XXL Nutrition

AUTOvraag

Waarom dan?

Ik word hier gek van. Ik hoor dat Franse auto;s niet goed zijn, dat ook Volkswagens niet goed zijn, ik weet het neit meer!???
Ik heb er genoeg ervaring mee, en kennissen ook. Het zijn prullen die niets kunnen hebben. Met VW ook ellende gehad maar dat lag meer aan de vorige eigenaar. Tip: koop nooit van een jonge gast en zeker niet als er wat aan de wagen aangepast is. Persoonlijk als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik bij Audi of BMW blijven. En als dat geen optie is dan VW. Het belangrijkste is weten wat je koopt. Een kenner meenemen en grondige proefrit doen is geen overbodige luxe.

Ik heb er genoeg ervaring mee, en kennissen ook. Het zijn prullen die niets kunnen hebben. Met VW ook ellende gehad maar dat lag meer aan de vorige eigenaar. Tip: koop nooit van een jonge gast en zeker niet als er wat aan de wagen aangepast is. Persoonlijk als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik bij Audi of BMW blijven. En als dat geen optie is dan VW. Het belangrijkste is weten wat je koopt. Een kenner meenemen en grondige proefrit doen is geen overbodige luxe.

Wat rij jij T?

De yaris van mijn ma komt uit Frankrijk

Gister nog een preek gekregen van een agent dat ik met piepende banden langs kwam vliegen in een bocht van de snelweg, wat redelijk representatief is voor de meeste kilometers afgelegd in dat kreng. Nog nooit wat kapot aan gegaan, lijkt wel onverwoestbaar :roflol:

---------- Post added 30 September 2013 at 00:09 ----------

Gewoon een Toyota kopen :p
Ik ga zeker niet ontkennen dat Toyota betrouwbare lelijke wagens maakt. Maar de echte test komt pas na de eerste 4j.

318d touring

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er genoeg ervaring mee, en kennissen ook. Het zijn prullen die niets kunnen hebben. Met VW ook ellende gehad maar dat lag meer aan de vorige eigenaar. T

Het hangt denk ik ook af van je evrwachtingen. Zoals ik al terloops zei, is de auto voor mijn vader. Hij zal er niet mee racen of in zn 4 bochten mee nemen. Hij rijdt ermee heen en weer, de langste ritten zijn ritten van max 70 km.

Ik ga zeker niet ontkennen dat Toyota betrouwbare lelijke wagens maakt. Maar de echte test komt pas na de eerste 4j.

318d touring

T is een 2005 yaris :p

Nog niks buiten regulier onderhoud vervangen.

Mijn pa heeft bijna 500.000 km met zijn Toyota Carina gereden, buiten regulier onderhoud enkel een aandrijfas voor vervangen.

Audi A4 had die in 1 jaar al meer gedonder mee, gelijk weer weg gedaan :roflol: . Mijn A4 was gelukkig ook redelijk probleemloos maar ben blij dat die weg is.. Was overigens net 5 jaar geworden.

Moest ik een auto kopen zou ik zeker voor lexus/Toyota gaan, of Volvo dat is ook wel redelijk betrouwbaar.

T is een 2005 yaris :p

Nog niks buiten regulier onderhoud vervangen.

Mijn pa heeft bijna 500.000 km met zijn Toyota Carina gereden, buiten regulier onderhoud enkel een aandrijfas voor vervangen.

Audi A4 had die in 1 jaar al meer gedonder mee, gelijk weer weg gedaan :roflol: . Mijn A4 was gelukkig ook redelijk probleemloos maar ben blij dat die weg is.. Was overigens net 5 jaar geworden.

Moest ik een auto kopen zou ik zeker voor lexus/Toyota gaan, of Volvo dat is ook wel redelijk betrouwbaar.
Aan een simpele wagen kan ook minder mis gaan dan aan een complexere wagen + de eigenaars rijden meestal heel braaf. Daarom zie je vaak dat die koekentrommels hoog scoren in de betrouwbaarheidstests omdat die gebaseerd zijn op garantie en herstellingen. Je ziet in die tests vaak dikke/dure bakken slecht scoren maar niemand zegt erbij hoe bruut eigenaars ermee omgaan. Geeft dus nogal een vertekend beeld.

Maar dan nog hebben Japanse wagens gewoon een prima prijs/kwaliteit als je ermee gezien wilt worden.

Waarom dan?

Ik word hier gek van. Ik hoor dat Franse auto;s niet goed zijn, dat ook Volkswagens niet goed zijn, ik weet het neit meer!???

