Fitness Seller

beetje afvallen

mandy91

Cool Novice
Waardering
0
hoi :)

ik heb dit ok al gepost in het 'nieuwe leden beginnen hier' topic, maar ik wou hier nog ff om tips of commentaar vragen;)

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik ben 1.66m en weeg ongeveer 55 kilo,ik ben niet te zwaar ofzo maar ik zou graag een paar kilo willen afvallen. Ik doe 2 keer in de week aan karate ( 4 uur) en verder sport ik niet.

Ik heb zelf een voedingsschema gemaakt en wat buikspieroefeningen opgeschreven. Ik heb al een paar goede reacties gehad op me voedingsschema, waarbij er dus meer eiwitten, koolydraten en vetten moeten.
Heeft iemand miss nog wat goede tips en miss wat andere buikspieroefeningen? (niet egt het goede topic hiervoor:p)

Voedingsschema:
Ontbijt:
-1 wasa cracker met kaas
-1 glas halfvolle melk

Tussendoortje:
-1 stuk fruit ( appel, mandarijn of banaan)
-water

Lunch:
-1-2 boterham(men) met jam ( abrikozen of aardbei )
-1 glas halfvolle melk

Tussendoortje:
-1 stuk fruit ( appel, mandarijn of banaan)
-water

Avondeten:
-Wat de pot schaft!
-water

Eventueel tussendoortje:
-fruitkick of crackers
-water

Buikspieroefeningen:

-15x omgekeerde crunch: 2 setjes ( = onderste buikspieren)
-15x zittend knieën intrekken: 2 setjes ( = onderste buikspieren)
-15x omgekeerd rompdraaien: 2 setjes ( = obliquus )
-15x twist: 2 setjes ( = obliquus)
-15x crunch 2 setjes ( = bovenste buikspieren)
-15 sit ups 2 setjes ( = bovenste buikspieren)

Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden en eventueel tips;)

Ik ben geen pro, maar ik wil wel even opmerken dat lichter niet altijd strakker betekend. Met wat gewichten en zware inspanning kun je soms zwaarder worden, maar toch vet verliezen.

Daarnaast moet ik opmerken dat ik het wel erg veel setjes vindt, misschien het een beetje afwisselen en meer herhalingen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben geen pro, maar ik wil wel even opmerken dat lichter niet altijd strakker betekend. Met wat gewichten en zware inspanning kun je soms zwaarder worden, maar toch vet verliezen.

Daarnaast moet ik opmerken dat ik het wel erg veel setjes vindt, misschien het een beetje afwisselen en meer herhalingen?

Het is niet echt me bedoeling om zwaarder te worden eig, ook al verlies je dan vet. I

k heb van elke buikspiergroep ( onderste, obliquus en bovenste) 2 oefeningen uitgekozen en daar doe ik 2 setjes van. Is het dan beter om van elke groep maar 1 oefening te doen of kun je beter overal maar 1 setje van doen? Ook doe ik de oefeningen 2 keer per dag, is dat ook te veel? ( Ik heb niet echt veel moeite met de oefeningen)

Buikspieroefeningen om af te vallen:rolleyes:

Waarom niet gewoon er wat cardio en krachttraining bijdoen?

Niet altijd fruit eten, probeer ook eens gewoon wat rauwe groenten als tussendoortje. Geen jam, maar kipfilet op de boterham.;). Ik zie geen goede vetten in je schema. Je kan wat olijfolie op je rauwe groenten doen bijv.

Het is niet echt me bedoeling om zwaarder te worden eig, ook al verlies je dan vet. I

k heb van elke buikspiergroep ( onderste, obliquus en bovenste) 2 oefeningen uitgekozen en daar doe ik 2 setjes van. Is het dan beter om van elke groep maar 1 oefening te doen of kun je beter overal maar 1 setje van doen? Ook doe ik de oefeningen 2 keer per dag, is dat ook te veel? ( Ik heb niet echt veel moeite met de oefeningen)

Buikspieren trainen als alle andere spieren qua setjes en aantal x per week.;)

Buikspieroefeningen om af te vallen:rolleyes:

Waarom niet gewoon er wat cardio en krachttraining bijdoen?

Niet altijd fruit eten, probeer ook eens gewoon wat rauwe groenten als tussendoortje. Geen jam, maar kipfilet op de boterham.;). Ik zie geen goede vetten in je schema. Je kan wat olijfolie op je rauwe groenten doen bijv.

die buikspieroefeningen waren eig niet bedoeld om af te vallen:p maar om een wat strakkere buik te krijgen. Ik wil het afvallen proberen met een ander voedingsschema, dus zoiezo al niet snoepen. Okee die rauwe groenten kan ik wel proberen, bedankt!

Wil je nou gewoon gewicht verliezen (maakt niet uit wat, al is het vocht), of wil je er gewoon mooier, slanker en gestroomlijnder uitzien? Indien je voor dat laatste bent, zul je toch ECHT het idee van gewicht in kilo's los moeten laten en gaan kijken naar de spiegel.
Ik ben iets van 3 kilo aangekomen, maar ik zie er stukken slanker uit sinds ik in de weer ben met zwaardere gewichten. En geloof me, met krachttraining + cardio verlies je veel meer vet dan alleen cardio en wat buikspieroefeningetjes. Buikspieren hoeven trouwens echt niet dagelijks getrained te worden. 2-4 keer per week is meer dan genoeg. Ik doe ze zelf max. 1 keer per week (ik 'train' ze al mee tijdens o.a. deadliften). Je buikspieren ga je pas goed zien als je vetpercentage daalt, niet per se als je gewicht daalt.
Hoe zit het met je dagelijkse bewegingspatroon? Goed dat je 2x 2u karate doet, maar dat is niet 2 uur lang intensief neem ik aan? Misschien dat je van die 2 uur een half uurtje je longen uit je lijf aan het rennen/trainen bent (heb zelf capoeira en taekwondo gedaan, dus dat was iig mijn ervaring) en voor de rest oefeningen aan het doen bent op een rustig tempo? En ben je net begonnen met karate of doe je dat al een tijdje? Indien je het al een tijd doet, zal je lichaam er wel aan gewend zijn en is nog een uurtje (of 2) cardio op een andere dag wel een goed idee.
En daarbuiten, fiets je naar school? Ben je over het algemeen actief of zit je viel liever lekker op de bank? Dat zijn allemaal kleine dingetjes die mee kunnen helpen af te vallen, zonder dat je al te drastisch veel meer hoeft te gaan sporten.

Wat betreft je voedingsschema zou ik het zoete broodbeleg toch vervangen voor eiwitrijk beleg, zoals kipfilet, ei(wit), vis en rund. En ik vind persoonlijk je ontbijt nogal magertjes. Maak er minstens 3 crackers van, of een boterham en een cracker (whatever you like), wederom met eiwitrijk beleg.

Succes

Wil je nou gewoon gewicht verliezen (maakt niet uit wat, al is het vocht), of wil je er gewoon mooier, slanker en gestroomlijnder uitzien? Indien je voor dat laatste bent, zul je toch ECHT het idee van gewicht in kilo's los moeten laten en gaan kijken naar de spiegel.
Ik ben iets van 3 kilo aangekomen, maar ik zie er stukken slanker uit sinds ik in de weer ben met zwaardere gewichten. En geloof me, met krachttraining + cardio verlies je veel meer vet dan alleen cardio en wat buikspieroefeningetjes. Buikspieren hoeven trouwens echt niet dagelijks getrained te worden. 2-4 keer per week is meer dan genoeg. Ik doe ze zelf max. 1 keer per week (ik 'train' ze al mee tijdens o.a. deadliften). Je buikspieren ga je pas goed zien als je vetpercentage daalt, niet per se als je gewicht daalt.
Hoe zit het met je dagelijkse bewegingspatroon? Goed dat je 2x 2u karate doet, maar dat is niet 2 uur lang intensief neem ik aan? Misschien dat je van die 2 uur een half uurtje je longen uit je lijf aan het rennen/trainen bent (heb zelf capoeira en taekwondo gedaan, dus dat was iig mijn ervaring) en voor de rest oefeningen aan het doen bent op een rustig tempo? En ben je net begonnen met karate of doe je dat al een tijdje? Indien je het al een tijd doet, zal je lichaam er wel aan gewend zijn en is nog een uurtje (of 2) cardio op een andere dag wel een goed idee.
En daarbuiten, fiets je naar school? Ben je over het algemeen actief of zit je viel liever lekker op de bank? Dat zijn allemaal kleine dingetjes die mee kunnen helpen af te vallen, zonder dat je al te drastisch veel meer hoeft te gaan sporten.

Wat betreft je voedingsschema zou ik het zoete broodbeleg toch vervangen voor eiwitrijk beleg, zoals kipfilet, ei(wit), vis en rund. En ik vind persoonlijk je ontbijt nogal magertjes. Maak er minstens 3 crackers van, of een boterham en een cracker (whatever you like), wederom met eiwitrijk beleg.

Succes

Ik wil er idd liever slanker uitzien dan gewoon kilo's verliezen.;) Bij karate trainen we trouwes best intensief en ok veel conditie. Ik doe het nu al zon 6 jaar. Verder fiets ik wel naar school maar dat is maar 5 min. Buiten karate sport ik verder niet, maar ik hang ok niet de hele dag in de bank ofzo:p Ik zit al wel tijdje te twijfelen om cardio te gaan doen bij me sportschool. Krachttraining zie ik eerlijk gezegt niet zo zitten.

Oke ik zal kijken naar me broodbeleg want das idd wel aan de zoete kant. En me ontbijt is wel wat magertjes maar s ochtends krijg ik nie veel meer door me keel.

bedankt voor je hulp:)

nog iemand anders tips of commentaar?:)

Cardio + dieet = verlaging van je stofwisseling + spierverlies
Ik hoop dat je engels kan,

want HIER staan hele interessante verhaaltjes/feiten/tips:
TESTOSTERONE NATION - Dieting Disasters

en dan leg ik vooral de nadruk op het volgende (laatste ) deel van de link:
Quiz Time

Furthermore, lets assume the typical dieter is going to be using a very low calorie diet (VLCD) regardless of how many times he or she is told that it's counterproductive (in the long run). Which of the following scenarios do you think they will be following?

1. Restricting calories plus performing 45-60 minutes of cardiovascular activity(CARDIO dus) four to six times per week.

2. Restricting calories plus performing resistance(KRACHTTRAINING dus) training three to five times per week.

If you guessed "1" then you'd be correct. VLCD's typically result in loss of LBM(je vetvrije massa, gewicht-vet = LBM, lean body mass) and a decrease in Resting Metabolic Rate (RMR)(verlaging van je rust stofwisseling). To offset this, many people think performing copious amounts of cardiovascular work will help prevent this cascade of events or at least cause a synergistic response to help speed fat loss.

In short... it makes things worse. In a study done by Bryner et al (1), their objective was to examine the effects that high volume resistance training in conjunction with a VLCD had on such parameters.

Two groups were made: C+D (cardio plus diet) and R+D (resistance training plus diet). Both groups consumed 800 kcal/day liquid formula diets for twelve weeks. The C+D group exercised one hour per day (4 times per week) by walking, biking, or stair-climbing. The R+D group performed resistance training three times per week at ten stations increasing from two sets of 8-15 reps to four sets of 8-15 reps.
image022.jpg

Where are all the cardio bunnies?

RESULTS:

Maximum oxygen consumption (Max VO2) increased significantly, but equally in both groups. So much for the argument that anaerobic work (lifting weights) doesn't improve aerobic (cardiovascular) health. In addition, body weight decreased significantly more in C+D than R+D. However, the C+D group lost a significant amount of LBM (5.1 to 4.7 kg)(spiermassa verloren dus,) . No decrease in LBM was observed in R+D(niet in de KT groep). In addition, R+D had an increase in RMR O2 ml/kg/min (2.6 to 3.1). The 24-hour RMR decreased in the C+D group.(stofwisseling verlaagd gehele 24Hr)

That's an eye opener! Essentially what this study shows is the addition of resistance training resulted in the preservation of LBM and RMR even while drastically hypo-caloric (800 calories per day). The take home message? Go lift some heavy shit off the floor and stay away from the stairmaster. (CONCLUSIE)

Conclusion

Hopefully I was able to shed some light on a few of the more common "disasters" I often come across. Like I mentioned above, we just need to be reminded that we do stupid stuff sometimes and that many of the things we do are more counterproductive than helpful from a dieting standpoint. Not to mention it's kind of counterproductive on my dating life that it's Friday night and I am still sitting in this Borders.

trouwens, in het bovenstaande artikel bedoelen ze als een Kt-workout dus niet alleen maar buikspiertjes, maar een kleine "fullbody workout"

Laatst bewerkt:
Cardio + dieet = verlaging van je stofwisseling + spierverlies
Ik hoop dat je engels kan,

want HIER staan hele interessante verhaaltjes/feiten/tips:
TESTOSTERONE NATION - Dieting Disasters

en dan leg ik vooral de nadruk op het volgende (laatste ) deel van de link:

trouwens, in het bovenstaande artikel bedoelen ze als een Kt-workout dus niet alleen maar buikspiertjes, maar een kleine "fullbody workout"

okee bedankt;) ja ik kan engels, maar niet super goed. het komt er dus op neer dat cardio niet veel nut heeft omdat je dan spiermassa verliest en dat je dus beter een krachttraining kunt doen?:o ( ik ben trouwes niet op dieet, ik probeer wat gezonder te eten, maar cker geen dieet) iig bedankt!

okee bedankt;) ja ik kan engels, maar niet super goed. het komt er dus op neer dat cardio niet veel nut heeft omdat je dan spiermassa verliest en dat je dus beter een krachttraining kunt doen?:o ( ik ben trouwes niet op dieet, ik probeer wat gezonder te eten, maar cker geen dieet) iig bedankt!

naja, het heeft wel NUT...alleen niet op de manier als veel mensen denken.
Krachttraning tijdens het afvallen wordt nog altijd veeeeeels te veel onderschat.

nog wat tips voor als je KT gaat doen,
doe het zo vroeg mogelijk(als dat kan met school enzo) , je stofwisseling zal de rest vd dag hoger liggen, ipv alleen de "avond" oid als je dan traint.
ALS je cardio doet, doe +-20min. na je KT. (afvoer van afgebroken vetcellen tijdens je KT)

en niet te "weinig" eten he :P (ook niet teveel eten omdat het "gezond" is)

naja, het heeft wel NUT...alleen niet op de manier als veel mensen denken.
Krachttraning tijdens het afvallen wordt nog altijd veeeeeels te veel onderschat.

nog wat tips voor als je KT gaat doen,
doe het zo vroeg mogelijk(als dat kan met school enzo) , je stofwisseling zal de rest vd dag hoger liggen, ipv alleen de "avond" oid als je dan traint.
ALS je cardio doet, doe +-20min. na je KT. (afvoer van afgebroken vetcellen tijdens je KT)

en niet te "weinig" eten he :P (ook niet teveel eten omdat het "gezond" is)

okee thanx;) maar hoe vaak zou ik dan ongeveer krachttraining moeten doen om echt verschil te merken met afvallen enzo? ( als ik krachttraining ga doen) Dat gaat idd wel moeilijk met school, vroeg trainen gaat zoiezo al niet en ik heb 2 keer in de week karate, dus gaat dan wel lastig worden.

Bedoel je niet verhoging van je stofwisseling MacB?

welk gedeelte bedoel je? pls quote

nog iemand goede tips? ;)

Ehhh, je ontbijt ziet er te mager uit; je moet zeker twee bruine boterhammen eten.

Verder vind ik het goed dat je voldoende fruit eet!

Ik zou ook veel (groene) thee drinken, helpt om afvalstoffen in je lichaam te vervoeren..

Probeer meer eiwitten eten; kipfilet indd, alhoewel dat beetje jam niet zoveel uitmaakt, dit stilt iig je behoefte naar zoete dingen. Ik eet dagelijks magere yoghurt/kwark; dit vult enorm maar telt weinig kcal.

Voor de rest, vind ik dat je best weinig eet; die kilo's zullen er vast snel afgaan; de vraag is alleen of het vetpercentage daarvan hoog is, wat ik betwijfel namelijk. Vroeger (toen ik nog onwetend was), deed ik ook aan extreme dieting, en kon ik in het begin wel bijna 4kg afvallen per week, wat natuurlijk niet goed is.

Ik zou toch maar je vetpercentage meten, is wel interessant om te weten namelijk.

Succes iig!

Ehhh, je ontbijt ziet er te mager uit; je moet zeker twee bruine boterhammen eten.

Verder vind ik het goed dat je voldoende fruit eet!

Ik zou ook veel (groene) thee drinken, helpt om afvalstoffen in je lichaam te vervoeren..

Probeer meer eiwitten eten; kipfilet indd, alhoewel dat beetje jam niet zoveel uitmaakt, dit stilt iig je behoefte naar zoete dingen. Ik eet dagelijks magere yoghurt/kwark; dit vult enorm maar telt weinig kcal.

Voor de rest, vind ik dat je best weinig eet; die kilo's zullen er vast snel afgaan; de vraag is alleen of het vetpercentage daarvan hoog is, wat ik betwijfel namelijk. Vroeger (toen ik nog onwetend was), deed ik ook aan extreme dieting, en kon ik in het begin wel bijna 4kg afvallen per week, wat natuurlijk niet goed is.

Ik zou toch maar je vetpercentage meten, is wel interessant om te weten namelijk.

Succes iig!

Ontbijt is idd wel weinig, maar s ochtends heb ik nooit zo veel honger en krijg ik dus ok niet veel weg. Die (groene) thee en de kwark kan ik wel uitproberen, bedankt ;) Ik heb trouwes al een keer me vetpercenatge laten meten, maar das cker half jaar tot jaar geleden en ik weet eig niet meer wat het % was, behalve dat het voor mijn lengte en gewicht goed was.
iig bedankt:)

beter van niet

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven