XXL Nutrition

Atheïsten op dbb

Peiling Peiling Ben jij atheist?

• Totaal stemmers
    107
Kan iemand mij uitleggen waarom atheïsten zich niet verenigen en georganiseerde inspanningen doen om de religieuze bevolking wakker te schudden?

Omdat individualisme zich niet kenmerkt door een verenigd genootschap. Maar atheisten doen wel degelijk inspanning om gelovigen wakker te schudden als ze erop stuiten, andersom proberen gelovigen atheisten mee te trekken in hun verenigd collectief.

Kijk maar eens als voorbeeld hoe T, Zoutzak, Klaaswitz zich hebben uitgelaten tegen over Spiermans, Zeekip en Klusmier. En hoe zij op hun beurt die gelegenheid aangrepen om religeus materiaal ten toon te spreiden.

heb niets tegen gelovigen, voor veel mensen is het een houvast in hun leven
aleen ben ik niet gelovig ;)

heb niets tegen gelovigen, voor veel mensen is het een houvast in hun leven
aleen ben ik niet gelovig ;)

thnx.

dachten meer mensen maar zo, helaas schijnen ongelovigen het een leuke hobby te vinden om gelovigen de grond in te trappen!

lukt niet bij mij, daarvoor ben ik te buff!
:D

Atheïst, geloof is voor debiele mensen.

Atheïsme ftw! :D

Ik heb nee geantwoord omdat ik wel geloof dat er een god is, verder maakt iedereen dit voor zichzelf uit en niet voor een ander naar mijn weten..

thnx.

dachten meer mensen maar zo, helaas schijnen ongelovigen het een leuke hobby te vinden om gelovigen de grond in te trappen!

lukt niet bij mij, daarvoor ben ik te buff!
:D

Buff is een verkeerd woord denk ik :D
Laten we het zo stellen als jij in zee gaat zwemmen hoef jij niet bang te zijn dat je verzuipt.
Dat wat je zegt over ongelovigen die een hobby hebben om gelovigen de grond in te trappen ik denk eerder dat het een wake up call is voor gelovigen zodat zij niet als makke lammetjes naar de kerk gaan en een persoon aanbidden die niet bestaat of bestaan heeft.
En de toegevoegde waarde om te bidden, je zonden op te biechten of meezingen met de josti band ( kerkkoor ) zie ik er niet van in.
M.a.w wat is het voordeel van het geloven ik denk eerder dat het voor de zwakkeren in de maatschappij die hun eigen woorden zo uitbrengen alsof God het zo gewild had.
Het enige wat God gewild had is dat je geboren word en doodgaat.
En de centen die jij geeft aan de kerk is enkel om uit te keren aan de ouders van de kinderen die op de blokfluit van de priester moeten spelen.
Of moet de priester van God zich aan kleine koorknaapjes vergrijpen?
Op het forum voor mensen die de duivel aanbidden word gezegd dat gelovigen naar de hel gaan en ongelovigen naar de hemel ( om daar de mensen die geloven naar de hel te brengen ) :D

Als je een keer wilt babbelen:

06-6666666666:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Licht spiritueel. a la 'van basten' dus.

De meeste Atheisten hier hebben volgens mij meer zo'n schijt aan alles instelling. ook prima hoor.

Je kunt best spiritueel zijn en toch atheist. Zelfs Boedisten kun je atheisten noemen omdat ze niet in een God geloven. De oude vertaling van het griekse woord voor atheist was tenslotte zoiets als "zij die zonder God zijn"

Grappig trouwens, dat mensen die wel geloven in God vaak helemaal niet twijfelen. Hun geloof is zo rotsvast (vastgeroest) dat ze het zeker weten, wat in tegenspraak is met het hele concept van geloof. Maar als ik ze dan zeg dat ze op die manier hun God verloochenen dan zijn ze weer beledigd... ik denk dat ze iets TE veel in zichzelf geloven. Ik snap ook niet dat je ergens in kunt geloven en dat geloof honderden (duizenden) jaren lang helemaal niet bijsteld in het kader van het verschijnen van wetenschappelijk onderzoek. Ik wijzig iedere dag mijn beeld van de wereld en de mensen die erop lopen, waarom zou iemand die in God gelooft niet dagelijks (ok is misschien wat vaak) zijn geloof bijstellen.

