XXL Nutrition

Atari 2600

train and gain

Ripped Bodybuilder
Waardering
232
Beste Dbb'ers

Van de week heb ik een atari 2600 op de kop getikt van marktplaats, alleen snap ik er geen moer van. Er zit een kabel aan de atari en die moet in de tv waar normaal de kabel voor "kabel-tv" in gaat. Dan zit er nog een adapter bij die in de achterkant gaat.

Nu kun je op de atari zelf kiezen channel 2 of 3. Ik heb op beide channels al gezocht maar nergens krijg ik beeld. Ik zelf dacht dat ik me tv op av1 of av2 zou moeten zetten, maar op op geen enkele zender krijg ik beeld.

Ook is de atari verdacht stil als ik hem aanzet, er komt geen enkel geluid uit!:rolleyes:

Nouw had ik die verkoper gemaild en die zei dat ik hem op channel 2 moet zetten, spel er in doen, en het juiste kanaal op zoeken en vast zetten. Hij vertelde overigens dat hij hem zondag nog uitgetest had en werkte.

Iemand enige idee wat ik moet doen om beeld te krijgen????

alvast bedankt!

kun je niet handmatig alle zenders afzoeken.. en als je hem bent tegen gekomen vast zetten.
maar lekker old skool! ik had hem vroeger ook :D

je moet een leeg kanaal vinden op je tv, en daar de frequentie opzoeken.
misschien dat je op internet wel kunt vinden welke frequentie dit moet zijn, anders moet je handmatig alles afgaan.

althans... zo werkt het bij mijn oude sega die ook via dat principe werkt.

is dat 1 die je moet bedienen met een knuppel?
ik heb ook nog zo 1 gehad, gekregen van een nonkel, leuk spul vond ik dat, achteraf bekeken echt prehistorisch in vergelijking met de games van nu :d

je meot niet naar av1 en 2 enzo kijken dat is voor scart. gewoon de tv het signaal laten zoeken waar je normaal tvzenders mee afstemt.

aah de atari 2600.. goede oude tijd stuff ;)

• Topic Starter Topic Starter
is dat 1 die je moet bedienen met een knuppel?
ik heb ook nog zo 1 gehad, gekregen van een nonkel, leuk spul vond ik dat, achteraf bekeken echt prehistorisch in vergelijking met de games van nu :d

Het is inderdaad met een joystick. Er zitten 2 van die lulige joysticks bij:D

Het is precies dezelfde als deze:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn! Ik kan niet (volgens mij) handmatig naar zenders zoeken op me tv. Alleen automatisch maar dan vindt ie niks. Iemand een idee?:o

De gebruiksaanwijzing van de Loewe Xelos 5261 ZW heb ik niet meer:rolleyes:

UHF 36, ken je dit intoetsen ipv autosearch?

Zelf heb ik er geen 1, dus het was even googlen naar "Frequency Atari 2600".. hopelijk heb je er wat aan.

http://www.vintage-computer.com/vcforum/archive/index.php/t-6633.html

[Link niet meer beschikbaar]

Bedankt voor je antwoord, maar hier heb ik volgens mij niets aan. Er staat in het forum daarzo namelijk geschreven "So you're asking about antenna (RF) input? I've also heard that some of the newer TV sets don't operate well with antenna input around UHF 36, which at least most PAL systems use (NTSC uses channel 3-4, which IIUC are VHF frequencies)." Dat UHF 36 geld voor pal systemen, dus VS. Het NTSC, wat volgens mij voor ons is, moet die channel 3-4 gebruiken.

Ik denk tenminste dat het zo zit...

Oldskool........

Kun je rond die 36 finetuning gebruiken? en op en neer checken naar het signaal?

