Fitness Seller

Basisopleiding Fitness Docent van NTI

Nashua86

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Iemand ervaring met deze opleiding?

Ik zou hem graag willen volgen maar kan nergens reviews lezen van mensen die deze opleiding gevolgd hebben en dat zou ik wel graag eerst willen lezen voordat ik me laat inschrijven. :)

De vraag is wat wil je ermee doen?

Wil je er mee gaan werken? Dan zou ik Fitvak kiezen. Doe je het om iets meer over de sport te leren gebruik dan het internet.

Idd FitVak, dat zijn goede Rijkserkende opleidingen.

FitVak of AALO

En dan? Heel je leven in een sportschooltje werken?

idd Fitvak.

ik heb het ook gezien maar weet ook nog niet of ik het ga doen.het is ook zo dat het om een nieuwe opleiding gaat dus er zal nog wel niet heel veel over bekend zijn denk ik.

heb zelf fitness trainer a/b en personal trainer van fitvak maar ik moet eerlijk zeggen dat ik t niveau diep triest vond, vooral van de examinatoren die soms maar half begrijpen waar je t over hebt.....

wat je doet ga in ieder geval geen AALO doen, ik ben gezakt voor hun examen en ik weet nog steeds de reden niet. Ik krijg geen reactie op telefoontjes en ik heb geen flauw idee wat ik heb fout gedaan...

erg onprofessionele instelling dit dus bespaar jezelf de ellende!

heb zelf fitness trainer a/b en personal trainer van fitvak maar ik moet eerlijk zeggen dat ik t niveau diep triest vond, vooral van de examinatoren die soms maar half begrijpen waar je t over hebt.....

Met een beetje achtergrond, is het dan ook echt zo dat je er vrijwel niks voor hoeft te doen?

Met een beetje achtergrond, is het dan ook echt zo dat je er vrijwel niks voor hoeft te doen?

mijn achtergrond daarvoor was van mn eigen trainingservaring en wat ik her en der op dbb en andere bronnen opgepikt heb.

niet dat je dan verwacht dat examinatoren of instructeurs veel van specifieke bb of pl training weten maar je zou op zn minst verwachten dat hun kennis verder gaat dan een heel klein stukje bewegingsleer en instructie over les geven.

daadwerkelijke kennis over training hadden zowel de examinatoren als de instructeur niet.

wellicht hebben andere mensen verschillende ervaringen maar wat ik overal oppik is dit een beetje de toon over het algemeen bij fitvak.

ik heb er geen hoge pet van op.

mijn achtergrond daarvoor was van mn eigen trainingservaring en wat ik her en der op dbb en andere bronnen opgepikt heb.

niet dat je dan verwacht dat examinatoren of instructeurs veel van specifieke bb of pl training weten maar je zou op zn minst verwachten dat hun kennis verder gaat dan een heel klein stukje bewegingsleer en instructie over les geven.

daadwerkelijke kennis over training hadden zowel de examinatoren als de instructeur niet.

wellicht hebben andere mensen verschillende ervaringen maar wat ik overal oppik is dit een beetje de toon over het algemeen bij fitvak.

ik heb er geen hoge pet van op.

Ik bedoel of de stof die je krijgt, al bekend is.
Dat je voor eventuele toetsen of examens eigenlijk niks hoeft voor te bereiden.

Ik bedoel of de stof die je krijgt, al bekend is.
Dat je voor eventuele toetsen of examens eigenlijk niks hoeft voor te bereiden.

Ik heb een dergelijk examen hier nog liggen (van AALO). Ik zal het eens opzoeken en wat voorbeeldvragen hier neerzetten.
Kortgezegd moet je de anatomie goed kennen, weten met welke bewegingen je welke spiergroepen kan belasten/stretchen, en je moet 9 basistoestellen kunnen uitleggen (leg press, chest press, lat pulldown etc.) Ze hebben ook een bepaalde visie over hoe je specifieke personen moet begeleiden, en ze toetsen je aan de hand van deze visie (bijvoorbeeld een non-mover, iemand die nooit gesport heeft, moet je met 4 van de 9 toestellen laten beginnen als eerste schema). Je moet wat dingetjes weten over hartslaggebieden (cardio), warming up en cooling down en je wordt nog getoetst op je sociale vaardigheden; een gesprekje over koetjes en kalfjes kunnen houden met leden.

Edit: ow en bij de AALO moest je 20 uur stage lopen bij een sportschool en daar een stagerapport van inleveren.

Laatst bewerkt:
Nu vind je het leuk om dat als werk te doen, maar als je eenmaal huisje boompje beestje hebt, dan kan jij echt niet rondkomen met een loonjte van 1400 netto hoor :)

• Topic Starter Topic Starter
jah kheb al huisje tuintje kindje maar was gewoon nieuwsgierig of het een intressante aanvulling kon zijn maar als ik het hier zo lees kan je beter gewoon wat meer op internet lezen :p

jah kheb al huisje tuintje kindje maar was gewoon nieuwsgierig of het een intressante aanvulling kon zijn maar als ik het hier zo lees kan je beter gewoon wat meer op internet lezen :p

Je bent altijd beter met een specifiek diploma. Daar kan je altijd op terugvallen en toont aan dat je echt geïnteresseerd bent en je een verdere toekomst ziet in die branche. Maar dan kan je idd beter op zoek naar de beste opleiding die je maar kan krijgen op dat gebied.

In België kan je altijd eens bellen naar [Link niet meer beschikbaar]
Die organisatie zal volgens mij wel weten welke opleidingen je het best kan volgen want zij klagen onder andere ook de slechte opleidingen en begeleiding in fitnesscentra aan.

Op diezelfde website staan onder andere ook de lonen volgens het paritair comité waarin de fitnesssector zich bevindt en ook de lonen als je doorgroeit en meer verantwoordelijkheid krijgt. Of dat overeenkomt met de werkelijkheid weet ik niet maar in een fitnesszaak werken doe je sowieso niet om rijk van te worden. Wrs kan je ook nog extra uren werken en zo meer verdienen en zo overdreven slecht wordt het nu ook weer niet betaald + je bespaard wrs 400 euro/jaar netto omdat je er gratis mag trainen. Als je dan ook nog eens maaltijdcheques zou krijgen dan is het echt wel dik het overwegen waard als je dat soort werk leuk vind om te doen. + mss trainen er wel veel mooie vrouwtjes in het fitnesscenter waar je werkt en kan je die nog wat extralegale diensten aanbieden.
Als je verder ook nog 1 miljoen euro hebt waar je vanaf wilt, kan ik het onder andere ook gebruiken om zelf een fitnesscenter deels te financieren en wil ik de per-fecte werkomgeving voor jou creeëren. Ik beloof je dat je er geen spijt van zal krijgen.

Terug
Naar boven