maar in het eigen land moeten blijven omdat ze hier nog niets hebben bijgedragen in de periode voor ze uberhaupt naar hier kwamen.
Aan buitenlanders die hier komen wonen en weigeren zich te integreren heb ik een even grote hekel als de meesten. Buitenlanders die gewoon integreren, hier werken, perfect Nederlands spreken, etc... daar stoor ik me allesbehalve aan.

Denk je nu werkelijk dat deze mensen ook maar de moeite zullen doen om zich te integreren hier? Nee ze komen hier aan en krijgen alles in de schoot geworpen en denken dat dit precies is hoe het altijd gaat en altijd zal gaan. Dit werkt integratie dus net tegen.

Hadden ze ook maar hier geboren moeten worden. Wat een sukkels dat ze dat niet gewoon gedaan hebben. Het is jou ook gelukt, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

ha-ha.

Dat is een andere discussie. Ik heb het nu over verwende Hollandse/Vlaamse jongetjes wiens grootste zorg in het leven is of het squatrek niet bezet is, die zeiken over mensen die uit vreselijke landen naar hier komen en terwijl ze wachten op hun uitzetting/toelating een beetje geld kosten.

Totaal geen andere discussie. Rot toch op met je 'verwende vlaamse jongetjes blabla'. Helemaal niet verwend in tegenstelling tot een groot deel van de jeugd op dit moment ja. Van waar komt dit nu ook weer? Verwend? Weet jij ook maar iets over mij? Dacht het niet. Houdt zulke speculaties dan ook voor jezelf aangezien dit geen enkele bijdrage levert tot deze discussie.

Tuurlijk denk ik dat er ruim asielzoekers zijn die zich willen integreren en hier een nieuw en beter leven opbouwen. Ben er al genoeg tegengekomen. En genoeg daarvan zijn gezien hun verleden gemotiveerder om aan de slag te kunnen dan menig autochtoon voor wie het allemaal normale gang van zaken is. Tuurlijk zijn er ook die puur komen om te profiteren, die heb je overal. Hoeveer percent dat er zijn, zijn geloof ik nogal weinig betrouwbare bronnen over.

Tuurlijk denk ik dat er ruim asielzoekers zijn die zich willen integreren en hier een nieuw en beter leven opbouwen. Ben er al genoeg tegengekomen. En genoeg daarvan zijn gezien hun verleden gemotiveerder om aan de slag te kunnen dan menig autochtoon voor wie het allemaal normale gang van zaken is. Tuurlijk zijn er ook die puur komen om te profiteren, die heb je overal. Hoeveer percent dat er zijn, zijn geloof ik nogal weinig betrouwbare bronnen over.

Heb je ook wel gelijk in, er zijn er altijd genoeg die zich zeker wel willen integreren hier, maar spijtig genoeg wordt mijn mening misschien wat beïnvloed door het toch relatief grote deel van allochtonen die geen enkele moeite doen om te integreren. Dit verpest het natuurlijk voor diegenen die dit net wel willen spijtig genoeg.

Voor Nederlandse minima zijn er, tenminste voor diegenen die durven aankloppen bij gemeentelijke instellingen, ook enorm veel vangnetten die betaald worden door "de belastingbetaler" (aka de staat), waaronder vaak ook subsidiëring voor sportieve activiteiten. Zeker voor kinderen in elk geval.

Daarnaast is dat hele "bijdragen aan de maatschappij"-argument zo'n ongelofelijk misplaatste bullshit. Alsof er hier mensen zijn die hun studie of werk doen om bij te dragen aan "de maatschappij" (wat dat dan ook moge zijn).

Nee maar indirect dragen die mensen wel allemaal hun steentje bij. Jij vindt dit misplaatste bullshit.
Oké, stel, jij doet een project met iemand die je kent, jij doet AL het werk, gewoon alles, het hele project is door jou gedaan, die andere heeft totaal geen bijdrage geleverd. Jij vindt het vast top dat die andere ook gewoon dezelfde waarde ( of zelfs meer zoals in dit geval) eruit haalt als jou, ook al heeft hij 0 bijdrage geleverd.

Laatst bewerkt:
Niet minder egoïstisch, maar realistisch. Kan niet blijven gaan zoals je zegt uitgaven > inkomsten. Komt ooit wel een eind aan, laten we dus niet meer geld verspillen aan dit soort zaken.
Komt eerlijk gezegd nooit een eind aan en dat door het begrip rente, maar dat is een totaal andere discussie.