Vreemd dat autosearch het niet vind, het signaal is zeker sterk genoeg met een directe input.

edit: btw pal is europe, ntsc is vs

"TV Channel 3 is approximately 86 MHz, and TV channel 4 is approximately 93 MHz"

Dit ben ik dus aan het proberen, maar het bereik moet ik dat dan op VHF, UHF of kabel zetten? En ik kan ook veel verschillende "norm's" instellen namelijk: pal-n, pal-m, pal60, ntsc-v, secam-dk, secam-l, secam-bg, pal-dk, pal-l, pal-bg, autom. dk, autom l, autom i, autom bg. Iemand enige idee op welke ik die moet zetten?

Kun je rond die 36 finetuning gebruiken? en op en neer checken naar het signaal?

Vreemd dat autosearch het niet vind, het signaal is zeker sterk genoeg met een directe input.

edit: btw pal is europe, ntsc is vs

Ok, sorry:p

Weetje misschien op welke "norm" ik me tv dan moet instellen?:D

edit:
Ik zit nu dus op die VHF en UHF rond die channel 3 (86MHz) en channel 4 (93MHz) te kijken, maar vind niks.. misschien doordat ik niet die juiste "norm" heb...

Laatst bewerkt:
Dit ben ik dus aan het proberen, maar het bereik moet ik dat dan op VHF, UHF of kabel zetten?

UHF, dan zou ik die 36 toch gaan proberen.. Sega / Nintendo enzo werkt ook rond die frequency.

En ik kan ook veel verschillende "norm's" instellen namelijk: pal-n, pal-m, pal60, ntsc-v, secam-dk, secam-l, secam-bg, pal-dk, pal-l, pal-bg, autom. dk, autom l, autom i, autom bg.

Zijn deze instellingen op je Atari of TV? Is je Atari import of europe? als hij europe is (check de gebruiksaanwijzing als je die hebt, staat er nederlands in is hij zeker pal) zou ik eerst pal-n proberen.. secam heb je niets te zoeken dus die vallen zowieso weg. Aan de hand van je bepaling of dat ding nou pal of ntsc is bepaal je dan de instelling van je zender.

UHF, dan zou ik die 36 toch gaan proberen.. Sega / Nintendo enzo werkt ook rond die frequency.

Zijn deze instellingen op je Atari of TV? Is je Atari import of europe? als hij europe is (check de gebruiksaanwijzing als je die hebt, staat er nederlands in is hij zeker pal) zou ik eerst pal-n proberen.. secam heb je niets te zoeken dus die vallen zowieso weg. Aan de hand van je bepaling of dat ding nou pal of ntsc is bepaal je dan de instelling van je zender.

Op me tv kan ik de MHz in stellen van 40 t/m 859.25 MHz, dus 36 lukt niet.

Deze instellingen zijn op me TV. De atari is europe, en een gebruiksaanwijzing heb ik niet. Ik zal dus waarschijnlijk wel op pal moeten zoeken..

The Atari 2600 used different color palettes depending on the television signal format used.[16] With the NTSC format, a 128-color palette was available, while in PAL, only 104 colors were available. Additionally, the SECAM palette consisted of only 8 colors.

Als ik dit zo lees dan past hij zichzelf aan, aan de hand van wat voor toestel erop zit. Link

Haal de TV signaal kabel er even uit zodat hij geen andere zenders ziet van je antenne/kabel.. en autosearch dan maar op verschillende banden. Ik ken je verder niet helpen vrees ik :(

succes iig, leuke koop.. ik heb zelf nog een Sega 16bit met sonic en dat blijft leuk.

Als ik dit zo lees dan past hij zichzelf aan, aan de hand van wat voor toestel erop zit. Link

Haal de TV signaal kabel er even uit zodat hij geen andere zenders ziet van je antenne/kabel.. en autosearch dan maar op verschillende banden. Ik ken je verder niet helpen vrees ik :(

succes iig, leuke koop.. ik heb zelf nog een Sega 16bit met sonic en dat blijft leuk.

Toch bedankt voor de hulp! ik zal nog wel even door blijven kloten en kijken of het wat word...

Karma voor de hulp!;)

Terug
Naar boven