MuscleMeat

beenspier gescheurd

kees15

Novice
Waardering
0
hallo,

ik ben ongeveer 7 weken terug gevallen.

bovenkant van me scheenbeen gebroken
kraakbeen kapot
spier gescheurd

ben geopereerd geweest , er zitten nu 3 ijzeren pennen bij me knie om het bot op de plaats te houde

nu ben ik sinds 3 dagen uit het gips en moet ik nu me spier goed trainen zij de dokter. maar nu heb ik geen idee wat voor oefeningen?
ben zelf bezig met leren fietsen(halfe slag) en opnieuwe leren lopen.

nu zit er nog wel veel vocht bij me knie , heb geen idee hoe het weg gaat???

meschien jullie tips voor wat voor oefeningen ik kan doen en hoe het vocht weg moet..

mvg kees

Een doorverwijzing naar de fysiotherapeut is mss wel de beste en veiligste oplossing hier als je bvb opnieuw moet leren lopen.
Zeker na een periode van 7 weken gips waardoor je spieren flink verzwakt zullen zijn.

Oefeningen voor de kuiten vind je hier: http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html

Als je van plan zelf bent te gaan trainen (wat ik wel afraad), bouw dan vooral rustig op met lage gewichten.
Je spieren en pezen zijn afgezwakt en zijn het niet meer gewoon van arbeid te doen door de immobilisatie.
Ze moeten dus terug hervormd worden en kunnen dan groeien tot dat ze weer gewoon zijn aan de arbeid.
Door beweging kan het vocht vanzelf weggegaan, massage is ook goed om de bloed- en lymfecirculatie te stimuleren.

Laatst bewerkt:
Met oefeningen zou ik nog wat rustig zijn... Denk niet dat je al klaar bent om zwaar te gaan trainen. Ik zou het voorlopig bij fietsen en zwemmen houden (je dokter/kinesist kan je hier toch beter over inlichten?).

En dat vocht: vraag eens aan je dokter, af en toe trekken ze dat er eens uit met een spuit...

Fysiotherapeut!

vreemd dat je neit doorgestuurd bent naar de fysio. Dus morgen meteen doen en leg daar je verhaal uit. succes

Ging ook door mijn hoofd heen. Een verwijzing lijkt me toch op zijn zachtst gezegd op zijn plaats.

Terug
Naar boven