Jij zegt dat niemand dakloos hoeft te zijn hier in België? Ga dan maar eens in een stad kijken hoeveel daklozen daar zijn, vraag eens oprecht aan hun of dat is wat ze willen. Doe maar. En rapporteer hier dan ook aub als je een antwoord hebt van hun.
Dat niemand dakloos hoeft te zijn wilt niet zeggen dat niemand dakloos is, een hoop dakloze zijn dakloos omdat ze zelf hun financiën niet goed kunnen overzien en daar geen hulp bij vragen, en een hoop dakloze zijn psychies ver van het padje en vertrouwen niemand of willen op zn minst niet onder toezicht staan. Er zijn ook een hoop dakloze zonder Nederlandse of Belgische nationaliteit. Behalve die zonder Belgische of Nederlandse nationaliteit zouden ze allemaal een dak boven hun hoofd kunnen krijgen als ze de hulp aannamen die daarvoor beschikbaar is.

Zonder die asielzoekers zouden de uitgaven van de staat lager zijn, dit resulteert dus in de mogelijkheid tot verlaging van belastingen oftewel een betere verdeling van de uitgaven van onze sociale zekerheid (wat duidelijk wel nodig is)
Als jij denkt dat de belasting ook maar met 0,001% omlaag gaat als er een complete stop van immigranten komt dan leef je in een fantasiewereld. Dit geld komt dan wel in een potje genaamd humanitaire hulp, of ben je ook tegen humanitaire hulp?

"En neehoor, die opmerking is niet belachelijk, tot op de dag van vandaag ben jij gewoon een parasiet, net als die asielzoekers." MAAR WAAROM DAN? "Ja je bent gewoon een parasiet" zonde enige onderbouwing terwijl ik net enkele redenen heb gegeven waarom ik dat net niet ben.
Dat je ouders financieel al hebben bijgedragen aan deze maatschappij wilt niet zeggen dat jij indirect ook hebt bijgedragen. Dus waarom? Omdat jij tot op de dag van vandaag in de min staat bij de staat. Al die jaren dat jij op school hebt gezeten? Staat heeft dat (voor het grootste gedeelte) betaald. Weet niet of er in Belgie een eigen bijdrage vanuit de ouders wordt geeist, maar hoe dan ook, die opleiding heeft de staat voor je betaald. Dat huis waar je woont, daar betaal jij niets aan mij, je leeft van je ouders, je leeft van de staat. Jij stelt dat je nu een opleiding doet zodat je ooit iets kan bijdragen aan de maatschappij, dat is leuk, mooie gedachte goed, maar tot het moment dat jij daadwerkelijk gaat werken, echt bijdraagt aan die maatschappij waar je het over hebt, parasiteer jij. En als jij morgen word aangereden door een bus en dood gaat, dan ben je als parasiet gestorven.

"En net als jij willen een hoop van die asielzoekers ook een bijdrage gaan leveren aan de maatschappij indien ze daar de mogelijkheid toe krijgen. (Toegegeven, een groot aantal zal in de bijstand komen en dat prima vinden maar dat is niet anders bij onze blanke medemens dus hoezo is het erger als een Afrikaantje hier in een luierstoel gaat liggen dan als blanke Sjon van om de hoek met zn matje in zn nek dat doet.)"

Nee het merendeel van deze mensen wil dat net NIET. Heb je ook wel gelijk in dat er autochtonen zijn die ook niet willen werken.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...len/archief/2013/2013-06-asielzoekers-art.htm
Het grootste gedeelte van de asielzoekers komt uit conflictgebieden waar nog steeds dag in dag uit mensen worden vermoord enkel omdat ze tot een bepaalde stam behoren, een bepaalde religie aanhangen, een bepaalde leider steunen via de stembus. Die mensen komen niet naar Belgie met de gedachte van joh luilekkerland lekker die voeten in de lucht en het geld komt binnen rollen. Die mensen willen gewoon een veilig bestaan opbouwen zonder dat ze elk weekend de kogelgaten in de muur moeten opvullen.

"Het lijkt je sterk dat deze mensen een (nuttige) opleiding hebben gehad, waar baseer je dat op als ik vragen mag?"
Hebben ze zoveel mogelijkheden tot een goede opleiding in hun land dan? Zoals er al gezegd is, er zal wel een reden zijn waarom ze hier naar komen en hun land ontvluchten.
Zie link hierboven daarom een overgroot deel hun land is ontvlucht.