Je moet bij een auto gewoon geluk hebben, je weet tenslotte niet hoe er van te voren mee is gereden.
Zelf heb ik bijna altijd enkel franse auto's gereden en alleen naar volle tevredenheid.
Het enigste minpuntje bij mijn hobby auto de aangepaste 309 omgebouwd tot circuit racer is de radiateur, maar ja dan dat is dan ook het enigste japanse onderdeel van de auto :(
Leuk die testen kwa betrouwbaarheid wat word aangegeven, maar deze auto's worden dan ook vaak vanwege hun saaie uiterlijk door oudere mensen gereden met een rustigere rijstijl.

Ik zou voor de peugeot gaan tussen die 2, franse auto's staan bekend om hun comfortable stoelen.
Ze zijn wel wat minder waardevast als VW maar dat merk je zelf ook bij de aanschaf ;)

De monteur waar ik altijd naartoe ga zegt dat vw geen moters kan maken. Maar die vind verder alleen Mercedes goed en bmw is ook wel goed zegt ie.

Je moet idd gewoon geluk hebben ook

Zo heb je voor elk merk wel een monteur die van mening is dat een bepaald merk iets niet kan.

Waarheid ligt altijd in het midden.

:roflol: hoop dat je een grapje maakt. Ding word alleen maar gereden door huisvrouwen en homo's, is ook niet raar met die rare barbapapa vormen.
Mito lijkt niet voor niets op mietje, maar voor m'n vrouw zou ik het een leuk autootje vinden.

Smeer je pa een volvo c30 aan.

Aan een simpele wagen kan ook minder mis gaan dan aan een complexere wagen + de eigenaars rijden meestal heel braaf. Daarom zie je vaak dat die koekentrommels hoog scoren in de betrouwbaarheidstests omdat die gebaseerd zijn op garantie en herstellingen. Je ziet in die tests vaak dikke/dure bakken slecht scoren maar niemand zegt erbij hoe bruut eigenaars ermee omgaan. Geeft dus nogal een vertekend beeld.

Maar dan nog hebben Japanse wagens gewoon een prima prijs/kwaliteit als je ermee gezien wilt worden.

Hmm de onderhoudskosten van Audi enzo zijn sowieso een stuk hoger ongeacht of er wel of niet wat kapot gaat. Dat er bij duurdere auto's meer kapot aan kan gaan is gewoon logisch maar dat veranderd niets aan t feit dat Japanners goedkoper in onderhoud zijn.

Wat ook niet meegenomen wordt is het aantal vervangingen dat wordt uitgevoerd om de omzet van een garage omhoog te krikken en niet omdat het onderdeel vervangen moest worden.

Daarnaast denk ik niet dat een lexus een auto is die als koekblik te bestempelen was en de Carina van mijn pa was net zo luxe als de gemiddelde bmw/Mercedes middenklasse van die tijd.

Onderhoudskosten van een Audi vallen niet veel hoger uit dan van een Volkswagen. Wat er aan onderdelen in een Volkswagen zit, zit er ook in een Audi. Tenzij je onderhoud laat uitvoeren door een audi garage, dan word het een ander verhaal. Met audi zelf moet je ook geluk hebben, hiervoor een S3 gehad, meer dan 10k reparatiekosten in 1,5 jaar. Nu een audi A3, onderhoudskosten 0,- in 2 jaar.

Het is een peugeot 207 geworden :)

Okee ook mooi! Gefeliciteerd met je aankoop!

Goede keuze, daar kun je nog lang plezier van hebben!

OK, dus een vraagje over die peugeot 207.

De auto beslaat van binnen echt snel, je zit echt continu de verwarming/ac aan en uit te doen. De dealer zei dat het bij 207's normaal is.

Mijn vraag: heeft hij gelijk of is het bullshit wat hij zegt?

Hmm de onderhoudskosten van Audi enzo zijn sowieso een stuk hoger ongeacht of er wel of niet wat kapot gaat. Dat er bij duurdere auto's meer kapot aan kan gaan is gewoon logisch maar dat veranderd niets aan t feit dat Japanners goedkoper in onderhoud zijn.

Wat ook niet meegenomen wordt is het aantal vervangingen dat wordt uitgevoerd om de omzet van een garage omhoog te krikken en niet omdat het onderdeel vervangen moest worden.

Daarnaast denk ik niet dat een lexus een auto is die als koekblik te bestempelen was en de Carina van mijn pa was net zo luxe als de gemiddelde bmw/Mercedes middenklasse van die tijd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Not sure if serious :roflol:

Toyota valt gewoon totaal niet te vergelijken met de luxemerken. Zodra je wat opentrekt aan de motor of mechaniek zie je meteen waarom. Over het design zullen we het maar helemaal niet hebben.

OK, dus een vraagje over die peugeot 207.

De auto beslaat van binnen echt snel, je zit echt continu de verwarming/ac aan en uit te doen. De dealer zei dat het bij 207's normaal is.

Mijn vraag: heeft hij gelijk of is het bullshit wat hij zegt?

Ik ben bekend met de 206 en idd die beslaan snel en is moeilijk om snel te ontwasemen.

Terug
Naar boven