Fitness Seller

BB curl: straigt bar of EZ?

Was Milos ook niet van de binnenkant borst:o

ik doe ze afwisselend tijdje met EZ en dat tijdje met rechte bar, ze zullen wel alle2 hun nut hebben

De EZ stand vind ik ideaal voor skullcrushers... maar bij curls krijg ik een vervelende druk op mijn onderarmen (ellepijpvliesontsteking??) en die pijn heb ik ook tijden gehad achter mijn scheenbeen bij hardlopen/touwspringen.

Sindsdien doe ik curls met een rechte stang.

yup door middel van CG bench presses :o

Heeft milos echter ok wel goede dingen gezegd hoor..hij geeft bij borsttrainingen aan dat je je borst moet laten werken (en ja dat weten we allemaal) maar hoeveel mensen compenseren hun vreselijk zware gewicht met meer dan 60% tricep en schouder compensatie=inefficiente borsttraining;)

ok, behoorlijk off topic dit...

Heeft milos echter ok wel goede dingen gezegd hoor..hij geeft bij borsttrainingen aan dat je je borst moet laten werken (en ja dat weten we allemaal) maar hoeveel mensen compenseren hun vreselijk zware gewicht met meer dan 60% tricep en schouder compensatie=inefficiente borsttraining;)

ok, behoorlijk off topic dit...

maak daar in mijn geval maar 80% van:D

ik pak liever de EZ zeker voor mijn polsjes !

pas maar op voor overbelasting van de onderam, bij straight bar maar ook ez-bar. Oefen onderarm ook.

pas maar op voor overbelasting van de onderam, bij straight bar maar ook ez-bar. Oefen onderarm ook.

je overbelast je onderarmen eerder door ze individueel te belasten dan alleen door je biceps te trainen. Maar ben wel met je eens dat je je onderarmen apart moet trainen, maakt mijn training altijd helemaal af.

gebruik zelf voor de barbell curl
de stang van het bankdrukken(recht dus)
heb ik meteen al 20kilo:)

ik zou voor ez gaan. Ik heb een blessure gekregen door met rechte bar te curlen. Doet soms erg pijn als er druk op mijn polsen komt. Met ez is dit niet.

Ik heb het idee dat je met een rechte stang toch beter je bicep kunt 'knijpen' dan met een EZ bar, maar ben geen expert natuurlijk

Terug
Naar boven