MuscleMeat

Nieuws Bedrijf zoekt alleen mensen van Dietsen bloed

Het blijft hetzelfde en dus discriminatie.
Nou dan zullen degene het positief vinden om autochtonen (en hiermee dus een groep) uit te sluiten hier ook geen probleem mee hebben :)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit dat dan met "Allochtone mensen hebben de voorkeur" bij de politie vacatures?

Voorkeursbeleid is geen uitsluitingsbeleid al maken velen hier dat er meestal wel van. Meestal een onzinnige maatregel maar het gaat dan vaak om banen waar genoeg autochtone (mannen) al een functie vervullen.

Dat is positieve discriminatie

Ik zie dat niet als positief.

Gek is dat.. Als een hollander zegt dat hij het liefst Hollanders heeft is het een racist en is het discriminatie, maar zodra het over een allochtoon gaat is het positieve discriminatie? Leg me eens uit hoe dat feitelijk anders ligt dan bij een hollander?

Gek is dat.. Als een hollander zegt dat hij het liefst Hollanders heeft is het een racist en is het discriminatie, maar zodra het over een allochtoon gaat is het positieve discriminatie? Leg me eens uit hoe dat feitelijk anders ligt dan bij een hollander?

Positieve discriminatie is dat je ras/afkomst je dus ten gunste komt, in bv een situatie als de politie vacature.

Positieve discriminatie is dat je ras/afkomst je dus ten gunste komt, in bv een situatie als de politie vacature.

Vind ik niks anders dan wat met dit gezeik aan de hand is.
Man heeft de voorkeur voor Hollanders, wat dus in theorie ook positieve discriminatie is.

Dat gehuil altijd om discriminatie... (Niet naar jou maar over het algemeen)

Ja dat is ook gek. Maar als er meer mensen van buitenlandse afkomst bij de politie werken kan dat stimulerend werken voor andere mensen uit diezelfde bevolkingsgroep, daarom is dat positieve discriminatie. Wat natuurlijk wel dubbel is.

Voorkeursbeleid is geen uitsluitingsbeleid al maken velen hier dat er meestal wel van. Meestal een onzinnige maatregel maar het gaat dan vaak om banen waar genoeg autochtone (mannen) al een functie vervullen.

Voorkeursbeleid is ook onzinnig. Als je als organisatie beweert dat termen als autochtoon en allochtoon irrelevant zijn, kunnen er toch niet "genoeg autochtone mannen een functie vervullen"? Of denkt de baas dat het goed voor het gezamenlijke moraal is, als Mohammed af en toe wat vegetarische couscous meeneemt op vrijdagmiddag?

Voorkeursbeleid is ook onzinnig. Als je als organisatie beweert dat termen als autochtoon en allochtoon irrelevant zijn, kunnen er toch niet "genoeg autochtone mannen een functie vervullen"? Of denkt de baas dat het goed voor het gezamenlijke moraal is, als Mohammed af en toe wat vegetarische couscous meeneemt op vrijdagmiddag?

Ik zeg dan ook niet dat het niet onzinnig is maar het is geen uitsluitingsbeleid. Zit nog wel een wezenlijk verschil tussen groepen volledig uitsluiten en op basis van voorkeur een groep wat meer in aansluiting brengen met de samenstelling van de bevolking.

Die baas zit nu bij Pauw en Witteman

Ja dat is ook gek. Maar als er meer mensen van buitenlandse afkomst bij de politie werken kan dat stimulerend werken voor andere mensen uit diezelfde bevolkingsgroep, daarom is dat positieve discriminatie. Wat natuurlijk wel dubbel is.

Als we op de hele zaak dus iets verder gaan kijken, worden wij Hollanders in feite gediscrimineerd en niet de allochtonen.

Maarja, dan moeten mensen verder kijken dan hun neus lang is..

Discriminatie roepen en dan je gelijk krijgen omdat zoveel mensen pussys zijn en geen slechte naam willen, is natuurlijk makkelijker.. Gelijk krijgen ze toch wel.

Hoe zit dat dan met "Allochtone mensen hebben de voorkeur" bij de politie vacatures?

Het kan zijn dat er bij de politie beduidend minder allochtonen werken, waardoor ze allcohtonen de voorkeur geven. Dit heet voorkeursbehandeling.
Ik ben het niet eens met deze behandeling, maar dit mag.
De overheid heeft het niet over voorkeursbehandeling voor autochtonen, maar ik weet zeker dat dit ook wel mag..Althans, dat hoop ik toch.

Edit: ik zag niet dat er een tweede pagina was, excuses als ik iets zeg dat anderen al zeiden.

Het kan zijn dat er bij de politie beduidend minder allochtonen werken, waardoor ze allcohtonen de voorkeur geven. Dit heet voorkeursbehandeling.
Ik ben het niet eens met deze behandeling, maar dit mag.
De overheid heeft het niet over voorkeursbehandeling voor autochtonen, maar ik weet zeker dat dit ook wel mag..Althans, dat hoop ik toch.

Edit: ik zag niet dat er een tweede pagina was, excuses als ik iets zeg dat anderen al zeiden.

Autochtone vrouwen dan wel.

Maar hoe kan je zeker weten dat het mag en direct daarna hopen dat het wel mag? Dat klinkt niet heel erg zeker.

Autochtone vrouwen dan wel.

Maar hoe kan je zeker weten dat het mag en direct daarna hopen dat het wel mag? Dat klinkt niet heel erg zeker.

Nja, ze hebben het over vrouwen algemeen, niet direct autochtone.

''Voorkeursbeleid of positieve discriminatie
Een werkgever mag bij gelijke geschiktheid de voorkeur geven aan bepaalde sollicitanten, zoals vrouwen of allochtonen. Dit heet voorkeursbeleid of positieve discriminatie.

Een werkgever mag alleen de voorkeur geven aan vrouwen als in een bepaalde functie in een bedrijf beduidend minder vrouwen werken dan mannen. Een voorkeur voor allochtonen mag alleen als er in een functie beduidend minder allochtonen werken dan in de rest van de regio.''

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...r-onderscheid-maken-tussen-sollicitanten.html

Met ''althans'' geef ik al een twijfel aan, waardoor ik het toch niet zo zeker weet, maar het dan toch wel echt hoop.

Nee dit is geen voorkeursbehandeling maar discriminatie omdat het over een minderheid in de samenleving gaat. Maargoed heel intelligent lijkt me die vent niet met z'n 'marktonderzoek'. Maar ergens heeft hij wel gelijkt in zijn eerlijkheid, er zijn genoeg mensen die ook zo zullen denken en handelen maar dat inderdaad verbergen onder het mom 'je past niet in het profiel'.

.

Laatst bewerkt:
Nederland is best een racistisch en kortzichtig landje, beetje jammer :roflol:

Nederland is best een racistisch en kortzichtig landje, beetje jammer :roflol:

Niet alleen racistisch, maar zoals patie al zegt, ook gewoon discriminerend, op vele vlakken, niet alleen op ras.
Jammer? Deels. Veel dingen zijn ''altijd al zo geweest''.

Terug
Naar boven