Fitness Seller

Tips and tricks vr hypertrofie doeleinden

Bezoekers in dit topic

Er schijnen gevallen te zijn waarbij het spier-omringende bindweefsel (fascia) zo 'strak' zit dat het hypertrofie letterlijk belemmert.
Een techniek genaamd 'fascia-stretching' zou dit probleem mede moeten oplossen doordat daardoor het bindweefsel 'losser' wordt.
Of dit ook echt zo is.......? Geen idee.

In in mijn optiek belangrijker toepassing van stretching -binnen het totaalplaatje van hypertrofie stimulerende technieken- is 'loaded stretching'.
Oefeningen waarbij aan het einde van de bewegingsuitslag ook de mechanische tensie het grootst is (denk aan flyes, front/sissy squats, incline curls, standing/donkey calf raises etc.) hebben een extra gunstige invloed op het in gang zetten van het biochemische proces (mTOR e.d.) dat hypertrofie veroorzaakt.
Een en andere heeft te maken met het gegeven dat de mechanische tensie/spanning op de sarcomeren het grootst is in een positie waarin ze maximaal verlengd zijn.

Ja precies, hier hadden ze het ook over in die vid. Ze namen als voorbeeld Arnold in Pumpin Iron. Met flyes raakten zijn dumbbells bijna de grond zowat, tegenwoordig lijken flyes soms bijna op presses.
 
Ze namen als voorbeeld Arnold in Pumpin Iron. Met flyes raakten zijn dumbbells bijna de grond zowat, tegenwoordig lijken flyes soms bijna op presses.


Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mensen nu "wijzer "zijn en weten dat je niet zo diep hoeft te gaan om maximaal effect te ondervinden.
Sterker nog, zo diep gaan werkt meer op de pezen (mn die van de schouder) dan op de fascia.
 
Noem je dit trukje
 
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mensen nu "wijzer "zijn en weten dat je niet zo diep hoeft te gaan om maximaal effect te ondervinden.
Sterker nog, zo diep gaan werkt meer op de pezen (mn die van de schouder) dan op de fascia.

Had jij niet ooit ergens een artikel vandaan waaruit bleek dat te veel stretch juist slecht zou zijn voor de contractie? Dat de myofibrillen te ver uit elkaar zouden worden getrokken en goede contractie haast onmogelijk werd of zelfs schade konden oplopen?
 
Had jij niet ooit ergens een artikel vandaan waaruit bleek dat te veel stretch juist slecht zou zijn voor de contractie? Dat de myofibrillen te ver uit elkaar zouden worden getrokken en goede contractie haast onmogelijk werd of zelfs schade konden oplopen?

Was mbt de rug en SLDL vanaf een verhoging. Zal eens zoeken of ik het nog heb.
 


Zeer goede tips geleerd van die john meadows. Keb maar 2 filmpjes van hem gezien en telkens zeer leerrijk. Kheb het gevoel dat die man een wandelende encyclopedie is.

Belangrijkste punt dat ik hier uitzam halen is het "anti momemtum" training. Ik zie in de gym bij anderen en soms betrap ik mezelf op dat ik initieel het gewicht hard naar beneden trek zodat ik momentum creer en het gewicht larer isotonic wijze stopzet. Eigenlijk was mn spier dus enkel zeer actief in het begin en einffase van de rep, niet door het gehele baan. Zo kan je wel veel zwaarder gaan, maar verzuring krijg je niet en daarbij lijkt het me een recept voor blessures. Vb waar er momentum kan worden gecreerd is legio, enkele vb zijn bij de triceps pulldowns, lat pulldows, barbell curl (swings). (Momeltum creeren omdat je eccentrisch wilt trainen lijkt me wel ok, dit post gazt daar niet over)

In de video zie je hoe john meadows het momentum tegengaat.
Vrijdag is chest, kan niet wachten om het te incorporeren :)
 
Had jij niet ooit ergens een artikel vandaan waaruit bleek dat te veel stretch juist slecht zou zijn voor de contractie? Dat de myofibrillen te ver uit elkaar zouden worden getrokken en goede contractie haast onmogelijk werd of zelfs schade konden oplopen?
Wss bedoel je de myofilamenten.
 
Back
Naar boven