AndroidHealthClinic

Atheïsten op dbb

Peiling Peiling Ben jij atheist?

• Totaal stemmers
    107
Ik ben overtuigd agnost. :) Het atheïsme is in mijn ogen een erg vreemde positie, hoe kun je nu bewijzen dat iets niet bestaat? Het feit dat je niet in god gelooft, of dat je vindt dat het geloof van anderen ongefundeerd is, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat er wel een god is?

Dit zeg ik ook altijd, en zoooveeel mensen die niet snappen dat je niet iets kunt bewijzen dat iets niet bestaat...komt niet overeen met hun logica ofzo. Maarja, kheb er al vaker dingen over gezegd...als ze het niet begrijpen zullen ze dat ook niet doen, dus beter geen energy in stoppen dan.

ik ben vrijgemaakt

Dit zeg ik ook altijd, en zoooveeel mensen die niet snappen dat je niet iets kunt bewijzen dat iets niet bestaat...komt niet overeen met hun logica ofzo. Maarja, kheb er al vaker dingen over gezegd...als ze het niet begrijpen zullen ze dat ook niet doen, dus beter geen energy in stoppen dan.

:roflol:

Zelfs macb gelooft in god, deze wereld is echt te verrot.

natuurlijk ben ik geen atheist!

ik heb namelijk GEEN leven................toch?

Ik ben overtuigd agnost. :) Het atheïsme is in mijn ogen een erg vreemde positie, hoe kun je nu bewijzen dat iets niet bestaat? Het feit dat je niet in god gelooft, of dat je vindt dat het geloof van anderen ongefundeerd is, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat er wel een god is?
Een atheïst zegt helemaal niet dat hij kan bewijzen dat er geen goden bestaan, hij zegt dat het niet bewezen is dat ze wel bestaan, om die reden kan een atheïst er dus ook niet in geloven!

Het geloof; kinderlijke naïviteit. Ik begrijp het wel, ik zou ook graag willen geloven dat ik later naar een magische plek ga waar ik al mijn verloren dierbaren terug zal zien.

Een beetje het idee van, misschien bestaan der ook wel gorrila's met 23 neuzen en twee penissen, van ieder 50cm lang?

Ik ben een overtuigd atheist, er is geen god.

Ik vraag me trouwens al een tijdje af. Als der een god zou zijn, hoezo moeten wij hem aanbidden en elke week naar de kerk? Dieren hoeven dit ook niet, of komt dat misschien, omdat ze niet slim genoeg zijn, om in god te geloven? Als ik deze zin zo eens nalees, kan het niet anders dan dat god een bedenksel van de mens zelf is?

Dieren hebben geen ziel.

100% Atheïst.

11, veel meer dan ik verwacht had. Het lijkt wel alsof klusmier de enige gelovige is. Mss omdat ie overal rond spamt :o

@vegan strentgh: atheisme betekent niet dat we kunnen bewijzen dat god niet bestaat. Atheïsme is ervan overtuigd zijn dat god niet bestaat, ook al kan je het niet bewijzen.

Met ziel doelen ze meer op bewustzijn.

11, veel meer dan ik verwacht had. Het lijkt wel alsof klusmier de enige gelovige is. Mss omdat ie overal rond spamt :o

@vegan strentgh: atheisme betekent niet dat we kunnen bewijzen dat god niet bestaat. Atheïsme is ervan overtuigd zijn dat god niet bestaat, ook al kan je het niet bewijzen.

een echte gelovige blijft stil bij al die domheid, en schud nog eens het wijze hoofd..........

ik ben echter behoorlijk eigenwijs.............en ook een beetje.......versl...a..afd...........aan DBB (bijna niet mijn strot uitgekregen)
:D

Ah oke, ik ben niet zo thuis in die filosofische onzin, het interesseert me ook geen reet. :D

Maargoed, het bewustzijn dus, volgens mij verdwijnt dat zodra je dood bent.

klopt, dat gaat namelijk naar de hemel............of de hel.
:D

shit,shit,shit........ik wilde niet reageren............religies ook, ze maken je helemaal afhankelijk!

Ik geloof in het kinneke jezus.

2q9995g.jpg

Er zijn blijkbaar heel wat atheïsten in de beschaafde wereld. En velen zijn sterk gekant tegen de gevestigde religies en de miserie die deze religies in de wereld veroorzaken (bv. oorlogen).

Kan iemand mij uitleggen waarom atheïsten zich niet verenigen en georganiseerde inspanningen doen om de religieuze bevolking wakker te schudden?

Er zijn blijkbaar heel wat atheïsten in de beschaafde wereld. En velen zijn sterk gekant tegen de gevestigde religies en de miserie die deze religies in de wereld veroorzaken (bv. oorlogen).

Kan iemand mij uitleggen waarom atheïsten zich niet verenigen en georganiseerde inspanningen doen om de religieuze bevolking wakker te schudden?

Omdat het toch niet helpt, gelovigen hebben een bord voor hun kop, zie bijvoorbeeld klusmier.

Ik leef m'n leven wel met het idee dat bewustzijn enkel zal bestaan tussen geboorte en dood. Mocht er nog iets komen is dat mooi meegenomen, al reken is er totaal niet op.

Maar ik heb onderhand ruimschoots voldoende levenservaring en kennis van het menselijke bewustzijn om te zeggen dat een unanieme vaststelling maken over wel of geen nader bestaan, niet verstandig is en eigenlijk een egoistische claim is.

Atheisten en streng gelovigen hebben antropolgisch gezien vele overeenstemmingen en bestrijden elkaar om die reden ook.

Terug
Naar boven