Je kunt best spiritueel zijn en toch atheist. Zelfs Boedisten kun je atheisten noemen omdat ze niet in een God geloven. De oude vertaling van het griekse woord voor atheist was tenslotte zoiets als "zij die zonder God zijn"

Grappig trouwens, dat mensen die wel geloven in God vaak helemaal niet twijfelen. Hun geloof is zo rotsvast (vastgeroest) dat ze het zeker weten, wat in tegenspraak is met het hele concept van geloof. Maar als ik ze dan zeg dat ze op die manier hun God verloochenen dan zijn ze weer beledigd... ik denk dat ze iets TE veel in zichzelf geloven. Ik snap ook niet dat je ergens in kunt geloven en dat geloof honderden (duizenden) jaren lang helemaal niet bijsteld in het kader van het verschijnen van wetenschappelijk onderzoek. Ik wijzig iedere dag mijn beeld van de wereld en de mensen die erop lopen, waarom zou iemand die in God gelooft niet dagelijks (ok is misschien wat vaak) zijn geloof bijstellen.

Ze zijn schijnheilig;)

veel beter dan dit kan je het niet zeggen imo

• Topic Starter Topic Starter
natuurlijk ben ik geen atheist!

ik heb namelijk GEEN leven................toch?
:roflol:

noj7sp.jpg

Ik leef m'n leven wel met het idee dat bewustzijn enkel zal bestaan tussen geboorte en dood. Mocht er nog iets komen is dat mooi meegenomen, al reken is er totaal niet op.

Maar ik heb onderhand ruimschoots voldoende levenservaring en kennis van het menselijke bewustzijn om te zeggen dat een unanieme vaststelling maken over wel of geen nader bestaan, niet verstandig is en eigenlijk een egoistische claim is.

Atheisten en streng gelovigen hebben antropolgisch gezien vele overeenstemmingen en bestrijden elkaar om die reden ook.

Do your explaining boy ;)

Dit zeg ik ook altijd, en zoooveeel mensen die niet snappen dat je niet iets kunt bewijzen dat iets niet bestaat...komt niet overeen met hun logica ofzo. Maarja, kheb er al vaker dingen over gezegd...als ze het niet begrijpen zullen ze dat ook niet doen, dus beter geen energy in stoppen dan.

Oh dus als je zaken niet volledig kunt ontkrachten dan kun je het niet bevatten en ken je er gemakshalve maar eenzelfde waarschijnlijkheid aan toe?

Echt gelovig ik weet het niet, zou voor mij ook een betere optie geweest zijn in de enquête.
In ieder geval bestaat er iets onverklaarbaars. Ga ook zeggen waarom, toen mijn zus stierf in een tragisch auto ongeluk heb ik signalen gezien van haar, die niet te verklaren zijn. Ik krijg er nog steeds kippenvel van als ik eraan denk.

En de centen die jij geeft aan de kerk is enkel om uit te keren aan de ouders van de kinderen die op de blokfluit van de priester moeten spelen.

:roflol::haha:

Echt gelovig ik weet het niet, zou voor mij ook een betere optie geweest zijn in de enquête.
In ieder geval bestaat er iets onverklaarbaars. Ga ook zeggen waarom, toen mijn zus stierf in een tragisch auto ongeluk heb ik signalen gezien van haar, die niet te verklaren zijn. Ik krijg er nog steeds kippenvel van als ik eraan denk.

Wat bedoel je met signalen?

Het feit dat ze zelf aanvoelde alsook mijn andere zus dat er iets heel ergs ging gebeuren. De kerstperiode rond dat jaar stond er als het donker werd een schaduwkerstboom getekend op onze veranda ruit in contourlijnen. Verschillende wasbeurten met allerlei producten haalden het niet weg. als het regende en de regen liep van de ruiten, liepen de druppels nooit over de dikke contouren. Was een bizar zicht. Op een dag was het volledig weg..
Zo moeilijk om opnieuw over gepraat te hebben.

Terug
Naar boven