XXL Nutrition

barbell-vs-dumbbell

Dumbell, werkt beter voor mij met MMC en pomp.

• Topic Starter Topic Starter
@Skatermarvin is DE man bij uitstek om de begrippen MMC en pomp te verduidelijken. Hij kan zelfs als de beste een toelichting geven over TUT en het wereldbekende (op DBB) Marvinnen. :D :P

Waarom heb ik een vermoeden dat ik eigenlijk niet wil weten wat marvinnen is?? ben nu toch wel nieuwsgierig hahaha :)

De rest is al door google gegooid;)

Ik moet bekennen dat ik tegenwoordig een cable fan ben! :D
images?q=tbn%3AANd9GcTw4L5j1NDn-P3hAQzD9ql9RPXjcp8J593eU1aaBIx8h1RsK0B9.jpg

• Like
Waarderingen: 3XL
Het ligt eraan wat ik wil trainen, of ik unilateraal wil trainen en of ik lui ben. Met dumbells is het minder opruimen dan met schijven aan de barbell :o

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Het ligt eraan wat ik wil trainen, of ik unilateraal wil trainen en of ik lui ben. Met dumbells is het minder opruimen dan met schijven aan de barbell :o[/QUOTE

Whahahaha dat is het ook, ik ben gewoon een luie donder en heb eigenlijk helemaal geen zin om met die schijven te leuren hihi

Hier
Ik moet bekennen dat ik tegenwoordig een cable fan ben! :D

Hier het zelfde, de stretch voel je veel meer met kabel waardoor je een veel grotere beweging maakt en meer contraction in de spier krijgt. Met barbell doe ik alleen squats, schoulder press en deadliften, de rest dumbells n kabel

Hier

Hier het zelfde, de stretch voel je veel meer met kabel waardoor je een veel grotere beweging maakt en meer contraction in de spier krijgt. Met barbell doe ik alleen squats, schoulder press en deadliften, de rest dumbells n kabel

Wij hebben op de sportschool 2 van die towers staan. Ik zal toch eens gaan vragen wat je daar allemaal mee kan. Volgens mij best wel veel.

Ik gebruik hem nu alleen vaar de lateral pull

Ik doe nu full body waarbij ik alleen maar compounds uitvoer met barbell maar ik vind bijvoorbeeld concentration curl voor de biceps een lekkere oefening hoor :)

Voor mij dus komende tijd alleen maar barbell :lifter:

Ik vind afwisseling het beste, betaalde oefeningen lukken me beter met het een dan het anders. Afhankelijk van het doel en de werkpuntjes durf ik wel eens te switchen.

Hopelijk ben je hier iets mee :)

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar dumbbells voor borst en schouder trainingen. Wanneer ik een barbell gebruik krijg ik meer last van mijn schouders (ouderdom en teveel jaren training) Ik merk dat ik met dumbbells meer om de zwakke plekken heen kan trainen en vooruitgang kan boeken.

Terug
Naar boven