XXL Nutrition

Basic's Log

Alcohol wil ik sowieso niet drinken. Ik heb eerst 1 gymnasium gedaan, 2 gymnasium, nu weer 2 gymnasium en volgend jaar 3 havo. Daarna landmacht denk ik.

Leuk! :)
Ik heb echt nog geen FLAUW idee wat ik later wil worden. Engels docent/Fitness instructeur lijkt me wel wat, maar eerst maar eens huge worden. :D

• Topic Starter Topic Starter
Leuk! :)
Ik heb echt nog geen FLAUW idee wat ik later wil worden. Engels docent/Fitness instructeur lijkt me wel wat, maar eerst maar eens huge worden. :D

Haha dan is er tenminste nog 1 instructeur hier die er nog wat vanaf weet. Die hopeloze gevalletjes bij health center enzo moeten maar is opfl*kkeren hahaha.

CRAPCRAPCRAPCRAPCRAP
langs die fysio geweest. en hij weet ook niet waar het vandaan komt. Hij vroeg of ik squatte etc. hij heeft mij aangeraden omdat ik ook wat last had van mijn rug sowieso geen squats en deads te doen het aankomende halve jaar. ik ben hier zo boos om.. maar goed ik luister maar naar hem, sowieso vanaf zondag competitie. Dus dan lijkt het niet zo verstandig om niet naar hem te luisteren en me misschien wel te blesseren. Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan doen. Hyper extensions en Leg Press kon wel zegt hij, zolang ik maar niet tot fail ga. Na dit halve jaar ga ik helemaal opnieuw beginnen met squats en dead, dan wil ik 100% techniek hebben zodat dit niet weer over komt. ik kan et echt niet geloven:S

Ik had om 5 over 12 afspraak, zit bij mij in de straat.. daarna even langs me opa en oma geweest, wonen ook vlakbij. Even gezellig praten etc. en daarna mezelf even gewogen op hun digitale weegschaal (wij hebben alleen zo''n verot oud ding omdat men ouders allebij niet veel om gewicht geven zolang ze er maar goed uit zien). ik woog 69.5 KG!. Zoveel heb ik nog nooit gewogen:)

wat heb je aan je rug dan? Of wat is er gebeurd? kan het zo 123 niet terug lezen.

Ik geloof dat hij een knieblessure heeft..

Spijtig basic, maar je kan nog zat andere variaties doen.

Ik geloof dat hij een knieblessure heeft..

Spijtig basic, maar je kan nog zat andere variaties doen.

daar heb je gelijk in. deads ga ik denk ik vervangen met hyperextensions met dumbbells en squats met leg press. Ik wil trouwens ipv full body, 3x per week split gaan trainen.

k*t man
voor squat en deadlift zijn geen gelijkwaardige vervangers.
dus ik raad ze toch aan maar begin gewoon heel licht en zorg er voor dat je techniek perfect is.
post zo nodig op dit forum een filmpje om je techniek te checken.
want voor zover ik weet zorgt squaten en deadliften met goede techniek niet voor blessueres.

vreemd dat je dan wel legpress mag doen.

ik zou lekker luisteren naar je lichaam en het even aankijken.

Ik begrijp enigzins wel dat ik leg press wel mag doen, aangezien dat natuurlijk veel minder blessure gevaarlijk is dan squats aangezien mijn techniek vast geen 100% is. ik doe het even rustig aan met mijn benen & rug en dan kijk ik over een maandje aan of ik weet ga squaten en deads. Filmpje maken is wel een goed idee ja, is kijken of ik een camera kan regelen!:)

Balen van je pijntjes!
Luister naar je lichaam. Later is het te laat.
Ik zou als ik jou was wel alle oefeningen blijven doen, alleen sommige oef. zoals deads en sqauts niet op je volle 100% (om erger te voorkomen)
Succes maat.

Balen van je pijntjes!
Luister naar je lichaam. Later is het te laat.
Ik zou als ik jou was wel alle oefeningen blijven doen, alleen sommige oef. zoals deads en sqauts niet op je volle 100% (om erger te voorkomen)
Succes maat.

Klopt. Gewoon even een tijdje rustig aan doen en vooral goed naar men lichaam blijven luisteren. Ik heb er niets aan om wel 100% te gaan trainen en dan een tijdje uit de roulatie te raken door mijn blessure.

