XXL Nutrition

Avond eten missen

Marvinp

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
69kg
Vetpercentage
9%
Beste bodybuilders,

Ik ben nieuw hier en ik zal me even voorstellen. Ik ben Marvin ben 16 jaar en ben ongeveer sinds 3 maanden bezig met fitness, ik train zo'n 3 keer per week. mijn doel is vooral om meer spiermassa te krijgen.

mijn probleem als volgt,
ik werk 3 a 4 keer per week van 16:00 tot 20:00 hierna ga ik meestal trainen omdat ik overdag geen tijd heb vanwege school. ik fitness dan van 20:45 tot 21:45 ongeveer.
Hierdoor mis ik dus het avond eten. is het een probleem om mijn avond eten dan te verschuiven tot ongeveer 10 uur? of is het juist niet zo slim als je pas laat op de avond een zware maaltijd eet. ik ga dan zo'n anderhalf uur daarna slapen

Marvin

laat op de avond je avond eten nuttigen kan prima als je daarvoor getraint hebt. Als je niet getraint hebt wordt meestal aangeraden wel gewoon te eten natuurlijk maar wat te minderen in KH omdat KH tijdens het slapen sneller omgezet zouden worden in vet.

Heb dit ook wel eens, meestal gooi ik dan een maaltijdvervanger naar binnen en na training idd goed avondeten..
Weet niet of dit 3x per week ook handig is.

• Topic Starter Topic Starter
mja, ik eet dan meestal 2 boterhammen met pindakaas/kaas op mijn werk. kan moeilijk het avond eten 3 keer per week overslaan lijkt mij

Na je training kun je gerust je avond die maaltijd eten.
Alleen die twee sneetjes + pindakaas is natuurlijk hollekiezen werk:p

ja maar dan heb ik toch honger he rond 6 uur :D

zelf eet ik liefer voor het trainen, ik heb ook niet veel tijd, maar ik maak zoveel mogelijk tijd om tog te gaan avond eten, omdat ik anders niet goed kan fitnessen. ik merk sowieso wel verschil met als ik niet eet voor het trainen dan als ik wel eet, (dan kan ik zwaarder hebben en voel ik me gemakkelijker)

dan kun je het beste anderhalf uur na het avonteten gaan trainen. hierdoor hebben je verteringsorganen het grootste werk al gedaan. dus heb je meer energie. als je gelijk na het eten zou trainen hebben je verteringsorganen nog het meeste bloed nodig dus minder bloed en energie voor je spieren denk ik. ik voel dat verschil echt goed!

Heb je geen pauze op je werk om te eten? Zou ik wel apart vinden met zulke werktijden hoor. Ik heb zelf ook gewerkt tijdens de avonduren en wij kregen altijd gewoon pauze om te eten, dan nam ik gewoon eten van huis mee wat ik opwarmde, maarja ligt aan je werk natuurlijk.

Ik ken het probleem ik werk bij een pizzaria en dan moet ik bijv van half 5 tot half 10 werken en dan probeer ik zo vroeg mogelijk pauze te krijgen rond 6uur en dan neem ik mijn kwark mee voor later

Tijdens de pauze kan je toch eten. Heb je geen pauze zou ik een shake meenemen die heb je zo binnen daar heb je geen pauze voor nodig

ja, tijdens de pauze kan wel wat eten, maar het avond eten word pas rond 6 uur gemaakt door mijn moeder, en daar heb ik op mijn werk dus niks aan.

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

oh, verkeerd begrepen sorry. Ik kan inderdaad wel kwark of yoghurt ofzo meenemen

woon je ver van je werk ik pak altijd de scooter en rij naar huis om te gaan eten en dan weer terug

mja het gaat wel.. ik werk maar 4 uurtjes, het is dan gewoon 10 minuten pauze van de baas

Je gaat toch niet van 16 tot 20.45 nix eten en dan trainen...?

laat op de avond je avond eten nuttigen kan prima als je daarvoor getraint hebt. Als je niet getraint hebt wordt meestal aangeraden wel gewoon te eten natuurlijk maar wat te minderen in KH omdat KH tijdens het slapen sneller omgezet zouden worden in vet.

ONZIN! KH worden helemaal niet eerder/sneller/meer omgezet in vet dan vet/eiwit.

Zolang je een TEVEEL aan kcals, oftewel, meer eet dan je lichaam verbruikt buiten het omzetten van energie naar lichaamsvet, tot je neemt dan kom je vet aan.

Zelfs al zou je lichaam door kh te eten in de avond meer vet aanzetten, dan verbruik je dat vet gewoon weer, zolang je maar geen energie-overschot hebt. Je lichaam verbruikt naast glycogeen ook lichaamsvet, de hele dag door.

Buiten dat worden juist vetten sneller omgezet in lichaamsvet dan KH. KH worden eerst omgezet in glycogeen (waardoor je op korte termijn meer aankomt, vanwege het vele extra vocht wat daardoor wordt opgeslagen), pas bij een overschot aan glycogeen zal de boel worden omgezet in lichaamsvet.

Als je energie-balans klopt dan maakt het allemaal geen reet uit, nogmaals. Je gaat echt niet vetter worden, zelfs niet als je al je eten pas s'avonds vlak voor het slapengaan eet. Als je verder evenveel doet en er niet minder door slaapt is er niets aan de hand.

ik heb nooit beweert dat ik niks zou eten, ik eet meestal dan wat boterhammen. en meestal pak ik dan nog een banaan of zoiets als ik naar het fitness centrum loop.

bedankt voor de reacties in ieder geval ;)

Terug
Naar boven