XXL Nutrition

balen een tenniselleboog!

mistral4u

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vandaag bij de dokter geweest, vanwege pijn in mijn elleboog. Conclusie tenniselleboog. Mijn dokter zei in eerste instantie dat hier vrijwel niets aan te doen is. Hij zegt gewoon door gaan dan laat de spier of pees vroeg of laat los van het bot en ben je van de pijn af. ik had dit persoonlijk nog nooit gehoord, klopt hier iets van of weet hij er misschien weinig van??
Hij heeft mij uiteindelijk wel een doorverwijzing gegeven voor fisio, maar volgens hem is dit en spuiten zetten weinig effectief.
Wat denken jullie ervan??

dit is hetzelfde als een tennis arm? ja rust zeggen ze vaak bij een tennisarm maar ik ken ook iemand die beweert het er uit te kunnen masseren. komen er zogenaamd afvalstoffen in je bloed en de volgende keer dat je moet pissen is je urine donkergeel.. tsja of het waar is weet ik niet maar het is wel een alternatieve manier. misschien zijn er meer die het op deze manier doen.

• Topic Starter Topic Starter
ja volgens mij is tennisarm hetzelfde. Hij had het ook over masseren, maar dit zou het losraken van de pees versnellen. Ik vind dit echter zoon vaag verhaal, dat de spier of pees juist kapot moet gaan om hier vanaf te komen. Je zou toch zeggen dat het gewoon te genezen is. Ik heb het nu een maand en het is voor het eerst.

tennisarm=tennis elleboog= epicondylitis lateralis.

wat gegevens:
- het gaat om een self limiting disease, dwz: ook zonder enige vorm van zorg gaat dit over. Het natuurlijke beloop is echter traag (80% is hersteld na 6 mnd, 90% na 12 mnd.).
- evidentie: er is wat evidentie voor infiltratie ter bestrijding van pijn (effect is er snel , maar is gemiddeld kort van duur), fysiotherapie ter bestrijding van pijn en herwinnen van functie (effect komt trager op gang, maar is doorgaans duurzaam), braces en bandages.
- verder zijn er vele concepten die goede resultaten claimen, maar daarin nog geen wetenschappelijke ondersteuning hebben. Daaronder bevindt zich de genoemde massage techniek die ahw de pees opstuwt (zeer intensief).

De uitleg dat de pees loskomt en elders weer aanhecht past niet bij het natuurlijke beloop, het is wel wat men bij operatieve ingreep (niet meer aanbevolen) nastreeft.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven