MuscleMeat

BB'en gevaarlijk voor -18jaar

  • Topic starter SlZ
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

wat een onzin dat die vent je in de gaten gaat houden. tis geen strafkamp en je gaat hem toch ook niet in de gaten houden of hij wel veilig rijd. whaha! succes daar kerel met die dictator achter je aan!
 
met mij nog vele anderen, als dit klopt zou ik dus problemen ondervinden...


ik ga elke training zwaarder dan de vorige training, dit nu al bijna een jaar lang en heb niks gemerkt? ???

Ja daar kom je over een paar jaar nog wel achter.:rolleyes:



j/k
 
Wat een gezwets allemaal. Trainen met barbells is voor alle leeftijden en dit is totaal niet gevaarlijk, mits de persoon juiste begeleiding krijgt om oefeningen goed aan te laten leren. Maxen zou gevaarlijk zijn ivm groeischijven. Denk alleen eens aan de load die zo'n jong iemand aan kan, die is lang niet hoog genoeg om voor een gevaar te zorgen.
Gevaarlijke sporten voor kinderen zijn contactsporten als voetbal, barbell training is volkomen veilig! (bron oa, practical programming en starting strength).

@Daan: Heerlijk hoe jij absolute onzin uitkraamd alsof het waarheid is en dan uiteindelijk in een reply zet: ...dat is mij altijd verteld... Priceless! :roflol:
Hehe idd, er is totaal geen wetenschappelijk bewijs voor te vinden.

Trouwens de sport die de meeste stress/druk op gewrichten, spieren en pezen legt: TURNEN ....en dat wordt al gedaan door kleine meisjes van 6-8 jaar oud :roflol:

Wat KT aangaat slechts twee consideraties -18/20:

- geen aas gebruiken (of pro hormonen, stackers etc)
- oefeningen zonder voorkennis op eigen houtje uitvoeren zonder spotter/begeleider

Maar dat laatste puntje geldt natuurlijk ook voor iemand van 40 die op die leeftijd pas begint met KT en er niks van kent.
 
jah het is me alleen maar verteld door een inspanning fysioloog van de universiteit van leuven. Ik heb jaren hun trainingsschema's gevolgd voor het fietsen en daar zat ook krachttraining bij. Maarjah die zullen er dan wel geen verstand van hebben:dunno:

Ze schrijven het ook in hun trainingshandleidingen die ze om het jaar vernieuwen.
Ik weet ook niet waarom dat ze dat gezwets er in schrijven.
Maar omdat jij het hier tegen mij verteld ben ik ineens van mening om.;)

je hebt helemaal gelijk had ik ook maar zo'n persoon gehad van universiteit van leuven

ik ben veel te vroeg begonnen met trainen
men pezen zijn gescheurd men armen zijn achterstevoren gaan groeien en ik zit in een rolstoel

stop is met die bogus man
 
je hebt helemaal gelijk had ik ook maar zo'n persoon gehad van universiteit van leuven

ik ben veel te vroeg begonnen met trainen
men pezen zijn gescheurd men armen zijn achterstevoren gaan groeien en ik zit in een rolstoel

stop is met die bogus man

Zie je nou wel:D
 
ook boven de 10 herhalingen kan het zwaar zijn nu pak je gewoon iets minder en probeer je er gewoon tien te maken lukt het je niet en komt hij naar je toe zeg je gewoon dta je het probeerd.
Maar dat je ,je had vergist in het gewicht,
 
Jong geleerd is oud gedaan. Blessures krijgen omdat je te vroeg begintlijkt me iets wat overdreven. Met een goede opbouw en de juiste manier van bewegen voorzie ik helemaal geen problemen
 
Juist prima om barbell training jong te beginnen, in Amerika doen ze niet anders aangezien ze er daar al wat langer achter zijn dat het alleen maar voordelen bied. Daan jongen het is al langer bekend dat universitair opgeleide mensen die zich met de wetenschappelijke kant van het trainen bezig houden, maar zelf NIET of nauwelijks praktijk ervaring hebben zeer kromme adviesen geven. Dit wordt ook uitgebreid in Practical programming for strength training beschreven, ik zou zeggen koop het eens en lees het, er gaat een wereld voor je open.

Of je blijft dat rare gezever van je posten, ook goed, hebben we nog wat te lachen hier. :thumbs:
 
OK IK GEEF TOE JULLIE ZULLEN WEL GELIJK HEBBEN.....

Aangezien jullie allemaal dezelfde mening hebben zal ik er wel langs zitten.
Ook ik ben niet te oud om te leren he.
 
Back
Naar boven