AndroidHealthClinic

Atari 2600

Graag gedaan, pak een bak koffie erbij en laat je TV maar zoeken over de banden :) (alleen dus de atari als signaal dus)

• Topic Starter Topic Starter
Tick,

Weet je misschien waarom ik op de atari zelf kan instellen voor Channel 2 of Channel 3?

[Link niet meer beschikbaar]

Zojuist een handleiding gevonden van precies dezelfde atari,

Hier staat wat over die channels en dat die gelijk moeten staan met je tv... nu maar eens proberen:o:D

2n8bogk.jpg - 154993

dank je :)

De stand van zaken op dit moment:rolleyes:

Ik heb op channel 2 (op atari) op alle "norm's" (op de secam na dan), naar een signaal gezocht. Zonder resultaat helaas het enige wat ik ontvang zijn vage zenders.

Ik ben nu voor channel 3 hetzelfde doen met hopelijk meer succes...:(

Vage zenders? Hoe bedoel je dat? Er zit toch geen antennesignaal meer op? en weet je zeker dat het een tv signaal is, niet het atari kanaal? zoals de manual zegt dat er enige fijnafstelling mogelijk kan zijn he.

Ik ben een enorme retrogamer en heb hier aardig wat oudere apparaten staan die ik ook nog wel eens gebruik (of op de pc via emulators) maar zelfs destijds kon die 2600 mij niet bekoren..spellen waren zelfs voor die tijd vaak ruk en die joysticks die jij daar op je afbeelding laat zien zorgen er binnen een uur voor dat je blaren op je klauwen heb zitten.

Vage zenders? Hoe bedoel je dat? Er zit toch geen antennesignaal meer op? en weet je zeker dat het een tv signaal is, niet het atari kanaal? zoals de manual zegt dat er enige fijnafstelling mogelijk kan zijn he.

Ik heb de kabel van de tv eruit gehaald, en voor de zekerheid ook nog uit de "muur".. evengoed ontang ik vage zenders...

Ik ben een enorme retrogamer en heb hier aardig wat oudere apparaten staan die ik ook nog wel eens gebruik (of op de pc via emulators) maar zelfs destijds kon die 2600 mij niet bekoren..spellen waren zelfs voor die tijd vaak ruk en die joysticks die jij daar op je afbeelding laat zien zorgen er binnen een uur voor dat je blaren op je klauwen heb zitten.

Hahah geweldig!

Misschien dat een atari 5200 wat beter had geweest ja... toch al wat beter graphics.

Welke TV heb je ? Lijkt wel of nieuwe TV's dat signaal niet kunnen herkennen.
Heb zelf alles geprobeerd om een nintendo en s.nintendo aan te sluiten.

Denk dat het iets te maken heeft met analoog signaal.
Welke nieuwere TV's misschien niet meer ondersteunen ?
Nu lul ik naar me verstand dus pin me er niet aan vast.

Ik heb een loewe 5261 ZW, nog zo'n lekkere grote kast:p
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Echt nieuw is ie niet meer dus daar kan het niet aan liggen denk ik...

Damn!

Voor channel 3 ( op de atari) precies hetzelfde gedaan als dat ik bij channel 2 deed. Dus op alle "norms" zoeken.. zonder enige resultaat.

Krijg ondertussen sloop-neigingen:mad::p

Ik houd het voor gezien voor vandaag...

Morgen ga ik het nog wel eens proberen.

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp!

Ik lees verschillende verhalen op het net.
Je zou een verloop s-video aansluiting kunnen gebruiken.
Tenminste als je tv die ingang heeft, en dat zal best wel.

Maar wat is het voordeel daarvan dan? Je moet dan toch ook nog de juiste channels vinden?

Voor s-video heb je gewoon 1 knop op je tv / remote. Dus als er een signaal op dat kanaal staat. zal je TV het gelijk weergeven.

Ok, misschien een idee voor als het echt niet gaat lukken.

EDIT:

Nu ga ik trouwens echt ervandoor!

Bedankt!

Hier wat quotes uit dat forum waarin besproken werd om een LCD erop aan te sluiten, en het lijkt erop dat dit niet zomaar mogelijk is. Jij hebt geen LCD maar het principe is wel het zelfde.

the origianl atari's did not out put composite video signals, so you must make a composite video circuit.

I hooked mine up to my LCD TV though Coax. Worked fine until that little computer/TV box gave out....

Use this, available from lots of places: Coaxial (F-Type) to Female RCA Adapter - http://www.atariage.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=42

No need for the switchbox.

CP/M: So you're asking about antenna (RF) input? I've also heard that some of the newer TV sets don't operate well with antenna input around UHF 36, which at least most PAL systems use (NTSC uses channel 3-4, which IIUC are VHF frequencies). Sometimes routing the antenna input via an old VCR may improve functionality if direct connection doesn't yield the desired results.

Zoals je kunt zien is het niet mogelijk om een rechtstreekse verbinding te krijgen 1 op 1. Ze hebben het over een switchbox waarin het signaal word gemoduleerd naar een nieuw signaal waar de huidige TV's mee werken.

Als tip word er dan gegeven om die via een oude videorecorder te proberen omdat die niet zo pickie is met dat signaal van de Atari.

Ik zou zeker even de verkoper contacten en vragen hoe hij dit heeft opgelost.

Ik had al contact met de verkoper gelegd en gevraagd hoe hij nouw beeld op zijn scherm krijgt. Hierop kreeg ik dit antwoord:
"Hoi -----,

Je moet het kanaal op de tv opzoeken. Als je er een spel indoet en je zoekt het kanaal op je tv, dan zie je op een gegeven moment het spel verschijnen op de tv. Het kanaal dan vastzetten en je kunt spelen.
Achterop de Atari zitten 2 kanalen. Er zit een switch op om eventueel 2 kanalen in te stellen, maar als het goed is staat de knop nog goed. Wij moesten ook eerst het juiste kanaal opzoeken. We hopen dat het nu zal lukken. Veel plezier.

Groetjes,"

Wat ik hieruit op kan maken is dat hun niks met een oude videorecorder of dergelijke gedaan hebben.

Zal ik anders de verkoper emailen en vragen op welke freqruentie hij hem afgesteld had? Of is dit verschillend bij iedereen?

Ook kan ik nog voor de zekerheid vragen of het een europe of voor amerikaanse markt is, dat scheelt namelijk weer met zoeken op die "norm's"

:thumbup:

Je moet het kanaal op de tv opzoeken. Als je er een spel indoet en je zoekt het kanaal op je tv, dan zie je op een gegeven moment het spel verschijnen op de tv.

Dit heb je gister toch gedaan, maar geen succes. Ik denk dat Navy gelijk heeft met de oude TV (ouwe tuner erin) daarom ook de tip VCR.

Ik lees verschillende verhalen op het net.
Je zou een verloop s-video aansluiting kunnen gebruiken.
Tenminste als je tv die ingang heeft, en dat zal best wel.

Heb je een site waar dit staat, zodat ik even kan nalezen hoe dat precies zit?

:thumbup:

Terug
Naar boven