- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ervaringsdeskundigeals ze flink doormeppen komt zo'n wapenstok echt teringhard aan
geen pretje
?Ik zie iemand die in zijn rug wordt gebeukt door agent 1, naar de grond gaat, waarna agent 2 arriveert en beiden hem nog wat goede trappen verkopen. Dat meneer daar niet had moeten zijn staat vast, maar dit is gewoon disproportioneel geweld. Meneer was voor niemand een gevaar en lijkt zich niet te verzetten.Ik zie niet veel meer gebeuren dan nog een paar verdiende tikken (doet alleen pijn tegen je lichaam, verder geen enkele kans op schade).
Valt me op dat in t Noorden het vrij rustig is.Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen.
De weersvoorspelling is goed, het blijft redelijk droog. Waar voorspellen jullie vanavond de hardste terror? Wanneer gaat de eerste dode vallen?
![]()
Peter R. de Vries over relschoppers: ’Ze voelen zich niet gehoord’
De verontwaardiging in Nederland was groot toen er afgelopen weekend, na de invoering van de avondklok, rellen uitbraken in onder meer Eindhoven en Amsterdam. In een eerste reactie sprak premier…www.telegraaf.nl
ja helaas wel, toen ik een jaar of 17, 18 was. Was wat rebelser toen en die tik kwam echt goed aan weet ik nog wel. Been blauw van boven tot onder
@tymboo heeft al flink wat inwendige wapenstokslagen mogen ontvangen.
Voor de duidelijkheid, ik keur het relschopper-geweld dat wordt gepleegd categorisch af, maar verrast ben ik zeker niet.
Ik snap de verbazing vanuit de overheid en Rutte dan ook totaal niet. Dit is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.
Laat wederom zien dat Den Haag geen voeling heeft met de sentimenten en weerstand die op grote schaal opspeelt
Ze hadden dit moeten zien aankomen, het was op voorhand namelijk al duidelijk:
Als je als overheid een maatregel doordrukt die veel mensen te heftig en achterlijk vinden, dan is de kans zeer groot dat daar heftig en achterlijk op wordt gereageerd. En dat is dus precies wat er gebeurt.
Houden zo! Hier zitten toevallig ook veel minder 'kutmarokkaantjes'. Of mag ik dat niet zeggen?

Moeilijk in te schattenMeneer was voor niemand een gevaar en lijkt zich niet te verzetten.
De ME speelt daar niet voor eigen rechter. Als je niet luistert naar de opdracht om daar weg te gaan doet de ME waarvoor ze zijn uitgerukt. Relschoppers aanhouden is niet hun primaire opdracht ze van de openbare weg wegmeppen wel.Ook zeker waar, maar daarom worden zij dus aangehouden en eventueel vervolgd. Eigen rechter spelen van een agent is nergens voor nodig en dat men andersom een andere behandeling krijgt vind ik niet echt een argument. Er is een reden dat zij aangesteld zijn om orde en veiligheid te handhaven en daar horen bepaalde verantwoordelijkheden bij.
Filmpje ter beeldvorming; vanaf 00:18
![]()
Wie weet heeft hij net wat vuurwerk bommen gegooid en was hij op weg nieuwe te halen.Dat meneer daar niet had moeten zijn staat vast, maar dit is gewoon disproportioneel geweld. Meneer was voor niemand een gevaar en lijkt zich niet te verzetten.
Is daar nog ergens een hoog gebouw in de buurt?
Want al die gastjes demonstreren tegen de avondklok? Heb je überhaupt gezien wat voor volk daartussen looptAls je als overheid een maatregel doordrukt die veel mensen te heftig en achterlijk vinden, dan is de kans zeer groot dat daar heftig en achterlijk op wordt gereageerd. En dat is dus precies wat er gebeurt.