Rilakkuma
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 509
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 57kg
Hoe zit dat dan met "Allochtone mensen hebben de voorkeur" bij de politie vacatures?
Dat is positieve discriminatie
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe zit dat dan met "Allochtone mensen hebben de voorkeur" bij de politie vacatures?
Ik zie dat niet als positief.
Gek is dat.. Als een hollander zegt dat hij het liefst Hollanders heeft is het een racist en is het discriminatie, maar zodra het over een allochtoon gaat is het positieve discriminatie? Leg me eens uit hoe dat feitelijk anders ligt dan bij een hollander?
Positieve discriminatie is dat je ras/afkomst je dus ten gunste komt, in bv een situatie als de politie vacature.
Ik zie dat niet als positief.
Gek is dat.. Als een hollander zegt dat hij het liefst Hollanders heeft is het een racist en is het discriminatie, maar zodra het over een allochtoon gaat is het positieve discriminatie? Leg me eens uit hoe dat feitelijk anders ligt dan bij een hollander?
Voorkeursbeleid is geen uitsluitingsbeleid al maken velen hier dat er meestal wel van. Meestal een onzinnige maatregel maar het gaat dan vaak om banen waar genoeg autochtone (mannen) al een functie vervullen.
Voorkeursbeleid is ook onzinnig. Als je als organisatie beweert dat termen als autochtoon en allochtoon irrelevant zijn, kunnen er toch niet "genoeg autochtone mannen een functie vervullen"? Of denkt de baas dat het goed voor het gezamenlijke moraal is, als Mohammed af en toe wat vegetarische couscous meeneemt op vrijdagmiddag?
Ja dat is ook gek. Maar als er meer mensen van buitenlandse afkomst bij de politie werken kan dat stimulerend werken voor andere mensen uit diezelfde bevolkingsgroep, daarom is dat positieve discriminatie. Wat natuurlijk wel dubbel is.
Het kan zijn dat er bij de politie beduidend minder allochtonen werken, waardoor ze allcohtonen de voorkeur geven. Dit heet voorkeursbehandeling.
Ik ben het niet eens met deze behandeling, maar dit mag.
De overheid heeft het niet over voorkeursbehandeling voor autochtonen, maar ik weet zeker dat dit ook wel mag..Althans, dat hoop ik toch.
Edit: ik zag niet dat er een tweede pagina was, excuses als ik iets zeg dat anderen al zeiden.
Autochtone vrouwen dan wel.
Maar hoe kan je zeker weten dat het mag en direct daarna hopen dat het wel mag? Dat klinkt niet heel erg zeker.
Nederland is best een racistisch en kortzichtig landje, beetje jammer![]()