XXL Nutrition

beetje afvallen

• Topic Starter Topic Starter
je wilt gaan eten als een anorexiapatiënt...lichaam gaat op spaarstand, er veranderd niks aan jouw gewicht, je wordt je dieet zat en gaat weer normaal eten...en dan ben je een maand later 4 kilo zwaarder omdat je lichaam alles opslaat
waarom jam op je brood? jam=troep, zoete suiker troep, jam is van de duivel
Je moet je eten gewoon als iets noodzakelijks zien, wij tanken toch ook allemaal de juiste brandstof voor onze autootjes, mensen zijn net eender, dus je moet eten gewoon gaan zien als een noodzakelijk kwaad, bek open, gezonde zooi erin...je moet er niet van gaan genieten want als eten je hobby wordt en je zit de hele dag op je hol dan wordt je dus inderdaad chubby....hoogwaardige koolhydraten dus en ban al die suikers uit, alleen wat suiker via fruit(fructose) is wel okey

als je wel gewoon lekker wilt blijven eten dan zou ik maar wat meer gaan bewegen, koop bijvoorbeeld een fiets en mp3speler, ga 4 x per week een uur fietsen(en dan bedoel ik niet als een oma maar opwarmen/doortrappen/sprinten/rustig/sprinten/rustig/doortrappen, pas wel op voor al die mong*len op de weg ;)...ook goed dat je dan wat met gewichten aan de gang gaat(kan gewoon thuis) om je metabolisme wat op te krikken en wat lean-mass te kweken en fat te burnen

i.i.g ga niet te weinig eten want daar reageert je lichaam dus gewoon averechts op en ook houden vele mensen(dus waarschijnlijk ook jij) dat dus gewoon niet vol en gaan ze zich lekker volproppen

Ik eet cker niet als een anorexiapatient en ik ga me ook niet volproppen omdat ik het niet vol kan houden. Ik eet gewoon normaal alleen wat gezonder. Ipv snoep neem ik iets gezonds zoals komkommer, rozijnen, appel of fruitkick. En bewegen doe ik regelmatig. Elke dag buikspieroefeningen en 2 keer in de week karate.

elke dag buikspier oefeningen zou ik niet veel van verwachten. je kan beter iets doen waar je meer spieren aanspreekt.

elke dag buikspier oefeningen zou ik niet veel van verwachten. je kan beter iets doen waar je meer spieren aanspreekt.

Okee, die buikspieroefeningen doe ik omdat ik strakkere buik, ik wil niet egt gespierd gaan worden ofzo:p maar jij denkt dan meer aan KT ofnie?

Okee, die buikspieroefeningen doe ik omdat ik strakkere buik, ik wil niet egt gespierd gaan worden ofzo:p maar jij denkt dan meer aan KT ofnie?

Van buikspieren trainen krijg je geen strakkere buik. Van je vet % laten dalen krijg je een strakke buik. Dikke kans dat je je buikspieren al meer dan genoeg traint tijdens karate. ;)

Van buikspieren trainen krijg je geen strakkere buik. Van je vet % laten dalen krijg je een strakke buik. Dikke kans dat je je buikspieren al meer dan genoeg traint tijdens karate. ;)

Okee, dus eerst het voedingsschema aanpassen, zodat ik lager vetpercentage krijg? ja bij karate trainen we de buikspieren ook wel redelijk veel.

Gespierd wordt je niet in 1 nachtje...daar gaan JAREN training en goede voeding in zitten. Als jij KT gaat doen zal je alleen maar baat erbij hebben.

Ik eet cker niet als een anorexiapatient en ik ga me ook niet volproppen omdat ik het niet vol kan houden. Ik eet gewoon normaal alleen wat gezonder. Ipv snoep neem ik iets gezonds zoals komkommer, rozijnen, appel of fruitkick. En bewegen doe ik regelmatig. Elke dag buikspieroefeningen en 2 keer in de week karate.

Ik denk niet dat hij dat bedoelde meid , voor de goede orde zou je even moeten uitrekenen wat jou lichaam aan energie vraagt op één dag ( Kcal behoefte ) daar moet je "iets" onder gaan zitten qua voedingswaarden .

Wat hij bedoelde is dat als je te ver onder je behoefte gaat zitten ( dit hoeft niet door weinig eten te zijn , kan ook veel naar binnen duwen zonder al te veel voedingsstoffen ;) ) je lichaam op een spaarstand gaat ,... dwz je lichaam merkt een te groot tekort aan energie en probeerd vervolgens alles vast te houden met als effect dat je niet meer afvalt .
Op dat moment is het dus ook niet meer een vorm van opgeven als je stopt , maar is het gewoon stoppen omdat je geen resultaat meer krijgt/ziet.
Met het "daarna aankomen" bedoelde hij wss ook niet dat je je na het stoppen uit frustratie vol gaat proppen , maar als je eenmaal bent gestopt omdat je lichaam in spaarstand staat dan blijft je lichaam nog even in die spaarstand staan ,... als jij op dat moment weer "gewoon" gaat eten ( dus niet meer onder je onderhoud maar op onderhoud ) dan zal je lichaam als het ware "uit angst" voor nog een voedings tekort alles op gaan slaan waardoor je als een gek aan zult komen zonder dus teveel te eten ;)

Al met al , eet niet te veel , maar zeker niet te weinig !
Probeer een keer of 7 iets binnen te krijgen ( tot net onder je behoefte ), waarvan 3 maaltijden en 4 tussendoor die in feite dienen om je spijsvertering op gang te houden omdat deze normaal gesproken na +- 2 uur op een laag pitje gaat ;)

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat hij dat bedoelde meid , voor de goede orde zou je even moeten uitrekenen wat jou lichaam aan energie vraagt op één dag ( Kcal behoefte ) daar moet je "iets" onder gaan zitten qua voedingswaarden .

Wat hij bedoelde is dat als je te ver onder je behoefte gaat zitten ( dit hoeft niet door weinig eten te zijn , kan ook veel naar binnen duwen zonder al te veel voedingsstoffen ;) je lichaam op een spaarstand gaat ,... dwz je lichaam merkt een te groot tekort aan energie en probeerd vervolgens alles vast te houden met als effect dat je niet meer afvalt .
Op dat moment is het dus ook niet meer een vorm van opgeven als je stopt , maar is het gewoon stoppen omdat je geen resultaat meer krijgt/ziet.
Met het "daarna aankomen" bedoelde hij wss ook niet dat je je na het stoppen uit frustratie vol gaat proppen , maar als je eenmaal bent gestopt omdat je lichaam in spaarstand staat dan blijft je lichaam nog even in die spaarstand staan ,... als jij op dat moment weer "gewoon" gaat eten ( dus niet meer onder je onderhoud maar op onderhoud ) dan zal je lichaam als het ware "uit angst" voor nog een voedings tekort alles op gaan slaan waardoor je als een gek aan zult komen zonder dus teveel te eten ;)

Al met al , eet niet te veel , maar zeker niet te weinig !
Probeer een keer of 7 iets binnen te krijgen ( tot net onder je behoefte ), waarvan 3 maaltijden en 4 tussendoor die in feite dienen om je spijsvertering op gang te houden omdat deze normaal gesproken na +- 2 uur op een laag pitje gaat ;)

Kee bedankt dan heb ik hem denk ik verkeerd begrepen;) maar ik snap wat je bedoeld

Waar woon je? En wanneer zullen we beginnen?

Zijn er nog mensen met goed tips?:) behalve dan die cardiolessen van IJSER:p

Mijn cardiolessen!!

Terug
Naar boven