Morgen ga ik mijn eerste training hier posten:)

Zoals jullie misschien gelezen hebben wil ik graag split gaan volgen, IPV fullbody. Toevallig kwam ik dit schema hier tegen, zelf nog wat aangepast en dit is wat ik vanaf morgen ga volgen:)

DAG 1

Borst
Barbell Flat Bench Press 10/8/6/4
Dumbbell Incline Bench Press 10/8/6/4
Dumbbell Flys 10/8/6/4

Biceps
Concentration Curls 10/8/8/4
Cable Curls 10/10/8/6

DAG 2

Rug
Pull Ups F/F/F
Seated Rows 12/10/8
Seated Cable Pull Down Front 12/10/8
Hyper Extensions 15/15/15

Triceps
Cable Push Downs 12/10/8/6
Dippen (rechtop zodat je de triceps aanspreekt) F/F/F/F

DAG 3

Benen
Leg Press 10/10/10/10/10
Laying Leg Press 12/10/8

Schouders
Military Press 12/10/8
Seated Dumbbell Press 12/10/8
Shrugs 20/20/20

Voor elke training 5 minuten hardlopen, na elke training abs & 15 minuten hardlopen.

Laatst bewerkt:
Lekker hoor, laatste uur viel weer is uit. ZO LEKKER TRAINEN. ik voel me echt geweldig vandaag. Dit wordt een goede training:)

succes ;)

ga je iedere set verhogen ( ik neem aan van wel) ?

wat is trouwens je doel? massa of kracht ?

succes ;)

ga je iedere set verhogen ( ik neem aan van wel) ?

wat is trouwens je doel? massa of kracht ?

Jup elke set verhogen, of ik moet zoals mij over komt met een set van 10 iets overschatten en daarna bijv. de set van 8 met het zelfde gewicht, maar het is de bedoeling elke set wat te verhogen!

Doe is voornamelijk massa, maar voor mijn gevoel hangt het bijde wel wat samen. Daarmee bedoel ik; heb je ooit een man gezien met behoorlijk wat massa die niet sterk was?

Jup elke set verhogen, of ik moet zoals mij over komt met een set van 10 iets overschatten en daarna bijv. de set van 8 met het zelfde gewicht, maar het is de bedoeling elke set wat te verhogen!

Doe is voornamelijk massa, maar voor mijn gevoel hangt het bijde wel wat samen. Daarmee bedoel ik; heb je ooit een man gezien met behoorlijk wat massa die niet sterk was?

in verhouding zeker wel ;)
niet iedere grote man druk in verhouding meer of evenveel als een kleiner iemand ;)

ik ben ook niet bijster sterk voor een 105kg wegend mannetje

in verhouding zeker wel ;)
niet iedere grote man druk in verhouding meer of evenveel als een kleiner iemand ;)

ik ben ook niet bijster sterk voor een 105kg wegend mannetje

Klopt daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar mijn voornaamste doel is dus massa. Misschien als ik wat ouder ben ( 2/3 jaartjes) voor kracht gaan..

Edit; Eerst maar is op weg naar de 80 KG:P vorige x dat ik me gewogen heb was van et weekend bij men opa en oma was 69.5 KG, best goede vooruit gang vind ik aangezien ik 4 maanden geleden pas begonnen ben met BB'en en ik pas een maand op mijn voeding let. Ik woog eerst 62 KG, en mijn BF is misschien wel wat omlaag gegaan. Ik wil graag mijn bf rond de 10/12% hebben uiteindelijk na een cut. Dus nu maar is op van de 8 naar de 15/16 %:)

Vandaag 1 uur eerder vrij dus, had om 4 uur afgesproken om te gaan trainen met mijn trainings partner. Dus ik uurtje op school wachten van kwart voor 3 tot kwart voor 4.. word ik om half 4 gesmst dat hij niet kan.. Uiteindelijk toch besloten om te gaan trainen, alleen.

Dumbbell Incline Bench Press
12X 14 KG
10 X 14 KG
8 X 14 KG
6 X 14 KG (per Dumbbell)

Barbell Flat Bench Press
12 X 30 KG
10 X 35 KG
8 X 40 KG
6 X 47.5 KG (PR verbeterd met 2.5 KG en 1 REP)

Dumbbell Flys 12 X 7 KG
10 X 8 KG
8 X 8 KG
6 X 10 KG

Concentration Curls
12 X 7 KG
10 X 8 KG
8 X 10 KG
2 X 14 KG (de bedoeling was na de 8 reps met 10 KG, 6 REPS met 12 KG te doen, maar deze dumbbells waren bezet)

Cable Curls
10 X 80 LBS
8 X 90 LBS
3 X 100 LBS (na 3x 100 LBS was ik zo kapot dat ik begon te trekken met mijn rug en ben toen gestopt)

De incline db press was écht BAR slecht. Dit komt doordat ik chaggereinig was dat k zo laat afgezegd werd, voor het eerst deed, en denk ik toch te hoog begon. Uiteindelijk is dit over het geheel genomen een erg goede training voor mij!

ps; op de terug weg van de gym kwam ik het meisje tegen wat ik al een tijdje leuk vind, nog even naar het park geweest:).

Laatst bewerkt:
Netjes, en mooie PR! Leuk van dat meiske. :)

Terug
Naar boven