Fitness Seller

Barbell Decline Bench Press; Tot keel of borst?

Eindbaas

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
2m03
Massa
106kg
Bij het uitvoeren van de Barbell Decline Bench Press (http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBDeclineBenchPress.html), laat je de bar zakken tot onderaan je borst, of liever tot aan je nek zodat je een wat grotere ROM hebt?

Ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om hem meer richting mijn nek te laten zakken. Op een of andere manier voelt dit voor mij een stuk natuurlijker aan. Echter, volgens een spotter in m'n gym zou dat leiden tot kortere spieren aan de voorkant van je schouders, wat uiteindelijk blessures gaat opleveren. Ook zou dit niet veilig zijn als je in je eentje bent, wat ik overigens wel geloof.. Een zware bar op je keel als je het niet meer redt is niet prettig natuurlijk ;)

Hoe staan jullie hier tegen over?

Zou persoonlijk tot onderkant borst doen in verband met de belasting van de delts.
Echter zie ik geen reden om decline te doen, met flat en incline kun je een prima borst ontwikkelen, teveel decline doen is vragen om een achterlopende bovenkant borst.

volgens mij kan het allebei geen kwaad, er wordt niks geforceerd als je de vanuit je nek drukt naar mijn weten.

Ik hou niet van strot-drukken (of beter gezegd mijn schouders houden er niet van).

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal de komende tijd maar eens tot onderkant borst gaan in plaats van keel. Ondanks m'n behoorlijk lange armen (2.17m als ik ze spreid) vind ik toch dat de ROM behoorlijk klein is! Maarja, dan maar wat meer gewicht erop :thumbs:

onderkant borst daar is die oef, ook voor toch

tot de keel kan je alleen doen met lichte weights, want als je failt op je keel heb je denk ik best wel pech...
nu kan je wel lichte gewichten pakken dus, en toch naar keel doen maar dan ben je eigenlijk gewoon te licht (lees: p*ssy) bezig, de decline press is geen oefening om "licht" te doen, tis een compound

tot de keel kan je alleen doen met lichte weights, want als je failt op je keel heb je denk ik best wel pech...
nu kan je wel lichte gewichten pakken dus, en toch naar keel doen maar dan ben je eigenlijk gewoon te licht (lees: p*ssy) bezig, de decline press is geen oefening om "licht" te doen, tis een compound

Daar heb je dus een spotter voor:P

Voorhoofd

Terug
Naar boven