Nee je hebt gelijk, enkel in het westen is er een mogelijkheid tot het volgen van een studie. Hoe ze het buiten het westen al die eeuwen zonder onze hulp hebben overleefd is mij een raadsel :loony:

("Vraagje, stel Henk, 18 jaar)

Kan ie gerust werk zoeken in een nabijgelegen dorp of stad. Werk genoeg. Als het niet in zijn vakgebied is dan maar de horeca in ofzo, zoeken ze altijd volk om te werken.
Maar Henk komt toch uit een plek waar het economisch slechter is, straks pakt hij je baan nog af!

In welke zin is dit anders dan Afrikaanse Henk die net ff een paar 1000km verderop is geboren?

Knap dat jij meer hebt kunnen bijdragen aan die maatschappij van jou dan mensen die er nog maar net zijn en niet eens mogen werken van die maatschappij.

Niet hun schuld dat ze hier geen ouders hebben, denk dat ze die erg graag wel gehad zouden hebben.
Niet hun schuld dat ze nog nooit in Belgie/Nederland hebben kunnen werken, ze zijn er immers pas net.
Niet hun schuld dat ze geen (nuttige) opleiding hebben gehad, dat hebben ze daar nou eenmaal niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij vindt dat jij voorrang verdient omdat jij hier geboren bent en zij niet.

Klopt. Laten we alle zielige mensen op de wereld helpen.

Goed idee, die mensen hebben al niets en daarbij zwerven ze dan ook niet doelloos op straat.

Komt eerlijk gezegd nooit een eind aan en dat door het begrip rente, maar dat is een totaal andere discussie.

Griekenland, financiële crisis. Meer zeg ik hier niet op. Aan alles komt ooit een eind.

Dat niemand dakloos hoeft te zijn wilt niet zeggen dat niemand dakloos is, een hoop dakloze zijn dakloos omdat ze zelf hun financiën niet goed kunnen overzien en daar geen hulp bij vragen, en een hoop dakloze zijn psychies ver van het padje en vertrouwen niemand of willen op zn minst niet onder toezicht staan. Er zijn ook een hoop dakloze zonder Nederlandse of Belgische nationaliteit. Behalve die zonder Belgische of Nederlandse nationaliteit zouden ze allemaal een dak boven hun hoofd kunnen krijgen als ze de hulp aannamen die daarvoor beschikbaar is.

Ga ik niet eens fatsoenlijk op antwoorden, jij zei: "In Nederland, dus ik ga er vanuit dat het ook zo is in Belgie want zo achtergesteld op ons zijn jullie ook weer niet , hoeft geen enkele burger dakloos te zijn en ook niemand honger te lijden. Niemand. Zijn ze dat wel dan kiezen ze daar zelf voor en weigeren ze hulp."

Ben je het gaan vragen? Nee? Too bad, wou het antwoord wel weten.

Als jij denkt dat de belasting ook maar met 0,001% omlaag gaat als er een complete stop van immigranten komt dan leef je in een fantasiewereld. Dit geld komt dan wel in een potje genaamd humanitaire hulp, of ben je ook tegen humanitaire hulp?

Nee ben helemaal niet tegen humanitaire hulp. ALS een complete stop van immigranten zich voor zou dan dan ben ik er zeker van dat de staat een groot overschot zou hebben. Aangezien jij duidelijk niet begrijpend kan lezen zal ik mezelf maar moeten citeren.
dit resulteert dus in de mogelijkheid tot verlaging van belastingen oftewel een betere verdeling van de uitgaven van onze sociale zekerheid (wat duidelijk wel nodig is)

Dat je ouders financieel al hebben bijgedragen aan deze maatschappij wilt niet zeggen dat jij indirect ook hebt bijgedragen. Dus waarom? Omdat jij tot op de dag van vandaag in de min staat bij de staat. Al die jaren dat jij op school hebt gezeten? Staat heeft dat (voor het grootste gedeelte) betaald. Weet niet of er in Belgie een eigen bijdrage vanuit de ouders wordt geeist, maar hoe dan ook, die opleiding heeft de staat voor je betaald. Dat huis waar je woont, daar betaal jij niets aan mij, je leeft van je ouders, je leeft van de staat. Jij stelt dat je nu een opleiding doet zodat je ooit iets kan bijdragen aan de maatschappij, dat is leuk, mooie gedachte goed, maar tot het moment dat jij daadwerkelijk gaat werken, echt bijdraagt aan die maatschappij waar je het over hebt, parasiteer jij. En als jij morgen word aangereden door een bus en dood gaat, dan ben je als parasiet gestorven.

Ik leef niet van de staat, ik leef van mijn ouders. De staat heeft relatief weinig bijgedragen aan mijn onderhoud, sterker nog, zij profiteert daar van en zal daar in de toekomst nog veel meer van kunnen profiteren. Het verschil tussen leven van de staat en leven van je ouders is ongelofelijk groot. Waarom? Leven van de staat wilt zeggen dat je leeft van geld dat indirect komt van de werkende bevolking, zoals je ziet zijn er tig mensen niet akkoord met de besteding van dat geld.
Leven van je ouders wilt zeggen dat je ouders daar volledig mee akkoord gaan, want willen ze dat niet, dan doen ze dat gewoon niet.

Daarbij, die opleiding waar ik van genoten heb tot nu, die is gedeeltelijk betaald door de staat ja. Waarom doet de staat dit? Zodat ze er later profijt uit kan halen. Waarom geeft de staat nu geld aan asielzoekers? Het verschil zit 'm in dat de staat wel degelijk een tegenprestatie van mijn kant verwacht als ik later mijn opleiding heb afgerond. Van asielzoekers verwacht ze geen enkele tegenprestatie.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...len/archief/2013/2013-06-asielzoekers-art.htm
Het grootste gedeelte van de asielzoekers komt uit conflictgebieden waar nog steeds dag in dag uit mensen worden vermoord enkel omdat ze tot een bepaalde stam behoren, een bepaalde religie aanhangen, een bepaalde leider steunen via de stembus. Die mensen komen niet naar Belgie met de gedachte van joh luilekkerland lekker die voeten in de lucht en het geld komt binnen rollen. Die mensen willen gewoon een veilig bestaan opbouwen zonder dat ze elk weekend de kogelgaten in de muur moeten opvullen.

Heb je wel gedeeltelijk gelijk in, zij ontvluchten hun land voor een goede reden, het is daar waarschijnlijk niet makkelijk om te leven door barbaarse en onethische praktijken. Het probleem is dus ook dat zij hier aan gewend zijn. Zij komen hier en zitten nog altijd gedeeltelijk in die mindset. Ik hoef je vast niet te vertellen hoeveel criminaliteit dit met zich meebrengt. Daarnaast kennen ze de wetten, regels en de gebruiken van ons land ook niet. En als ze die wel kennen, is een straf in België belachelijk als je die vergelijk met straffen in hun thuisland. Stelen? hier niet eens in de gevangenis zitten, daar zou je dadelijk een hand verliezen.

Zie link hierboven daarom een overgroot deel hun land is ontvlucht.

Lees hierboven.

Maar Henk komt toch uit een plek waar het economisch slechter is, straks pakt hij je baan nog af!

In welke zin is dit anders dan Afrikaanse Henk die net ff een paar 1000km verderop is geboren?

Ten eerste, ja hij komt uit een plek waar het economisch slechter is, maar wel in hetzelfde land. Wat betekent dit nu? Dezelfde staat, hetzelfde belastingstelsel, dezelfde cultuur, dezelfde gebruiken, regels, wetten en ga zo maar door.

Ten tweede, hij WILT werken, groot verschil.

Als hij nu naar Nederland zou trekken, dan was het nog een beetje een ander verhaal ja.

---------- Post added 9 October 2013 at 19:48 ----------

Goed idee, die mensen hebben al niets en daarbij zwerven ze dan ook niet doelloos op straat.

Inderdaad, het initiatief om deze mensen bezig te houden vind ik zeer goed. Maar een fitnessabonnement waardoor ze kunnen gaan trainen gaat hier niet veel bij helpen,hooguit trainen ze 2uur per dag, wat met de resterende tijd te doen? Laat ze dan gewoon 8 uur per dag werken op de één of andere manier, moet wel mogelijk gemaakt worden door de staat natuurlijk, kunnen ze erna nog een fitnessabonnement kopen met dat geld wat ze verdiend hebben als ze zo graag willen gaan trainen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven